AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Jeg føler ikke at det finnes en eneste jobb i verden for meg. Jeg synes alt høres kjedelig ut. Alt jeg har testet har vært kjedelig. Er det flere som har følt det slik og senere funnet drømmejobben? Anonymkode: 58fed...3a8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Jeg har det som deg og har aldri funnet drømmejobben 😅 Har heller jobbet litt i mange ulike bransjer, så jeg ikke går lei så fort 😊 Anonymkode: 88a60...652
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Første steg er å slutte å tro at du skal finne "drømmejobben". Alle jobber er i blant kjedelige. Jeg har en jobb jeg trives i, men det betyr ikke at hver dag er en fest av den gurnn. Jeg ser fortsatt frem til helger og ferier og synes enkelte av arbeidsoppgavene mine er kjedelige. Anonymkode: 7d966...671 13 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 Mitt problem er at alt blir kjedelig over tid uansett hvor interessant det var i begynnelsen. Så jeg har tatt en behagelig jobb slik at jeg kan ha det gøy på fritiden istedet. Anonymkode: 7d84f...df2 5
Flintis Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 Så lenge du får arbeid du klarer å utføre er det jobb for deg. Altenativet blir da å finne en hobby du liker og tjene penger på denne. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg føler ikke at det finnes en eneste jobb i verden for meg. Jeg synes alt høres kjedelig ut. Alt jeg har testet har vært kjedelig. Er det flere som har følt det slik og senere funnet drømmejobben? Anonymkode: 58fed...3a8 Du har for høye krav. Anonymkode: eace5...7ac 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 Drømmejobben min forblir en drøm. Jeg har en jobb med gode kollerger der de fleste arbeidsoppgavene er greie eller utholdelige. En del arbeidsoppgaver er forferdelig kjedelige, vanskelige eller krevende, men slik er det de fleste steder. Jobben er trygg og lønna kommer på konto hver måned. Det betyr mye for meg. Kjenner folk som bytter jobb eller arbeidssted hvert 3.-5. år. De blir lei etter noen år uansett hva de gjør, og håndterer det på den måten. Anonymkode: 16c39...8fa 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 Det er en bøyg man må gjennom. Først er det mye å lære i ny jobb, når alt sitter blir det en periode hvor det er veeeldig kjedelig og det må man bare stå I. Det går over. Skaff deg en spennede hobby som du kan glede deg over. Anonymkode: cd798...92d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg føler ikke at det finnes en eneste jobb i verden for meg. Jeg synes alt høres kjedelig ut. Alt jeg har testet har vært kjedelig. Er det flere som har følt det slik og senere funnet drømmejobben? Anonymkode: 58fed...3a8 Hvem har innbilt deg at du skal finne drømmejobben, ts? Er dette noe foreldrene dine forespeiler deg som realistisk? Du bør satse på å finne en helt ok betalt jobb med fleksitid og hyggelige medarbeidere. De fleste som har drømmejobben har ikke "funnet" den. De har jobbet beinhardt for den. De har ofret familie, venner og fritid for den. Problemet med drømmer er nemlig at de krever tunge ofre. Anonymkode: ae031...160 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #10 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvem har innbilt deg at du skal finne drømmejobben, ts? Er dette noe foreldrene dine forespeiler deg som realistisk? Du bør satse på å finne en helt ok betalt jobb med fleksitid og hyggelige medarbeidere. De fleste som har drømmejobben har ikke "funnet" den. De har jobbet beinhardt for den. De har ofret familie, venner og fritid for den. Problemet med drømmer er nemlig at de krever tunge ofre. Anonymkode: ae031...160 Jeg har nesten kun hatt venner og bekjente som er kreative mennesker/musikere da jeg har gått musikklinja på vgs, gått på musikkfolkehøyskole og tatt bachelor innen musikk. Det vi jobber med er også det vi elsker, er vel derfra jeg alltid har hatt et ønske som de rundt meg har om å holde på med noe som man brenner for, noe som er spennende og gøy og noe man elsker å gjøre og skulle gjort selv om man ikke får betalt for det. Frilanslivet er