Vik321 Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Barnet mitt fikk positiv test på fredag, ikke vært særlig syk, annet enn første dagen. Søndag kveld begynte jeg å hoste, og idag, mandag, har jeg hodepine, fryser, sår hals og det verker i kroppen. Ligner på influensa og jeg ligger rett ut. Tok test idag og den er fortsatt negativ🙄 Kan testen slå ut positivt en annen dag? Frustrerende, for jeg må ta meg fri fra jobb for dette. (Jeg jobber på sykehjem, så kan ikke sjanse på å møte opp der, slik jeg er nå.) Om jeg ikke får Pos test før i morgen/onsdag, må jeg fortsatt være hjemme i minst 4 dager fra Pos test, og frem til jeg evt føler meg bedre..
Lille_My_ Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Det kan gå flere dager før du får positiv test. Jeg testa positivt etter 2 dager med symptomer,men har hørt om flere hvor det har gått lengre tid.
Kaktusogsol Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Jeg fikk aldri positiv hurtigtest. Ta pcr. Det er heller ikke krav om isolasjon lenger. Tidligere var det 4 dager fra første symptom.
Vik321 Skrevet 14. februar 2022 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2022 Kaktusogsol skrev (3 minutter siden): Jeg fikk aldri positiv hurtigtest. Ta pcr. Det er heller ikke krav om isolasjon lenger. Tidligere var det 4 dager fra første symptom. Ja, jeg vet det ikke er krav å holde seg hjemme. Men i enkelte yrker SKAL man holde seg hjemme når man er syk, som når man jobber med gamle, sårbare mennesker. 2
Fotgjenger Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 Jeg hadde også kraftige symptomer noen dager før testen ble positiv. Siden barnet ditt har testet positivt, er det veldig sannsynlig at det er det du har nå. Når det oppleves som influensa og du ligger rett ut, har du jo uansett ikke noe å gjøre på jobben.
Anbefalte innlegg