Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og kjæresten er inni en utrolig dårlig periode. Vi krangler sjelden i edru tilstand, men med engang han begynner å drikke oppstår det krangler. Jeg merker også at jeg blir utrolig hissig i det siste, og har ikke mer å gå på når det gjelder alkohol. Han slenger meg ofte full i dritt, og dagen etterpå er han kald, truer med å gjøre det slutt pga. vi krangler og sier at han ikke kan få familie eller noe med meg når disse kranglene skjer.

Han sier han mister følelser pga kranglene, men evner ikke å se hans alkoholproblem og hvordan han blir når han drikker. Han har vært voldelig i fylla, sier utrolig mye stygt til meg som da gjør meg usikker, sint og det skal mindre til før jeg tar opp ting eller startet en diskusjon. 

Her om dagen sa han etter fylla at han var ferdig med meg, at vi er ferdig og at det ikke blir bedre. Jeg sier da at jeg skal pakke tingene mine og at da er det ingen anger dagen etterpå (når fyllesyken har gitt seg). Da snur han og sier han vil snakke osv

Likevel går jeg rundt med en følelse av at han skal gjøre det slutt, at han truer med dette så ofte og sier såpass stygge ting når han drikker. Han kan slenge meg huden full for bagateller som at jeg ikke gidder kjøpe sprit til han. Har noen råd? Vi har selvfølgelig prøvd å snakke sammen, men føler jeg ikke når inn med at han har ett problem med alkohol og sinnet. 

Anonymkode: 099d9...36b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann var slik. Han fikk beskjed om at enten slutter han drikke ellers drar jeg. Han valgte slutte drikke heldigvis, om han ikke hadde gjort det hadde jeg flyttet. Kunne ikke startet en familie, kjøpt hus, fått barn osv i det rotet. 

Anonymkode: f642a...139

• Liker 2
Skrevet

Hva med å... drite i alkisen? Hva skal DU ha familie med han der for? Hadde han sagt til meg at vi ikke skal ha familie så hadde jeg hoppet i taket av glede! Stikk før dere får unger eller noe!

Anonymkode: b99e1...2e7

• Liker 5
Skrevet

1. Slutt å drikke alkohol. 

2. Gå fra hverandre. 

Anonymkode: 33eda...86b

• Liker 4
Skrevet

Hvis det er kun når han drikker han er slem med deg. Så kan han jo (hvis han er glad i deg, selvsagt) velge å IKKE drikke alkohol. For hvis han velger å drikke alkohol, så velger han jo å være slem mot deg. Han VET faktisk på forhånd at dette skjer. DU vet at dette ikke kommer til å slutte fordi han bryr seg mer om alkoholen og festing enn deg. Du kan velge om du skal godta det eller ikke. Er dette livet du ønsker? Eller ønsker du et liv med en normal kjæreste som er glad i deg. Og som ønsker å være SNILL med deg, og tar sine valg deretter.

Anonymkode: 4f994...011

• Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg sier da at jeg skal pakke tingene mine og at da er det ingen anger dagen etterpå (når fyllesyken har gitt seg). Da snur han og sier han vil snakke osv

Neste gang går du. 

Og om du kommer tilbake, så er det fordi han har sluttet å drikke. 

Skrevet

Enten må du bli og kunne leve med konsekvensene det har på deg. 
Eller så kan du forlate han, og leve med konsekvensene. Som på sikt vil ble overveiende positive.
Du ønsker en løsning, en gylden middelvei, men det finnes ikke med et slikt menneske du lever med. 

Kun DU sitter med løsningen her

Anonymkode: bf982...d54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...