beintøft og usikkerheten ang om jeg kan betale leia neste måned er så vanskelig at jeg tok en tilfeldig kontorjobb. Har hyggelige kolleger osv, men jeg synes det er så trist å bruke 40 t i uka på noe man synes er kjedelig og føler det nesten er deprimerende å tenke på hvor mye tid av livet man skal kaste bort bare for å kunne overleve... Føler jeg har lyst til å gjøre så mye, men det er ikke nødvendigvis ting som gir meg en inntekt. Får ikke tid til å gjøre det jeg elsker fordi jeg må tjene penger. Men det er vel sånn livet bare er I guess. Kanskje vi som kommer fra et kreativt miljø har et litt for høyt håp på hvor gøy hverdagen kan være. Anonymkode: 58fed...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #11 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 13.24): Jeg føler ikke at det finnes en eneste jobb i verden for meg. Jeg synes alt høres kjedelig ut. Alt jeg har testet har vært kjedelig. Er det flere som har følt det slik og senere funnet drømmejobben? Anonymkode: 58fed...3a8 Du er nok veldig ung og uerfaren virker det som. Det løser seg snart 👧🏻👍 Anonymkode: 2df73...828 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #12 Skrevet 16. februar 2022 On 2/14/2022 at 4:19 PM, AnonymBruker said: Men det er vel sånn livet bare er I guess. Kanskje vi som kommer fra et kreativt miljø har et litt for høyt håp på hvor gøy hverdagen kan være. Jeg tror du er inne på noe her. Det kan muligens også formuleres som at dere har litt for lite bakkekontakt til å se hva som er realistisk eller ikke. De fleste har ikke en drømmejobb. De fleste har en jobb som er kjedelig, og jobber for å kunne leve. Hvorfor dere skulle være i en særposisjon vet jeg ikke, men det er sånn her realiteten ser ut for de aller fleste. Anonymkode: 3ce45...5a9 3
Flintis Skrevet 16. februar 2022 #13 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 16.19): Jeg har nesten kun hatt venner og bekjente som er kreative mennesker/musikere da jeg har gått musikklinja på vgs, gått på musikkfolkehøyskole og tatt bachelor innen musikk. Det vi jobber med er også det vi elsker, er vel derfra jeg alltid har hatt et ønske som de rundt meg har om å holde på med noe som man brenner for, noe som er spennende og gøy og noe man elsker å gjøre og skulle gjort selv om man ikke får betalt for det. Frilanslivet er beintøft og usikkerheten ang om jeg kan betale leia neste måned er så vanskelig at jeg tok en tilfeldig kontorjobb. Har hyggelige kolleger osv, men jeg synes det er så trist å bruke 40 t i uka på noe man synes er kjedelig og føler det nesten er deprimerende å tenke på hvor mye tid av livet man skal kaste bort bare for å kunne overleve... Føler jeg har lyst til å gjøre så mye, men det er ikke nødvendigvis ting som gir meg en inntekt. Får ikke tid til å gjøre det jeg elsker fordi jeg må tjene penger. Men det er vel sånn livet bare er I guess. Kanskje vi som kommer fra et kreativt miljø har et litt for høyt håp på hvor gøy hverdagen kan være. Anonymkode: 58fed...3a8 Da må du selvfølgelig starte for deg selv, få med deg en lydteknikervenn start studio og vær kreativ studiomusiker. Først på kveld og helger siden på heltid. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #14 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror du er inne på noe her. Det kan muligens også formuleres som at dere har litt for lite bakkekontakt til å se hva som er realistisk eller ikke. De fleste har ikke en drømmejobb. De fleste har en jobb som er kjedelig, og jobber for å kunne leve. Hvorfor dere skulle være i en særposisjon vet jeg ikke, men det er sånn her realiteten ser ut for de aller fleste. Anonymkode: 3ce45...5a9 Jeg hører hva du sier og er redd for at det er realiteten for mange, men samtidig synes jeg det er utrolig deprimerende at man bare skal nøye seg med å kun jobbe med noe man synes er gørrkjedelig for å tjene penger. Jeg vil liksom tro at flesteparten har et morsommere liv enn så. Anonymkode: 58fed...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #15 Skrevet 16. februar 2022 Flintis skrev (3 timer siden): Da må du selvfølgelig starte for deg selv, få med deg en lydteknikervenn start studio og vær kreativ studiomusiker. Først på kveld og helger siden på heltid. Er det jeg holder på med. Er bare at man blir utrolig av å jobbe 200% (vanlig 100% på dagen og så 100% eget arbeid hver kveld helt til jeg legger meg). Men skal fortsette sånn en stund og se hva jeg kan få til. Anonymkode: 58fed...3a8 1 1
Flintis Skrevet 16. februar 2022 #16 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det jeg holder på med. Er bare at man blir utrolig av å jobbe 200% (vanlig 100% på dagen og så 100% eget arbeid hver kveld helt til jeg legger meg). Men skal fortsette sånn en stund og se hva jeg kan få til. Anonymkode: 58fed...3a8 Kanskje du skal søke permisjon fra kontorjobben en dag i uka? 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #17 Skrevet 16. februar 2022 Å jobbe over tid med noe man opplever som meningsløst, gjør folk deprimerte. Dersom dette kreative ikke er noe du kan leve av, så finn en jobb du føler er meningsfull selv om den er kjedelig, det er ikke det samme. Klarer du i tillegg jobbe et sted der du trives med kollegene, tror jeg du skal være fornøyd. Det er få som kan leve av hobbyen/interessen sin, man må være dyktig og ha flaks i tillegg. Hvis du ikke er flink nok, kan du ikke leve av for eksempel musikk selv om du er aldri så interessert i det. Kanskje føles det meningsfullt å jobbe i barnehage eller som portør på sykehus. Kanskje vil du være stylist og jobbe med eiendomsmeglere. Hva man selv opplever som meningsfullt varierer fra person til person, så her må du bare gå i deg selv. Anonymkode: 53e0b...d3c 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #18 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 14.03): Hvem har innbilt deg at du skal finne drømmejobben, ts? Er dette noe foreldrene dine forespeiler deg som realistisk? Du bør satse på å finne en helt ok betalt jobb med fleksitid og hyggelige medarbeidere. De fleste som har drømmejobben har ikke "funnet" den. De har jobbet beinhardt for den. De har ofret familie, venner og fritid for den. Problemet med drømmer er nemlig at de krever tunge ofre. Anonymkode: ae031...160 De fleste har nok funnet den. Dette pga at den er noe de ønsker eller elsker å drive med. Beinhard jobbing trengs ikke da. Anonymkode: 5095b...95d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #19 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Å jobbe over tid med noe man opplever som meningsløst, gjør folk deprimerte. Dersom dette kreative ikke er noe du kan leve av, så finn en jobb du føler er meningsfull selv om den er kjedelig, det er ikke det samme. Klarer du i tillegg jobbe et sted der du trives med kollegene, tror jeg du skal være fornøyd. Det er få som kan leve av hobbyen/interessen sin, man må være dyktig og ha flaks i tillegg. Hvis du ikke er flink nok, kan du ikke leve av for eksempel musikk selv om du er aldri så interessert i det. Kanskje føles det meningsfullt å jobbe i barnehage eller som portør på sykehus. Kanskje vil du være stylist og jobbe med eiendomsmeglere. Hva man selv opplever som meningsfullt varierer fra person til person, så her må du bare gå i deg selv. Anonymkode: 53e0b...d3c Man trenger ikke være flink for å leve av å være f.eks kunstner eller musiker. Det holder med å lage noe en del av ulike grunner liker. Ole Ivars er liksom ikke særlig flinke. Anonymkode: 5095b...95d 2
nisselue Skrevet 16. februar 2022 #20 Skrevet 16. februar 2022 On 2/14/2022 at 2:36 PM, AnonymBruker said: Første steg er å slutte å tro at du skal finne "drømmejobben". Alle jobber er i blant kjedelige. På amerikansk refererer man vel til "The Grind" som da er hovedbolken av ens jobb. Det som er det daglige og repeterende som eksisterer i absolutt alle jobber. Det eksisterer ikke jobber hvor dette ikke er brorparten av jobben. Om man ikke kan håndtere dette har man heller problemet med konseptet "jobb" mer enn problemer med å finne den rette jobben. Og om jeg skal få si det så har man vel også andre problemer om man har klart å komme i voksen alder uten å lære å håndtere ting som er nødvendige å gjøre men man ikke har lyst til å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå