Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har vært sammen med en fyr over 1,5 år. Vi er begge voksne, 35+. Synes han reagerer meget rart av og til. Eksempel: Jeg kjøpte en ny jakke, litt lik en jeg har brukt før. Brukte aldri den nye jakka og lappen var på. En dag skulle vi sammen et sted og jeg tok i bruk den nye jakka. Da vi kom inn på venterommet, tok jeg av jakken og så at lappen jo var på. Jeg lo og bemerket dette. Han klikka, faktisk,  og sa at den jakka hadde jo hengt på loftet og den hadde jeg jo brukt før! Jeg sa: eh nei? -dette er den nye? Hvorpå han klikket og spurte hvorfor jeg jugde og han ble så sint at han stormet ut av venterommet- dro fra timen som var hans. 

Eksempel 2: vi sto på badet. Jeg sa at jeg skulle starte vaskemaskinen etterpå. Han startet vaskemaskinen, og jeg sa:men jeg sa jo at jeg skulle starte den etterpå (hadde mer klær å putte inn). Han klikket igjen, veldig sint,og sa at jeg hadde bedt ham sette den på. Da jeg sa at: nei, jeg sa at jeg skulle sette den på, etterpå. Han beskyldte meg for å juge og vri på situasjonen. 

Det er flere slike episoder, hvor han ikke kan innrømme at gan- vi var ute sammen. Det kom en felles bekjent, som.kom og begynte å prate med meg. Han så min kjæreste, men gjorde ingen tegn til å ville hilse. Jeg ville introdusere dem, men før jeg rakk det var min kjæreste borte. Ok, han var full. Men han ble sint, fordi jeg ikke hadde introdusert dem med en gang.  Skal sies at når dette skjedde var han ny I byen og kjente Inge på festen. Men når han blir sint generelt, ghoster han meg, legger seg og furter, vil aldri prate om noe/nøste opp i problemene etterpå. Om jeg kommer inn og vil prate, rolig, kan han klikke og si at om jeg ikke slutter å prate så stikker han ut. Han nekter meg å prate. Det er ikke før neste dag, når jeg igjen tar opp situasjonen, at han kanskje roer seg og lytter, og vi blir venner igjen.  Han ber aldri om unnskyldning. Det er liksom min feil alt, føler jeg

Hva gjør jeg med slike situasjoner  ? 

Anonymkode: 1b64c...8cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres ikke god ut. Hvorfor er du sammen med ham?

Anonymkode: 2e3bb...cae

• Liker 12
Skrevet

Høres ut som det første året med eksen min. Det eskalerte alvorlig etter det og på år 5 hadde jeg ingen selvtillit eller selvfølelse igjen. Jeg var bare et skall som satt der, kunne ikke stole på noe jeg tenkte eller følte, for alt var feil eller løgn, i følge ham. Nå 4 år etterpå står jeg mye stødigere på bena, men jeg har brukt de årene aktivt til å komme meg vekk fra det og jobbe med meg selv, så 9 år bortkasta til sammen på en sånn jævel.

Jeg vil anbefale deg å dra deg til helvete ut av hans liv før du blir helt fucka i huet av det pisspreiket hans. 

Les innlegget du skrev høyt for deg selv så du faktisk hører hva som skjer, lover deg at det kommer ikke til å høres rett ut.

Anonymkode: c034d...1bb

• Liker 10
Skrevet

Rådet mitt, dump han.

Enkelte folk har sterke psykopatiske trekk, det høres ut som kjæresten din har det. I tillegg framstår han litt som en stor furten baby.

Han der er ikke noe å satse på noe særlig lenger.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Eksempel 2: vi sto på badet. Jeg sa at jeg skulle starte vaskemaskinen etterpå. Han startet vaskemaskinen, og jeg sa:men jeg sa jo at jeg skulle starte den etterpå (hadde mer klær å putte inn). Han klikket igjen, veldig sint,og sa at jeg hadde bedt ham sette den på. Da jeg sa at: nei, jeg sa at jeg skulle sette den på, etterpå. Han beskyldte meg for å juge og vri på situasjonen. 

Er det ikke slik oppførsel som kalles gaslighting og som er en type psykisk mishandling?

Anonymkode: 79b8c...3fb

• Liker 7
Skrevet

Han hørte feil, noe som kan skje alle. Enten så vil han ikke innrømme feil, eller så skjønner han ikke at HAN kan ta/høre feil. At kun andre enn han selv kan ta feil. Det sier seg selv at det kan være VELDIG problematisk å være i relasjon (vennskap/forhold/kollega) med slike folk, så en må nesten vurdere selv om en ønsker å kaste bort livet sitt på slik dumskap! Ser ikke helt for meg at denne fyren plutselig kommer til å våkne opp på torsdag og innse at han oppfører seg dårlig mot deg og så plutselig endre personlighet og så blir alt fryd og gammen.

Anonymkode: 273d4...2ee

• Liker 3
Skrevet

Dette må du ikke finne deg i! Kom deg vekk mens du kan!

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det du beskriver minner om varsellamper som skriker issues og jeg ville ikke latt han få fortsette. Si fra i en nøytral setting at den slags oppførsel er uakseptabel og dealbreaker. (reagerer han med sinne har du svaret ditt med en gang.)

• Liker 1
Skrevet

Han har ingen diagnose? Han høres ut som en eks av meg som er syk.

Anonymkode: a978f...4ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

når dette skjedde var han ny I byen og kjente Inge på festen

Hvem er Inge?

Anonymkode: ddf34...f0b

• Liker 1
Skrevet

Det er mye som kan unnskyldes om man klarer å  faktisk snakke om det, ta til seg lærdom og si unnskyld. Jeg ville tatt en ordentlig prat med ham om dette og sagt at dette er viktig for deg. Ikke bruk disse eksemplene du nevnte som grunn, men snakk mer generelt om det du opplever som problemer. Om det trengs eksempler så kan du jo nevne sakene. Om han ikke vil snakke eller det bare eskalerer så insister på en snakk sammen på feks familievernkontoret. Om han ikke vil det så vet i hvert fall hva jeg ville gjort. Du kan ikke leve med dette hvor du blir mer og mer nervøs for å gjøre ting som kan trigge ham. Det ødelegger deg innvendig.

Familievernkontoret er forresten kanskje litt mye når dere bare har vært sammen 1,5 år. Om dere ikke har barn så kan du kanskje bare stole på deg selv og hvordan du har det. Dere er jo bare omtrent fortsatt bare i bli-kjent-fasen.

Anonymkode: fadba...86c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem er Inge?

Anonymkode: ddf34...f0b

Ingen 

Skrevet

Han høres ikke god ut og det der er ikke normal oppførsel av en voksen mann, spør du meg. Uansett hva han evt har av bagasje så må det gå an å ikke klikke over sånt som det med vaskemaskinen du sa du skulle sette på, og det der med jakka. Hvilken rolle spiller det for han om du har på den gamle eller nye jakka, hva fader er det å bli så sint for?

Jeg hadde ikke giddet. Bedre å være singel enn å være sammen med en fyr som dette.

Anonymkode: f58c8...aac

• Liker 4
Skrevet

Når han reagerer sånn over bittesmå bagateller i hverdagen, hvordan reagerer han da på større ting? Hvordan vil han oppføre seg dersom han f.eks. mister jobben? Ellers dersom du blir syk og trenger hans hjelp og støtte?
Vil han være en støtte for deg, eller vil han være en vekt om ankelen din som trekker deg ned? 
Hva skjer dersom du skulle bli gravid? Hvordan ville han taklet det?

Orker du å leve i et parforhold der du aldri helt vet hvor du har partneren din? Der du aldri kan stole på at han er der for deg, fordi han stikker av i sinne dersom han er i litt dårlig humør og ikke tar hensyn til at du kanskje trenger ham?

Anonymkode: f78b0...0ee

• Liker 3
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hva gjør jeg med slike situasjoner  ? 

Hva gjør du med ham, er visst spørsmålet. 

Svar: Dump ham.  

Anonymkode: ea6cf...03b

• Liker 1
Skrevet

Høres litt ut som eksen min også. Han unne plutselig bli sint og skape dårlig stemning for helt merkelige ting, noe som gjorde at jeg alltid gikk på eggeskall for ante ikke hva som plutselig ville gjøre ham sint. Jeg prøvde å snakke med ham om det flere ganger, i begynnelsen sa han: "Men jeg er jo ikke sint på deg, hvorfor bryr du deg?" Men etter hvert sa han: "Du får slutte å gjøre ting som gjør meg sint da. Damer er så flinke til å manipulere menn til å bli sinte, så klager dere på at vi mishandler dere etterpå."

Da slo jeg opp.

Anonymkode: fd33b...05c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...