AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Det var en slags samling med oster med forskjellige smaker. Mener å huske det var et plastbrett eller pappbrett, var formet som en pizza, med masse små trekantede stykker med ost som var i enkeltpakning av papir eller sånn papirfolie. Du så disse enkeltpakningene gjennom embalasjen på toppen av "pizzaen". Var sikkert 12 små stykker ost inni der, og kanskje 4 forskjellige smaker til sammen. Det var forskjellige smaker, husker spesielt en som var med tomatsmak som var favoritten min. Mener å huske det var andre smaker som urter og paprika. Usikker på om det var hard ost eller smøreoster. Men husker jeg spiste de for hånd som barn så var ikke helt myke iallefall. Noen som husker? Føler det var et norsk merke som Tine eller noe, men finner ingenting når jeg prøver å søke. Føler meg litt gal som ikke klarer å finne andre som husker denne osten. Anonymkode: 7151c...f34 3 2
Drizzt Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 (endret) De selges på Rema I ostavdelingen. Eller ihvertfall jeg mener å ha sett dem der. Eventuelt sjekk hos andre store matbutikker med godt utvalg. La vache qui rit? De har lignende men kun 1 smak, tror jeg. Endret 14. februar 2022 av Drizzt 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 Jaaa jeg elsket de! Det var litt sånn småharde oster noen av de, og andre litt faste som kunne smøres ut, vi hadde det hjemme hele tiden og jeg spiste mange sånne små biter om dagen i perioder! Lurer på hvor dr ble av, har ikke tenkt på de på lenge Anonymkode: c6b88...1fc
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 Hvordan skal man egentlig spise de? Hva er de til? Anonymkode: c6b88...1fc
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 Disse? Får på Meny Anonymkode: 8cd48...fdc 2 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 Ja, krydderoster eller hva cdet var. Husker det godt! Anonymkode: 05040...918
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 Finnes jo fortsatt?? Anonymkode: 55ca5...618 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #10 Skrevet 14. februar 2022 19 minutter siden, AnonymBruker said: Disse? Får på Meny Anonymkode: 8cd48...fdc ÅH TAKK. Hadde jeg sett den pakningen du la ut ovenfor hadde jeg bare gått rett forbi. Men jeg Googlet det, og jeg tror det er denne pakningen - eller noe lignende - jeg husker fra når jeg var liten: Jeg har sikkert blandet sammen smakene med krydderostene til TIne. Vi har dessverre ikke Meny her jeg bor, men skal sjekke Rema, og andre større butikker. Er det sånn pakningen ser ut nå i dag? Uansett, tusen takk, denne har jeg spurt familie og venner om i mange år uten at noen har skjønt hva jeg har snakket om. Nå har jeg iallefall et merke å gå etter 😄 Anonymkode: 7151c...f34 4
Frøkenfryden Skrevet 14. februar 2022 #11 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Disse? Får på Meny Anonymkode: 8cd48...fdc Ååå de ja, puttet i kurven nå på meny netthandel. Minner🥰
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #12 Skrevet 14. februar 2022 Hehe...så vil det vise seg om de virkelig var sååå gode som du syntes da du var liten Håper du kommer med rapport! Anonymkode: f7b0c...463
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #13 Skrevet 14. februar 2022 Jeg hadde også gode minner med de ostene, og ble så glad når jeg fant de. Men de var mye bedre når jeg var liten😅 Anonymkode: 63112...d3e
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #14 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men de var mye bedre når jeg var liten😅 Anonymkode: 63112...d3e Hahaha, ja, ikke sant! Hemmelige steder i skogen som er sååå fine. Snarveier over haugen som går sååå mye fortere. Godteri som er suuupergodt...når man er liten. Og så når man blir stor og oppsøker barndommens minner, så er det såvidt det skinner litt sol ned på plassen, snarveien er tre meter, og omveien bare fire, godteriet er noe søtt og klissete makkverk 🤣 Anonymkode: f7b0c...463 3 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #15 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hahaha, ja, ikke sant! Hemmelige steder i skogen som er sååå fine. Snarveier over haugen som går sååå mye fortere. Godteri som er suuupergodt...når man er liten. Og så når man blir stor og oppsøker barndommens minner, så er det såvidt det skinner litt sol ned på plassen, snarveien er tre meter, og omveien bare fire, godteriet er noe søtt og klissete makkverk 🤣 Anonymkode: f7b0c...463 Det er trist å vokse fra alt det fine🙈🙈😂 Anonymkode: 63112...d3e 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #16 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Disse? Får på Meny Anonymkode: 8cd48...fdc Samme konsept, annet merke? De jeg husker fra gammelt av mener jeg var Tines Taffelost. Samme som den store blokka, men i små trekanter. tomatost, skinke og persille og en til? Anonymkode: 23dc1...c79 6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #17 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg hadde også gode minner med de ostene, og ble så glad når jeg fant de. Men de var mye bedre når jeg var liten😅 Anonymkode: 63112...d3e Kanskje Tine sine rett og slett var bedre enn Buko. Men tomatosten er jo fremdeles å få kjøpt i stor blokk. Anonymkode: 23dc1...c79
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #18 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme konsept, annet merke? De jeg husker fra gammelt av mener jeg var Tines Taffelost. Samme som den store blokka, men i små trekanter. tomatost, skinke og persille og en til? Anonymkode: 23dc1...c79 Jeg tenkte også på noe med annerledes innpakning da jeg leste tråden. Også mente jeg å huske at det var bilde av kirsebær (?!?) utenpå den ene (og at jeg ikke syntes den var noe god), men mulig jeg husker feil Men det var vel en rosa trekant ? 🤔 Anonymkode: e5276...6c5 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #19 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenkte også på noe med annerledes innpakning da jeg leste tråden. Også mente jeg å huske at det var bilde av kirsebær (?!?) utenpå den ene (og at jeg ikke syntes den var noe god), men mulig jeg husker feil Men det var vel en rosa trekant ? 🤔 Anonymkode: e5276...6c5 Var det Tine som hadde trekantene, og en av ostene var Creme Cherie? 🤔 Anonymkode: e5276...6c5 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #20 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenkte også på noe med annerledes innpakning da jeg leste tråden. Også mente jeg å huske at det var bilde av kirsebær (?!?) utenpå den ene (og at jeg ikke syntes den var noe god), men mulig jeg husker feil Men det var vel en rosa trekant ? 🤔 Anonymkode: e5276...6c5 Det var Créme Cherie. Jeg mener den var i en tilsvarende pakke med "dessertoster", blant annet en pepperost og en til. Jeg tror ikke disse var i samme "hjul" som tomatost og skinkeost. Anonymkode: 23dc1...c79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå