Gjest Stress Skrevet 25. oktober 2005 #1 Skrevet 25. oktober 2005 Er det noen fra oslo området her? Nå sner det masse ute, og jeg har sommerdekk. Kan jeg kjøre da? Jeg tror jeg ikke tør, men jeg skal til fysioterapauten min og da kommer jeg meg ikke dit uten bilen. Er det kaos på veiene nå? Kan jeg kjøre med sommerdekk?
LilleBille Skrevet 25. oktober 2005 #2 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg ville ikke kjørt - hvertfall ikke uten 4x4 - men det spørs jo hvor oppkjørt det er der du bor. Det er såpeglatt enkelte steder - og nesten polert - men det varierer sikkert fra sted til sted - både det og kaoset.
Gjest Gamle Alex Skrevet 25. oktober 2005 #3 Skrevet 25. oktober 2005 Det er en grunn til at det er kaos på veiene. Alle de uten vinterekk måtte bare kjøre. Nei la bilen stå og reis kollektivt.
Gjest stress Skrevet 25. oktober 2005 #4 Skrevet 25. oktober 2005 Problemet mitt er at jeg har angst, og tør ikke å reise med buss og kollektiv transport. Og det andre er at det går så sjelden buss her, og da hadde jeg kommet forsent til fysioterapauten uansett. Hva skal jeg gjøre? Da mister jeg timen der da? Kjedelig.
Gjest Gjesta Skrevet 25. oktober 2005 #5 Skrevet 25. oktober 2005 Problemet mitt er at jeg har angst, og tør ikke å reise med buss og kollektiv transport. ← Men å ta risken på å skade deg sjøl og andre, det tør du?
Gjest stress Skrevet 25. oktober 2005 #6 Skrevet 25. oktober 2005 Tror dere det er farlig å kjøre med sommerdekk nå.? Jeg har piggdekk. Og da er datoen for piggdekk 31.oktober. Og det er enda en uke til. Er det forbudt å ha piggdekk nå da?
Gjest stress Skrevet 25. oktober 2005 #7 Skrevet 25. oktober 2005 Men å ta risken på å skade deg sjøl og andre, det tør du? ← Jeg skal ikke kjøre med sommerdekk. Blir heller hjemme jeg.
Gjest stress Skrevet 25. oktober 2005 #9 Skrevet 25. oktober 2005 Tror dere det er farlig å kjøre med sommerdekk nå.? Jeg har piggdekk. Og da er datoen for piggdekk 31.oktober. Og det er enda en uke til. Er det forbudt å ha piggdekk nå da? ← Obs. Det ble viss feil. Den første setningen skulle være. Det er visst farlig å kjøre med sommerdekk nå, også er det heller ikke lov til å kjøre med piggdekk før 31.oktober?
Gjest stress Skrevet 25. oktober 2005 #10 Skrevet 25. oktober 2005 taxi da? ← Jeg tør ikke å ringe heller. Også hadde jeg kommet forsent til fysioterapauten nå. Skal være der klokka 11.00 Jeg må sende fysioterapauten en sms. Hun vet at jeg ikke tør å ringe. Og si at jeg har sommerdekk på bilen. Pinlig.
MiniMjau Skrevet 25. oktober 2005 #11 Skrevet 25. oktober 2005 kanskje du kan bestille taxi via internett?
MiniMjau Skrevet 25. oktober 2005 #12 Skrevet 25. oktober 2005 eller få fysioterapaut til å ringe etter taxi?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #13 Skrevet 25. oktober 2005 Er det noen fra oslo området her? Nå sner det masse ute, og jeg har sommerdekk. Kan jeg kjøre da? Jeg tror jeg ikke tør, men jeg skal til fysioterapauten min og da kommer jeg meg ikke dit uten bilen. Er det kaos på veiene nå? Kan jeg kjøre med sommerdekk? ← om det er snø ute, så har du ingenting på veiene å gjøre med sommerdekk. Det er jo sommerdekk som lager kaos.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #14 Skrevet 25. oktober 2005 Problemet mitt er at jeg har angst, og tør ikke å reise med buss og kollektiv transport. Og det andre er at det går så sjelden buss her, og da hadde jeg kommet forsent til fysioterapauten uansett. Hva skal jeg gjøre? Da mister jeg timen der da? Kjedelig. ← Angsten din kan ikke være stor. Du er villig til å satse livet ditt, attpåtil andres liv. Småbarn.....
Gjest Hel Skrevet 25. oktober 2005 #15 Skrevet 25. oktober 2005 Angsten din kan ikke være stor. Du er villig til å satse livet ditt, attpåtil andres liv. Småbarn..... ← Angst er ikke rasjonelt. Så jo, den kan være så stor.
monja Skrevet 25. oktober 2005 #16 Skrevet 25. oktober 2005 Ang. dette med å kjøre med piggdekk før 31. oktober - man skal alltid sko seg etter føre og da er dato uviktig. Du får bot for å være uforsvarlig om du legger ut på veiene med "feil" dekk og så forårsaker skade som følge av det.
Nilma Skrevet 25. oktober 2005 #17 Skrevet 25. oktober 2005 Obs. Det ble viss feil. Den første setningen skulle være. Det er visst farlig å kjøre med sommerdekk nå, også er det heller ikke lov til å kjøre med piggdekk før 31.oktober? ← Du har selvsagt lov å kjøre med piggdekk når forholdene tilsier det.
Gjest Gjesta Skrevet 25. oktober 2005 #18 Skrevet 25. oktober 2005 Du har selvsagt lov å kjøre med piggdekk når forholdene tilsier det. ← Det er helt riktig. Før 1. november er det bare lov å bruke piggdekk dersomman trenger det på grunn av føret. Etter 1. november er det tillatt å bruke piggdekk uansett. Piggfrie vinterdekk kan man derimot bruke hele året. Kort sagt: Det er lov å bruke hodet. Taxi er et godt alternativ.
Gjest Gitte Skrevet 25. oktober 2005 #19 Skrevet 25. oktober 2005 Måtte bli hjemme fra skolen selv i dag fordi jeg ikke rakk å legge om til vinterdekk i går. Piggdekk kan brukes før 1.nov dersom det er fare for glatte veier Og det er det jo så absolutt nå..
Gjest GreenSky Skrevet 25. oktober 2005 #20 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg tør ikke å ringe heller. Også hadde jeg kommet forsent til fysioterapauten nå. Skal være der klokka 11.00 Jeg må sende fysioterapauten en sms. Hun vet at jeg ikke tør å ringe. Og si at jeg har sommerdekk på bilen. Pinlig. ← Har ikke noe med saken å gjøre, men ville bare fortelle at jeg også har fått telefonskrekk. Det er pinlig, sender også sms i stedet for å ringe. Men du er i alle fall ikke alene om å ha det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå