AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Etter nyttår opplevde jeg for første gang å tvile på min samboers lojalitet, etter flere små ting som var utenom det vanlige og som sådde tvil. Flere av disse tingene er ting han ville blitt svært sint for selv. Min reaksjon var frykt og usikkerhet i stedet for sinne, og jeg prøvde å komme til han med det jeg følte i håp om å bli mottatt med forklaring og bekreftelse. Jeg ble i stedet møtt med irritasjon og sinne. Jeg har forsøkt å ta det opp igjen to ganger siden den tid, i løpet av gode og dype samtaler hvor jeg har følt at vi begge to er åpne for å lytte til hverandre. Han har da blitt irritert for at jeg "drar opp fortiden", og måten han håndterer det på har dempet mye av mine følelser for han. Jeg synes det viser en manglende vilje til å møte en partner. Vi har vært sammen i tre år, men dette er første gang jeg har "anklaget han", som han kaller det. Jeg føler at jeg har kommet med usikkerhetene mine og søkt svar og bekreftelse, mens han mener det er direkte anklagelser. Nå sendte han meg en video på Instagram hvor en mann sier "Hvis en mann blir anklaget gjentatte ganger for å gjøre noe han ikke har gjort, og dama er sint på han, så kommer det til å pushe mannen til å gjøre det han ikke har lov til siden hun er sint uansett". Jeg reagerte på dette og spurte om han er enig i den tankegangen. Han svarte "Hvis man blir anklaget gang på gang, så vil man etterhvert bli nummen for partners følelser og kunne være utro uten empati." Jeg er i sjokk. Dette for meg er en helt fullstendig hårreisende uttalelse og jeg lener mot at dette forholdet ikke lenger er verdt det. Det er egentlig ikke så mye tvil i meg, men jeg hadde bare lyst til å diskutere dette med andre for å høre at jeg ikke er helt på bærtur her. Anonymkode: 83f5c...fc1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Du beskriver et forhold i fritt fall. Det er bare å gå, uten å gruble mer over uttalelser. Anonymkode: 57bcb...f37 7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Herregud, fyren er dumpemateriale. Han driver jo rett og slett og sier at "det er din feil at jeg var utro" og forbereder deg på at det kommer til å skje. Bare sånn at du vet det, liksom, det var ikke hans feil.... Jeg hadde blitt lynforbannet over å få tilsendt en sånn ansvarsfraskrivende ego-videolink. Stå opp for deg selv og bli forbanna, kvinne, ikke finn deg i dette som et umælende mehe! Anonymkode: 8e4a8...ebf 13 1
Gjest Elder Millennial Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 Han skal gjøre deg tryggere ikke mer utrygg! Har du virkelig lyst til å være sammen med noen som behandler deg på denne måten? Svaret er selvsagt nei, du må bare komme til samme konklusjon selv.
AprilLudgate Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 Hva konkret ville han blitt sint for selv? Men angående videoen så er det en rimelig banal ting å sende ja. 3
Muskath Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 Han prøver å rettferdiggjøre det å være utro. Nå kan han liksom gjøre det han vil uten å få dårlig samvittighet. Sånn tolker jeg det. 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 Han sier jo selv at han ikke har gjort det du anklager han for. Så hvis det stemmer, så skjønner jeg jo at han er lei av at du stadig vekk fortsetter å anklage han for det. Men han kan selvsagt ikke skylde på deg hvis han ender opp med å være utro. At du drev han til det, liksom. Er man utro, så er det mans egen skyld, alltid, uansett. Uansett om man i forkant har blitt uskyldig beskyldt for å være utro. Det er ikke slik at man da har en utroskap tilgode. Anonymkode: 8e582...a15 1
powerpuffen Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 I mine ører er dette en mann som ikke tør å være ærlig om sine betvilende handlinger. Hadde det vært slik at han virkelig ikke ville at du skulle bekymre deg, og virkelig ikke hadde noe du skulle betvilt han for, da hadde han betrygget deg, og ALDRI reagert med sinne. Nå prøver han å komme seg unna ved å vri skylden over på deg. Dette må du komme deg langt vekk fra. Du vil kunne oppleve å sitte igjen med en enorm skyldfølelse om han går fra deg før du går fra han. Det er ikke din feil at han oppfører seg som en løk. 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 Jeg forsto ikke helt. Har han vært utro ? eller beskylder du han uten at han har vært det. Om han ikke har vært det og beskylder han, så forstår jeg godt hvorfor han blir frustrert. Om han har vært utro, så dump han, du kommer aldri til å glemme det. Anonymkode: 9f6e6...485 2
powerpuffen Skrevet 14. februar 2022 #10 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg forsto ikke helt. Har han vært utro ? eller beskylder du han uten at han har vært det. Om han ikke har vært det og beskylder han, så forstår jeg godt hvorfor han blir frustrert. Om han har vært utro, så dump han, du kommer aldri til å glemme det. Anonymkode: 9f6e6...485 På en måte kan jeg forstå det, på en annen måte så er det ofte slik at man reagerer med sinne når man blir beskyldt for noe man faktisk har gjort, men at man nekter å innrømme det. 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #11 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Han sier jo selv at han ikke har gjort det du anklager han for. Så hvis det stemmer, så skjønner jeg jo at han er lei av at du stadig vekk fortsetter å anklage han for det. Jeg tolker HI som at han ikke har sagt at han ikke har gjort noe. Det var først på instagram at dette indirekte kom. Han ble sint første gangen hun tok opp hva hun følte. Det tyder dessverre på at han har noe å skjule. Hun skriver at hun har tatt opp dette med han to ganger siden, men hva ellers skal hun gjøre når hun fortsatt føler seg utrygg? Han har jo ikke ønsket å bekrefte noe eller trygge henne, men blir i stedet sint. Anonymkode: e97ee...c4c 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #12 Skrevet 14. februar 2022 Jeg skjønner hva han mener. Husker at jeg, som ungdom, ble beskyldt for å gjøre alt mulig rart av foreldrene mine. Jeg hadde jo ikke gjort det de beskyldte meg for. Til slutt tenkte jeg "Fuck it. Om de uansett skal beskylde meg for det, kan jeg like godt gjøre det". Om du stadig skal bringe opp ting han ikke har gjort, kan jeg skjønne om han blir irritert og frustrert. Om du ikke stoler på ham, bør du forlate ham, for det er uholdbart for begge parter om den ene ikke har tillit. Anonymkode: 359f9...247 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå