AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Håper jeg kan få noen gode råd fra dere.. Byttet jobb for under ett år siden og trives veldig godt med folkene i den nye jobben. Rent faglig er den kanskje ikke så utfordrende som jeg skulle ønske, men det er gode muligheter for å bidra. I går fikk jeg tilbud om ny jobb fra en annen arbeidsgiver (uoppfordret). Det er mye mer krevende arbeidsoppgaver (faglig), men betaler circa 100 000 mer i året, og har generelt litt bedre betingelser. Jeg er superusikker på hva jeg helst vil..burde jeg ta dette opp med nåværende arbeidsgiver selv om jeg har jobbet så kort hos de? Anonymkode: 0e9f1...d94
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Herregud ja. Selvfølgelig. Eller bare ta den nye. Anonymkode: c76fe...38c
missmcbeal Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 (endret) Hvorfor vil da ta det opp med nåværende arbeidsgiver? Er det fordi du ønsker at de skal komme med et mottilbud på høyere lønn og bedre oppgaver? Husk at det kan fort slå tilbake på deg om du forteller nåværende arbeidsgiver at du har fått et annet jobbtilbud. Om du er usikker på om du vil ta jobben kan du ende opp med å ødelegge et godt forhold om du blir. Endret 14. februar 2022 av missmcbeal 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 det er ikke min feil at jeg har blitt headhuntet.. og ja, jeg vil undersøke om de kan gi meg bedre betingelser enn det jeg har i dag.. Anonymkode: 0e9f1...d94
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 Ta det opp med din arbeidsgiver hvis du ønsker at de skal komme med et mottilbud til deg. Får du et mottilbud, men som ikke er godt nok, så gå videre til ny jobb. Hvis ikke et mottilbud er av interesse så ikke si noe og si opp, og gå videre til ny jobb. Anonymkode: c7502...45e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2/14/2022 den 15.34): Håper jeg kan få noen gode råd fra dere.. Byttet jobb for under ett år siden og trives veldig godt med folkene i den nye jobben. Rent faglig er den kanskje ikke så utfordrende som jeg skulle ønske, men det er gode muligheter for å bidra. I går fikk jeg tilbud om ny jobb fra en annen arbeidsgiver (uoppfordret). Det er mye mer krevende arbeidsoppgaver (faglig), men betaler circa 100 000 mer i året, og har generelt litt bedre betingelser. Jeg er superusikker på hva jeg helst vil..burde jeg ta dette opp med nåværende arbeidsgiver selv om jeg har jobbet så kort hos de? Anonymkode: 0e9f1...d94 Hva sier magefølelsen din? Hvorfor fikk du uoppfordret tilbud om ny kontrakt i annen bedrift? Bor du like nærme til jobb som den evt. Nye? Hvilken relasjon har du til den andre bedriften? Anonymkode: 5fcc7...82f
Serafina. Skrevet 15. februar 2022 #7 Skrevet 15. februar 2022 Tror du at nåværende arbeidsgiver har mulighet til å gi deg mer utfordrende arbeidsoppgaver? Ønsker du den nye jobben hvis nåværende arbeidsgiver ikke kommer med et mottilbud? Det kan fort slå tilbake på deg hvis du kun bruker det nye tilbudet som pressmiddel.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #8 Skrevet 15. februar 2022 Selvfølgelig. Sist jeg gjorde det matchet arbeidsgiver tilbudet pluss litt til. Anonymkode: f30d0...f35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå