Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Årets første snøfall skaper kaos i trafikken. Hvert bidige år. Og i tro, norsk stil skal de fleste nordmenn, på Østlandet iallefall, innom en dekkforhandler for å bytte dekk. Ikke nok med at de behandler de som utfører denne nødvendige servicen som dritt, men de skal alle ha det gjort samtidig. Hvorfor er det slik at man på død og liv skal vente til det siste med å skifte over?

Man kan ikke forutse når det første snøfallet kommer, men det må da gå ann å være litt føre var.

Har DU byttet over til vinterdekk før idag? Hvis ja, godt jobbet!

Har DU stått med fronten mot kjøreretningen, eller med baken i veigrøfta idag? Hvis ja, da har jeg ingen sympati med deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå bor ikke jeg på Østlandet da, men jeg ler like godt av nyhetssendingene med innslag fra det første snøfallet hvert år, og ja, jeg er skodd for vinteren. Vært det i snart en uke nå ;)

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Helt forbannet enig, er glad jeg ikke bor i Oslo lenger, så jeg slipper det styret der. Her vi bor har vi vært vinterskodd i snart en måned, siden to av sommerdekka våre var så nedslitt at vi valgte å bytte da. En uke etter begynte frosten å legge seg langs veien oppe i fjellet, så det var egentlig lurt å være tidlig ute.

Skrevet

:frustrert: Nå gledet jeg meg til å skrive et mobbe-innlegg til alle som ikke hadde skiftet dekk og sliter idag, og så er det allerede gjort??

Raskt ute Lammet! :klappe:

Og ja, selv om jeg bor på østlandet vet jeg jo at det kommer snø hvert år, og ler av de som sliter.. ;)

Skrevet

Som jeg skulle ha skrevet det selv.

Jeg byttet forrige søndag (det er den dato man bytter her hvor jeg bor). Torsdag kom snøen og fredag var det såpeglatt.

Da jeg kjørte ut fredags morgen lå det en bil i grøften og da jeg kjørte hjem 15 min. senere lå det 5. Vi kom selvfølgelig for sent på skolen da jeg jo bare måtte holde inn ved hver bil og sjekke at det ikke var personskade.

Den ene sjåfør møter jeg hver morgen og han kjører som et svin så jeg vurderte et øyeblikk ikke å holde inn der :ler:

Skrevet
:frustrert: Nå gledet jeg meg til å skrive et mobbe-innlegg til alle som ikke hadde skiftet dekk og sliter idag, og så er det allerede gjort??

Raskt ute Lammet!  :klappe:

Og ja, selv om jeg bor på østlandet vet jeg jo at det kommer snø hvert år, og ler av de som sliter..  ;)

;) Kjapt ute når man ser resultatet rett utenfor jobben... :ler:

Skrevet

Bor på Østlandet, og vi byttet i helgen. Heldigvis...

Skrevet (endret)
;) Kjapt ute når man ser resultatet rett utenfor jobben... :ler:

Derfor jeg var sekunder treigere enn deg, kom faktisk for sent på jobb fordi det sto en idiot på tvers borti veien her. :ler:

Endret av Sneip
Skrevet
Derfor jeg var sekunder treigere enn deg, kom faktisk for sent på jobb fordi det sto en idiot på tvers borti veien her.  :ler:

:ler:

Lenge leve tog og beina!

Skrevet

Jeg sitter og ser ut av vinduet mitt på en som står i grøfta.

Tror dere det hjelper å spinne seg videre ned tro??!! :sjarmor:

Jeg møtte også en som sto i grøfta på vei til jobben, og alle kjørte i max 20 kmt.

Jeg har vært skodd med nye dekk siden i forrige uke.

Så det var 1 mil lang kø hos min nærmeste dekkbutikk i går. Jeg kjørte glatt forbi og var fornøyd fordi jeg ikke sto og ventet i timesvis sammen med dem!

Utrolig at snøen kommer som et sjokk på mange hvert år!!

Skrevet

:ler:

Helt enig - er samme styret og kaoset i trafikken hvert eneste år.

Og heldigvis og *bank i bordet* - så har jeg ikke vært involvert i noe enda.

Og jada, jeg har skifta til vinterdekk - for snart ei uke siden.

Skulle til Hallingdal i helga og tok ingen sjanser.

Det snør - det snør - tidelibom! :-)

Ha en fin dag alle!

Skrevet

Her begynte det å snø på søndag... Heilt hvitt i dag! Snø er best! Og så har jeg ikke bil heller, så slepper den greia der....

Skrevet

Ja, samme greia hvert år. Kan ikke begripe at det finnes så mange dumme bilister at de kjører nå med sommerdekk på. Jeg som er nordlending (men bor i Oslo da), må jo bare le av dette. Hvert år oppfører østlendinger seg som om de aldri har sett sne før, og neste år har de glemt det igjen.

Og vi har selvsagt skiftet til vinterdekk (piggfrie).

Skrevet

Jeg bor i Oslo og jeg har fortsatt sommerdekk. Når jeg dro på jobb i dag tidlig var det tørt og fint og det hadde ikke begynt å snø enda.

Grunnen til at jeg ikke har skiftet er fordi jeg har piggdekk, og som kjent har man ikke lov til å skifte til pigger før 1. november før det er strengt tatt nødvendig. Det kan man si at det er i dag, men når det iflg. værmeldingene skal snø den ene dagen og bli 15 varmegrader den neste så er det ikke greit å vite hva man skal gjøre. Men det er ikke verre for meg enn at jeg kan ta toget hjem fra jobb i dag dersom det skulle være nødvendig. Forøvrig er jeg enig i kritikken av de som absolutt MÅ ut å kjøre på sommerdekk når snøen laver ned. Det går an å sette igjen bilen og ta toget e.l.

Skrevet

Skiftet for en uke siden. Jeg kan ikke forstå folk som legger ut på vinterføre på sommerdekk egentlig.

Det går jo busser og annet hvis man må avgårde, eller så får man skifte dekkene. Det tar ikke så lang tid.

Skrevet

nei å nei... Jeg har fortsatt sommerdekk på bilen, og derfor er jeg ikke på skolen i dag. Har vært bortreist i en uke, så det er unnskyldninga mi. Og skal bytte i ettermiddag. For snøen kom i dag morges her på østlandet..

Skrevet

Snøen kommer like overraskende hvert år, og det kommer den til å gjøre i fremtiden også! :ler:

Gjest Gamle Alex
Skrevet (endret)

Er det bare meg som synes snøen kom litt overasskende i oktober I OSLO

Endret av Gamle Alex
Skrevet

Fy søren så mange det er som godter seg over andres uhell.

Skrevet

Enig med deg AntiAlt. Noen mennesker elsker å godte seg over andres uhell og ulykke. De er helt sikkert perfekte selv og lever perfekte liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...