Gå til innhold

Klarer du å lage denne dressingen/vinaigretten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann dere flinke og matglade kokker og hobbykokker! 👏🏻🥳

Tenåringen i huset digger salat med den franske dressingmixen fra Knorr, men jeg finner den ikke i noen av butikkene lenger. Jeg tenkte derfor at jeg kunne prøve å lage den selv, men ingredienser og blandingsforhold ser «gresk» ut for meg. Klarer noen av dere å omgjøre denne ingredienslisten til en forståelig oppskrift som noenlunde vil tilsvare dressingen/vinaigretten? 😃

«Sukker, surhedsregulerende middel (citronsyre, e262ii), joderet salt/salt tilsatt jod, krydderurter[1] 13 % (bl.a persille 4,7 %, purløg/gressløk, dild/dill), løg/løk[1] 7,5 %, Melkesukker, kartoffel-/potetstivelse, citrus-/sitrusfiber, krydderier/krydder ( sennepspulver og pepper), majsolje, citronsaft-/sitronjuicepulver[1], salt»

Anonymkode: b7b54...21a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

For meg ser det ut som en ganske standard fransk vinaigrette.

https://www.nrk.no/mat/fransk-dijonvinaigrette-1.13506459

https://oppskrift.klikk.no/fransk-dressing/2138/

Anonymkode: d94b6...329

Disse to oppskriftene mangler sukker og krydderurter, som virker å være essensielle ingredienser i Knorrs dressingmix. Men kanskje TS kan prøve seg på en av disse, og eventuelt legge til sukker og krydderne/urtene som står oppført?

Anonymkode: 39e55...8cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tenåringen i huset digger salat med den franske dressingmixen fra Knorr, men jeg finner den ikke i noen av butikkene lenger. Jeg tenkte derfor at jeg kunne prøve å lage den selv, men ingredienser og blandingsforhold ser «gresk» ut for meg. Klarer noen av dere å omgjøre denne ingredienslisten til en forståelig oppskrift som noenlunde vil tilsvare dressingen/vinaigretten? 😃

Burde ikke strengt tatt dette være en utfordring for tenåringen? 

Anonymkode: 30397...469

• Liker 1
Skrevet

Tror de selger den på europris.

Anonymkode: 12b4e...38a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...