Gå til innhold

Bruker ikke teststasjonene vanlige PCR-tester lengre?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Min datter testet positivt på fredag, og har hatt feber, forkjølelse osv hele helgen. I går tok mannen en test fordi også han har fått de samme symptomene. Hurtigtesten kom ut klart positiv.

Siden han ikke har booster-dosen, så tenkte han det var greit å få det registrert med en PCR-test. Greit å få i Coronapasset. 

I dag tok han testen på teststasjonen, men den ble utført på akkurat samme måte som vi gjør her hjemme, og svaret kom veldig fort. Negativ, altså ikke påvist Covid.

Vet ikke hva man skal tro, han har fremdeles feber og føler seg dårlig. Det er jo veldig rart om ikke dette er Omikron siden vår datter også har det. 

Det var tydelig at de brukte hurtigtest på teststasjonen, trodde hele poenget var at de brukte PCR-test jeg? Noen som vet?

Endret av Møretausa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ingen verdi å "få dette i passet". Norge bruker ikke pass. EU godtar ikke korona, kun test eller vaksine. 

Er han syk holder han seg hjemme til han er frisk. Og så går han på jobb. Om han har eller ikke har korona er uvesentlig.

• Liker 2
Skrevet
Anje skrev (2 minutter siden):

Det har ingen verdi å "få dette i passet". Norge bruker ikke pass. EU godtar ikke korona, kun test eller vaksine. 

Er han syk holder han seg hjemme til han er frisk. Og så går han på jobb. Om han har eller ikke har korona er uvesentlig.

Jeg trodde dette passet blir brukt i andre land enda, Italia og Tyskland f.eks..? Vet det ikke brukes her, men skal man ut å reise så kan det vel fortsatt være et poeng å ha det?

• Liker 1
Skrevet
Møretausa skrev (2 timer siden):

Jeg trodde dette passet blir brukt i andre land enda, Italia og Tyskland f.eks..? Vet det ikke brukes her, men skal man ut å reise så kan det vel fortsatt være et poeng å ha det?

Ja Coronapass blir brukt i hvert fall i  Italia. Der har man Basic green pass og super green pass. Man innvilger til super green pass hvis man er fullvaksinert eller har hatt Covid19. For å få Basic green card kan man også teste seg. De ulike passene gjelder på ulike steder. Det lønner seg absolutt å få tatt pcr test, hvis man har planer om reise og ikke er fullvaksinert. Det er jo mange land som bruker Corona pass men systemet i andre land kjenner jeg ikke detaljene rundt.

Skrevet
Møretausa skrev (6 timer siden):

Hei

Min datter testet positivt på fredag, og har hatt feber, forkjølelse osv hele helgen. I går tok mannen en test fordi også han har fått de samme symptomene. Hurtigtesten kom ut klart positiv.

Siden han ikke har booster-dosen, så tenkte han det var greit å få det registrert med en PCR-test. Greit å få i Coronapasset. 

I dag tok han testen på teststasjonen, men den ble utført på akkurat samme måte som vi gjør her hjemme, og svaret kom veldig fort. Negativ, altså ikke påvist Covid.

Vet ikke hva man skal tro, han har fremdeles feber og føler seg dårlig. Det er jo veldig rart om ikke dette er Omikron siden vår datter også har det. 

Det var tydelig at de brukte hurtigtest på teststasjonen, trodde hele poenget var at de brukte PCR-test jeg? Noen som vet?

Tror de bruker litt forskjellig, men mener jeg har lest at så lenge hurtigtest er tatt av helsepersonell på teststed så registreres den på linje med PCR på helsenorge

Skrevet
Møretausa skrev (6 timer siden):

Hei

Tok vanlig test på teststasjonen idag, pga samme grunn som din mann. 

Skrevet
Anje skrev (6 timer siden):

Hvis man skal på ferie til England så holder to doser og sykdom enn så lenge.

Skrevet
Anje skrev (17 timer siden):

Den viktigste grunnen til at myndighetene ønsker å få registrert sykdom for dem som ikke er fullvaksinert, er at det kan ha betydning for eventuelle senere vaksinedoser. 

• Opprett ny...