Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er nettopp blitt 30, og har endret yrkesretning. Har utdannelse innen data (bachelor), men mangler noen emner for å fullføre graden - oppgaven er skrevet og bestått, men det var veldig vanlig å gå ut i jobb før vi var ferdige på skolen og de emnene jeg manglet havnet litt i glemmeboka. Fryktelig, fryktelig idiotisk, ser jeg i dag.

Jeg ble dog litt mett av jobben min, og startet senere som funksjonær på anleggsplassen. Trives veldig godt i bransjen, lærer mye og fort, men føler meg underdog fordi at jeg ikke er utdannet byggingeniør. Mange av de jeg jobber med har ikke høyere utdanning i det heletatt, men erfaring fra å stå i grøfta selv eller fagbrev o.l. Jeg ser derimot at når jeg blir 10-20 år eldre, så blir jeg kanskje den eneste uten riktig formell utdannelse på arbeidsplassen, og er veldig redd for dette.

Jeg lurer derfor på å ta byggingeniør ved siden av fulltidsjobb nå. Deltid og nettbasert på NTNU Gjøvik. Hvor gjennomførbart er det å klare dette når det er veldig mange år siden jeg hadde R1 og R2-matte, samt fysikk og kjemi, på vgs? Jeg husker nok fint lite av disse fagene i dag.

Har også tenkt på å ta de siste fagene som mangler for å fullføre bacheloren jeg i utgangspunktet gikk, men om jeg ikke skal jobbe innen data (tror hvertfall jeg ønsker å bli i anleggsbransjen), så er det kanskje lite poeng å legge ned tid og energi i det?

Setter stor pris på tanker og hjelp..

Anonymkode: 835a2...492

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du ikke matte på data da? Får sikkert fritak for en del basic ingeniørfag dersom du gikk dataingeniør. 

Anonymkode: 2f78a...57c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...