AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Barnet mitt er straks 1år, og jeg har strukket permisjonen min frem til nå med ferier og ulønnet permisjon. Nå må jeg begynne å jobbe igjen, og gruer meg sånn til å være borte fra han. Jobber til 16 hver dag og bruker en halvtime hjem. Da er det bare 2 Timer til leggetid for barnet 🥺 Jeg synes det er helt tragisk å være så lite sammen med barnet sitt. Hvordan skal jeg klare det 🥺💔 Anonymkode: 46297...99a 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Hva med å gå ned i stilling? Ta ulønnet permisjon? Det er mange muligheter. Få avdragsfrihet på lån, slik at det er mulig osv. Forstår det imidlertid godt, men dere har muligheter ❤️ Anonymkode: 9a871...637
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Man venner seg til det. Men ja, det kan være kjipt. Har du mulighet til å jobbe hjemmefra? Isåfall kan du jo prøve å dra tidligere hjem, og så heller jobbe litt hjemmefra om kvelden etter legging? Ellers er det jo helt normalt å ha det slik som du beskriver. Jeg har det sånn også, det blir liksom bare et par timer med ungene i hverdagen. Og da er de sutrete og slitne etter bhg... Hurra... Anonymkode: c1441...477 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 Hei Ja, det er ikke gøy. Min sønn måtte starte i bhg når han var 11 mnd, han er nå 2,5 og elsker barnehagen men... Å sees mellom kl 16 og 18, han legger seg kl 18, er helt grusomt. Føler andre oppdrar mitt barn. Ila de 2 timene skal det lages mat, spises, koses. Ikke nok tid. Min drøm er å kunne jobbe redusert Anonymkode: 83eab...7cd
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 Kan du ha ammefri? Anonymkode: 5c928...37a
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du ha ammefri? Anonymkode: 5c928...37a Man har bare rett på ammefri med lønn frem til barnet er ett år, og det under forutsetning at man ammer eller pumper. Siden ts allerede har hatt ulønnet perm, og nå har valgt å begynne i full jobb igjen (uten å benytte seg av retten til å jobbe redusert) antar jeg det gjerne ikke er aktuelt å ta ammefri uten lønn (som man har rett til så lenge man ammer). Anonymkode: c1441...477
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man har bare rett på ammefri med lønn frem til barnet er ett år, og det under forutsetning at man ammer eller pumper. Siden ts allerede har hatt ulønnet perm, og nå har valgt å begynne i full jobb igjen (uten å benytte seg av retten til å jobbe redusert) antar jeg det gjerne ikke er aktuelt å ta ammefri uten lønn (som man har rett til så lenge man ammer). Anonymkode: c1441...477 Det er forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass, da mange har tariffavtaler som gir rettigheter utover dette. På min arbeidsplass er retten til ammefri inntil to timer frem til barnet fyller 2 år. «I statlig sektor, for arbeidstakere som jobber fulltid, gis det inntil to timer fri med lønn daglig frem til barnet fyller to år.» Anonymkode: 5c928...37a 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 Jeg gruet meg jeg og, men det gikk kjempe fint! Det er verre når man tenker på det, enn hva det faktisk er. Anonymkode: 9cd32...1be 2
Egenskap Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 Finnes det jobber nærmere deg? Samt har du mulighet å ha mindre stilling prosent? Alt for å få langt mer tid sammen med barnet ditt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #10 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass, da mange har tariffavtaler som gir rettigheter utover dette. På min arbeidsplass er retten til ammefri inntil to timer frem til barnet fyller 2 år. «I statlig sektor, for arbeidstakere som jobber fulltid, gis det inntil to timer fri med lønn daglig frem til barnet fyller to år.» Anonymkode: 5c928...37a Det er hvis man trenger det for å opprettholde amming, ikke for å ha kortere dager og få mer tid med barnet ditt. De som ikke fikk til ammingen, de ungene trenger kanskje ikke like mye tid med mor? Ammefri er et gode som mange utnytter maksimalt. Anonymkode: a4bee...2fe 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #11 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass, da mange har tariffavtaler som gir rettigheter utover dette. På min arbeidsplass er retten til ammefri inntil to timer frem til barnet fyller 2 år. «I statlig sektor, for arbeidstakere som jobber fulltid, gis det inntil to timer fri med lønn daglig frem til barnet fyller to år.» Anonymkode: 5c928...37a Som sagt: det er for å amme, ikke for å ha fri. Ammer/pumper man ikke, har man ikke rett på fri. Anonymkode: c1441...477 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #12 Skrevet 15. februar 2022 Må du jobbe 100% da? Jeg skjønner at du ikke kan være i 100% permisjon for alltid, men er du helt avhengig av 100% inntekt? Anonymkode: 3634e...99b 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #13 Skrevet 15. februar 2022 Du har rett på ulønnet permisjon eller deltid. Det strider selvfølgelig mot morsinstinktet å gå fra et så lite barn. Anonymkode: a19ac...964 1
Egenskap Skrevet 15. februar 2022 #14 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har rett på ulønnet permisjon eller deltid. Det strider selvfølgelig mot morsinstinktet å gå fra et så lite barn. Anonymkode: a19ac...964 jeg er for at TS skal gå for å la morsinstinktet følge henne... jeg ønsker ikke at TS skal grue seg.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #15 Skrevet 15. februar 2022 Sier som de andre: se om det finnes løsninger på stillingsreduksjon. Enten fri en eller to dager i uka eller kortere arbeidsdager hele uken. Det ER tortur å være så lenge borte fra et så lite barn. Føles helt klart naturstridig. Anonymkode: 741c2...e3f
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #16 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 14.43): Hei Ja, det er ikke gøy. Min sønn måtte starte i bhg når han var 11 mnd, han er nå 2,5 og elsker barnehagen men... Å sees mellom kl 16 og 18, han legger seg kl 18, er helt grusomt. Føler andre oppdrar mitt barn. Ila de 2 timene skal det lages mat, spises, koses. Ikke nok tid. Min drøm er å kunne jobbe redusert Anonymkode: 83eab...7cd Legger seg veldig tidlig da? Anonymkode: 5ada9...b91 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #17 Skrevet 15. februar 2022 reagerte også på at barnet legger seg kl.1800. Det er veldig tidlig, aldri hatt barn som har lagt seg så tidlig,og når barnet er 1 år. Det er jo ikke kveld engang, da skjønner jeg jo at ts sliter. Hadde prøvd å streke det til kl.1900 Anonymkode: ab186...09a 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #18 Skrevet 15. februar 2022 7 hours ago, Egenskap said: jeg er for at TS skal gå for å la morsinstinktet følge henne... jeg ønsker ikke at TS skal grue seg. Ingen her ønsker at TS skal grue seg.. Selvfølgelig ikke! Noen ganger er man dog nødt til å gjøre ting man gruer seg til, eller ikke ønsker. Uheldigvis 😕 Anonymkode: ea443...b13
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #19 Skrevet 15. februar 2022 Snu den rundt, tenk så deilig for sønnen sin å få VENNER?! Han får oppleve ting, får prøvd seg på nye ting og får laget vennskapsbånd som kanskje varer livet ut. For min del var dette mye viktigere enn om jeg skulle savne barnet. Anonymkode: d128a...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #20 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Snu den rundt, tenk så deilig for sønnen sin å få VENNER?! Han får oppleve ting, får prøvd seg på nye ting og får laget vennskapsbånd som kanskje varer livet ut. For min del var dette mye viktigere enn om jeg skulle savne barnet. Anonymkode: d128a...d1e Barnehage vennskap som varer livet ut faktisk 😂😉 Anonymkode: 36520...632
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå