Gå til innhold

Burde vi tillate sharia-domstoler for muslimer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Politikk og lover som er basert på religion er generelt en uting sett med moderne vestlige øyne

Vi kunne ikke vært mer enige.

Du må ikke ekskludere andre moderne øyner, ideer, tanker, filosofier, metoder osv., som har et helt annet bagasje enn vestlige øyner! 

Ingenting er fullkomment og over hver viten er en annen viten.

Menneskehetens historie vise at moderne sivilisasjoner kommer og går. Hver sivilisasjone tror at den er moderne. Vi vet derfor ikke  hvor lenge vår vestlige moderne sivilisasjon vil vare!

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

omarel skrev (På 21.2.2022 den 21.19):

Du legger fram er vanskelig dilemma som det er vanskelig å ta stilling til fra et bredt moralsk, etisk, juridisk og teologisk perspektiv.

Det er vel ikke så vanskelig å svare ja eller nei på om man mener personer fortjener å bli henrettet for utroskap.

(Personlig mener jeg livet er litt mer dyrebart enn som så.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (På 21.2.2022 den 14.13):

Og nettopp derfor styres ingen vellykkede samfunn av religion.

Du klarte ikke å argumentere imot altså? Ikke et eneste lite argument mot det omarel skrev?

Anonymkode: afc0c...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Du klarte ikke å argumentere imot altså? Ikke et eneste lite argument mot det omarel skrev?

Hvis du trenger argumenter fra meg på at når folk steines i gatene så er det et tegn på et lite vellykket samfunn så har vi lite å snakke om. Jeg bare nevnte at slikt er hva jeg mener viser at det ikke er spesielt vellykket.

Endret av nisselue
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (10 minutter siden):

Hvis du trenger argumenter fra meg på at når folk steines i gatene så er det et tegn på et lite vellykket samfunn så har vi lite å snakke om. Jeg bare nevnte at slikt er hva jeg mener viser at det ikke er spesielt vellykket.

Hvorfor det er mislykket samfunn og hvorfor skilsmisser bør tillates når det er så skadelig klarte du ikke svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor det er mislykket samfunn og hvorfor skilsmisser bør tillates når det er så skadelig klarte du ikke svare på.

Så du forstår ikke hvorfor det er et tegn på å være mislykket som samfunn dersom man syntes det er greit å steine folk i gata? Ok...
Som et minimum - et samfunn hvor det er akseptabelt at man dreper sin nabo er intet godt samfunn. Et samfunn som fremmer drap som en hederlig ting å gjøre vil aldri gjøre annet enn å drepe seg selv. Dødsstraff i seg selv er noe vellykkede samfunn slutter med (historien viser dette), og de samfunn som sågar oppfordrer alle til å være med på drapet fostrer en skremselspropaganda som bare undergraver ens egen evne til å trå utenfor linjene. En egenskap som er av absolutt nødvendighet for fremgang. Uten fremgang er man stagnert og dermed mislykket.

Skilsmisser kan være skadelig for noen og det kan også være skadelig å forbli gift i andre tilfeller.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 9.32):

Jeg er muslim, altså skal man ha sharia må det gjøres ordentlig. Det er strenge regler for når de strengeste straffene skal utføres. Ved utroskap må feks vitnene ha sett selve handlingen.

Anonymkode: 5023e...570

JA, men mannlige vitner har større verdi. Der du trenger to mannlige vitner trenger du fire kvinnelige for å dømme en person.  En mann og en kompis kan ta en kvinne på fersken, men en kvinne må drasse med seg fire personer. Det er ikke rar menn blir sjeldent dømt og steinet for utroskap. 

Anonymkode: 8816e...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...