Gå til innhold

Jeg er ganske stygg mot venninna mi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir lett provosert av henne. Får dårlig samvittighet når jeg får tenkt litt. Men problemet er at hun lyver om absolutt alt. Så jeg er frekk mot henne (prøvd å slutte med det, men det ser det ikke ut til at jeg kan). Hun lyver så mye.

I går var det innbrudd i leiligheten. Så ble hun voldtatt av to polske menn mens hun sov. Og så ble hun voldtatt på bussstoppet. Så er det naboen som blotter seg for henne fra vinduet. Og så var politiet der med skjold og våpen uten at hun visste hvorfor. Så er det døde familiemedlemmer som besøker henne og sier at hun må gjøre ting. Så er det katten som kom med en ilder inn i huset. Og alle naboene baksnakker henne og hater henne (ikke sant). og masse mer. alt fra små ting til store ting lyves om her. det kan være den minste detalj som at for eks, hun kjøpte salt, men så har hun plutselig spist opp alt saltet på under 24 timer. Har hørt på henne lyve om disse tingene i over 1 år. Den siste tiden har jeg lagt merke til at jeg er frekk mot henne i svarene mine. Jeg synes ikke hun fortjener det for jeg tror hun må være syk? Det er jo ikke normalt å oppføre seg som hun gjør. 

Det at jeg er stygg mot henne i svarene mine liker jeg ikke, hvordan skal jeg slutte med dette? Det føles ut som at jeg ikke tenker klart når jeg svarer. Tror bare hun irriterer meg. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen?

Anonymkode: 47aa0...f1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt henne ut. 

"Vis meg dine venner og jeg skal fortelle deg hvem du er"

Du blir snart regnet som like uttilregnelig som henne.

Anonymkode: 60ea6...ff0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Dere passer ikke som venner, Kutt henne ut, dere er ikke bra for hverandre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Blir lett provosert av henne. Får dårlig samvittighet når jeg får tenkt litt. Men problemet er at hun lyver om absolutt alt. Så jeg er frekk mot henne (prøvd å slutte med det, men det ser det ikke ut til at jeg kan). Hun lyver så mye.

I går var det innbrudd i leiligheten. Så ble hun voldtatt av to polske menn mens hun sov. Og så ble hun voldtatt på bussstoppet. Så er det naboen som blotter seg for henne fra vinduet. Og så var politiet der med skjold og våpen uten at hun visste hvorfor. Så er det døde familiemedlemmer som besøker henne og sier at hun må gjøre ting. Så er det katten som kom med en ilder inn i huset. Og alle naboene baksnakker henne og hater henne (ikke sant). og masse mer. alt fra små ting til store ting lyves om her. det kan være den minste detalj som at for eks, hun kjøpte salt, men så har hun plutselig spist opp alt saltet på under 24 timer. Har hørt på henne lyve om disse tingene i over 1 år. Den siste tiden har jeg lagt merke til at jeg er frekk mot henne i svarene mine. Jeg synes ikke hun fortjener det for jeg tror hun må være syk? Det er jo ikke normalt å oppføre seg som hun gjør. 

Det at jeg er stygg mot henne i svarene mine liker jeg ikke, hvordan skal jeg slutte med dette? Det føles ut som at jeg ikke tenker klart når jeg svarer. Tror bare hun irriterer meg. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen?

Kan kjenne meg igjen i dette. Jeg angrer på at jeg ikke kutte ut kontakten med ei for lenge siden. 

Anonymkode: 529af...467

• Nyttig 1
Skrevet

Er du sikker på at hun lyver? Kan det tenkes at hun sliter med paranoia, tvangstanker eller vrangforestillinger?

• Liker 9
Skrevet
Tvillingsjel skrev (8 minutter siden):

Er du sikker på at hun lyver? Kan det tenkes at hun sliter med paranoia, tvangstanker eller vrangforestillinger?

Ja, hun lyver. Det er jo ikke sant det hun sier. Det kan hende hun sliter med det ja, men hvordan finner jeg ut det? Hun er veldig hårsår, kan ikke spør henne om slike ting direkte, da blir hun så trist og gråter mye. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, hun lyver. Det er jo ikke sant det hun sier. Det kan hende hun sliter med det ja, men hvordan finner jeg ut det? Hun er veldig hårsår, kan ikke spør henne om slike ting direkte, da blir hun så trist og gråter mye. Ts

Det er klart at ikke alt er sant, men er du helt sikker på at hun bevisst går inn for å lyve? Kanskje hun faktisk ser disse tingene (som hallusinasjon), eller har vrangforestillinger? Det kan godt være at hun bevisst lyver også, men jeg ville forsøkt å finne litt mer ut av det før jeg kuttet henne ut. I verste fall er hun psykotisk (?).

• Liker 2
Gjest Ghostface
Skrevet

Tror dere trenger en alvorsprat eller finne andre venner. Det fungerer ikke sånn som det er nå, i hvert fall.

Skrevet

Loose her number! Hun hadde jeg ikke orket! 

Anonymkode: 87b54...c42

Skrevet

Vil anbefale deg å melde inn bekymringsmelding til fastlege. Har hun eventuelt kontakt med familie som du kan snakke med? 

Anonymkode: 72bbc...a88

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Tvillingsjel skrev (19 timer siden):

Tenkte på det samme. Om hun ville at du skulle tro henne hadde hun vel ikke sagt at hun blir oppsøkt av døde folk? Kanskje er hun genuint redd fordi det skjer rare ting i hodet hennes. Jeg ville sagt til henne på en snill måte at kanskje hun burde oppsøke psykolog. 

Anonymkode: 6fd28...ea5

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hun trenger profesjonell hjelp. Om du er en god venn så hjelp henne til å innse dette. 

Anonymkode: 6fd28...ea5

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som om hun har en diagnose, hvis du vil være en god venn så be henne oppsøke hjelp

Skrevet

Hadde en venninne som var lik. 
konfronterte henne til slutt.. stilte spm om ting hun hadde sagt, endte med at hun klikket på meg og blokkerte meg fra alt. 
helt greit. 
Jeg klarte ikke mer.

hun var utdannet sexolog, frisør, hadde studiekompetanse, norgesmester i hest, reist verden rundt.. hun var 20 og hadde to små barn 🙈 

når hadde hun rukket alt dette? 

Anonymkode: ce22f...b1f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 12.43):

Hun høres jo sinnsyk ut...hun trenger jo hjelp...

Anonymkode: fe678...df6

• Liker 1
Skrevet

Ja hun er tydelig psykisk syk, og istedenfor å være frekk kan du heller si "det er vel ikke sant" o.l ?! Ellers hadde jeg fadet hun ut, jeg har hatt en god venninne som også var som dette (hun er forøvrig schizofren), og jeg har null kontakt i dag. Hun begynte å beskylde meg for mye rart som ikke var sant osv.. 

• Liker 1
Skrevet

I stedet for å være frekk er det vel på plass med en bekymringsmelding.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 12.46):

Kutt henne ut. 

"Vis meg dine venner og jeg skal fortelle deg hvem du er"

Du blir snart regnet som like uttilregnelig som henne.

Anonymkode: 60ea6...ff0

Sånn for å ta en ting om gangen:

• du kan selvsagt kutte henne ut, det erhelt opp til deg og bedre enn å være frekk.
  • Denne kan snus tilbake til deg, hvis du føler hun sliter med noe og er frekk sier det litt om deg som venn også. Kanskje det er bedre å forsøke en annen innfartsvinkel. Spørre om det er noe hun føler hun trenger hjelp til som du ikke kan gi? 
  • det skal mye til for at en stabil person opplever vrangforestillinger av å være rundt noen som er tydelig psykisk ustabil som venner siden man kan distansere seg..

Anonymkode: d57a0...4c4

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Jeg har fått vite av en som står henne nær at hun er lystløgner, men dette kan jeg ikke vite sikkert. Jeg har uansett den siste tiden ikke svart henne. Det har vært stille fra hun i noen dager. Jeg prøvde å snakke med en som stod hun nær men de har gitt hun opp. Hun har ikke kontakt med familien sin. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...