Gå til innhold

Embraces- erfaringer (få rettere tenner uten å møte tannlege)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som har testet Embraces.no? Fikk du god/ rett oppfølging, og fikk du rettere tenner?

Anonymkode: af266...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kikket på nettsiden nå.

Jeg er nettopp ferdig med Invisalign hos tannlege, og hadde ALDRI korrigert tenner uten profesjonell oppfølging fysisk.

Kikk på Reddit og Invisalign så skjønner du hvorfor. Mange får problemer underveis som skal korrigeres (bitt, tenner som beveger seg ekstra eller for lite++++). 

Dette fremstår helt sjukt synes jeg - tenner, kjeve og bitt er superviktig å håndtere ordentlig. 

Med Invisalign (som dette kopierer svært dårlig, de kan jo ikke ha attachements eller evt strikk) tar man avtrykk/scanner - men ikke med en mobil. Tannlegen/kjeveortoped følger opp for å se utviklingen, og ikke minst er det endel som faktisk ikke kan ha Invisalign/regulering osv. Dette må sjekkes på forhånd hos en dyktig tannlege. 

Så har de fleste endel refinements, for å småjustere det man ikke kan forutse helt på forhånd av behov - igjen må en profesjonell se på og vurdere. 

Dette må du ikke finne på å gjøre. Om du er en lite-kandidat er ikke Invisalign superdyrt. 

Aller viktigst: de fleste trenger IPR, altså forsiktig filing av noen tenner for å tilpasse slik at det passer overens når tenner flyttes. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare bullshit. De har kun utenlandsk telefonnummer bl.a. og deres kundeanbefalinger er fishy. 

Man må til tannlege for å gjøre tannkorrigering. Når det koster dra 20.000 kr inkl oppfølging, veiledning og reklamasjon i Norge så hvorfor skal du betale 25.000 kr for noe du kommer til å få ræva oppfølging fra? 

Anonymkode: 03cfb...74c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er bare bullshit. De har kun utenlandsk telefonnummer bl.a. og deres kundeanbefalinger er fishy. 

Man må til tannlege for å gjøre tannkorrigering. Når det koster dra 20.000 kr inkl oppfølging, veiledning og reklamasjon i Norge så hvorfor skal du betale 25.000 kr for noe du kommer til å få ræva oppfølging fra? 

Tar de 25.000? 😅 Det er prisen omtrentlig på Invisalign Lite.

Men om man skal over i middels/comprehensive - som er større endringer - er prisen høyere.

Helt sykt at dette er lov. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (2 timer siden):

Tar de 25.000? 😅 Det er prisen omtrentlig på Invisalign Lite.

Men om man skal over i middels/comprehensive - som er større endringer - er prisen høyere.

Helt sykt at dette er lov. 

image.png.bac1046e4e2bf1e7238ae95ec796f982.pngimage.png.3f68b8fa8be35ff1d783a5c5aca1ce3c.png  

Yup, dette er de to typene de selger. Det er absolutt verdt å betale for en ordentlig konsultasjon hos en reguleringstannlege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

image.png.bac1046e4e2bf1e7238ae95ec796f982.pngimage.png.3f68b8fa8be35ff1d783a5c5aca1ce3c.png  

Yup, dette er de to typene de selger. Det er absolutt verdt å betale for en ordentlig konsultasjon hos en reguleringstannlege. 

😳 I mean.

Bare det å ta Invisalign hos en uerfaren tannlege kan gå galt.

Har man periodontitt uten å vite det(som jo endel har) kan det gå ekstra galt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper mangel på respons fikk deg over på bedre tanker TS. Hvis du ønsker dette tilbudet fordi du har tannlegeskrekk så finnes det nok en reguleringstannlege i ditt området som er godt kjent med problemstillingen. Ring rundt og hør hva slags erfaringer de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med Embraces, men jeg har gjennomført behandling hos Smile Direct Club i USA, som er akkurat samme greia bare forskjellige firmaer. 

Hvis målet bare er å fikse noe kosmetisk, feks et par skjeve fortenner, så funker det vel fint. Men om du har det minste problem med bittet ditt, så anbefaler jeg det absolutt ikke.  Jeg hadde ganske store skjevheter og plassmangel på fortennene mine, i tillegg til et bitt som kunne trengt justering. Men jeg valgte å gå for SDC fordi jeg kun betalte 20 000 istedenfor 60k for invisalign. Hele prosessen gikk fint uten noen store problemer, men de klarte ikke å få rettet opp fortennene mine helt, og bittet mitt ble helt håpløst etter fullført behandling. 

Jeg endte til slutt opp med å få keramisk tannregulering hos kjeveortoped til 45 000,- for å få rettet opp alt så både tenner og bitt er som det skal være. Så mitt råd er å heller betale for skikkelig regulering med en gang istedenfor å kaste bort penger på dette som jeg gjorde.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Jeg ser alt som er skrevet her, men jeg har ikke annet enn gode ting å skrive om embracesSka-rmavbild-2024-07-29-kl-23-02-39.png. Jeg fikk den for 35.000 kroner og de har spesialister knyttet til seg fra de fleste klinikker i oslo. Tennene mine ble faktisk ganske som jeg drømte om. Helt rett. Det tok imidlertid 8 måneder selv om jeg ble lovet 6.😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lindasera skrev (21 timer siden):

Jeg ser alt som er skrevet her, men jeg har ikke annet enn gode ting å skrive om embracesSka-rmavbild-2024-07-29-kl-23-02-39.png. Jeg fikk den for 35.000 kroner og de har spesialister knyttet til seg fra de fleste klinikker i oslo. Tennene mine ble faktisk ganske som jeg drømte om. Helt rett. Det tok imidlertid 8 måneder selv om jeg ble lovet 6.😄

Hilsen falsk, nyopprettet profil som er ute etter å reklamere.

Anonymkode: 6e80f...f6f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hilsen falsk, nyopprettet profil som er ute etter å reklamere.

Anonymkode: 6e80f...f6f

Lett å se at de 2 bildene er ikke av samme munn 

Anonymkode: a103b...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lindasera skrev (6 minutter siden):

Anonymbruker, unnskyld meg? Jeg er en pasient. Er det heller du som er falsk?

😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: cc1f8...9b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...