Gjest LoisLane Skrevet 25. oktober 2005 #1 Skrevet 25. oktober 2005 Lurer på hvordan det ser ut der dere sitter ved PC'en nå? Jeg sitter i et rom med rødmalte tømmervegger. Her er det en trapp ned og en opp, to skinnstoler og en dobbelt arbeidspult med bokhyller over. Noen familiebilder og gamle fotografier på veggene, pluss et maleri datteren min har laget. Også en oppslagstavle som ikke er hengt skikkelig opp ennå. Foran meg har jeg telefon, stearinlys, papirrot og et innrammet broderi jeg har fått fra en kollega. Vinduet er også rett foran meg - så jeg ser på snøen som fyker omkring der ute.
monja Skrevet 25. oktober 2005 #2 Skrevet 25. oktober 2005 Akkurat nå bruker jeg laptopen og sitter på stua. Her er det tre vegger med mørkna panel og en vegg som er lys. Det er TV her, sofa, framskap, bokhylle med bøker, stereoanlegg,peisovn, hjørneskap, bilder på veggene, både kunstbilder og bilde av sønnen vår. Og det er en livlig 1 åring og en ektemann i sofan - og en haug med leker på gulvet.
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #3 Skrevet 25. oktober 2005 Et stort rom med hvite vegger, lysstoffrør i taket, mitt rot rundt meg (sjal, hansker, mobil, drikke, veske) 40-50 PC'er i en slags orden rundt meg, tavle der fremme.. og god og varm panelovn ved siden av meg.. Et ganske typisk PCrom på høgskolen.
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #4 Skrevet 25. oktober 2005 Sitter på kontoret. Hvite vegger, lysstoffrør i taket og papirer som flyter utover hele pulten. Bak meg er det bokhyller, og borti en krok står en pjuskete blomst som jeg husker å vanne litt for sjeldent. Kreativt kaos.
Arkana Skrevet 25. oktober 2005 #5 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg sitter på soverommet vårt. Det er et stort avlangt rom, med dobbeltseng i den ene enden, nattbord, lite bord m/TV, leselamper på veggen over senga og vifte i taket. Dette er litt gjemt bak et digert skap som deler rommet i to. Rommet er malt i blått, med hvite lister/karmer. Mitt digre skrivebord er helt i den andre enden av rommet. På min venstre side har jeg et vindu, en kommode og et lite bord, tavle på veggen foran meg (på den henger bl.a. en kalender, sambos taekwondo-diplom, diverse ting jeg må huske, et morsomt postkort og et bilde av oss to) og over tavla henger et innrammet diplom. På min venstre side står sambos skrivebord med hans PC samt en stor bokhylle. Og så har vi hver vår kontorstol i svart skinn. På skrivebordet mitt er det en lampe, et par pensumbøker, en kokebok, noen esker Läkerol Cactus, et par post-it-blokker, en bunke papirer, et glass vann, en håndkrem, en sparegris full av utenlandske penger, en liten katteleke, en lypsyl, høyttalere til PC'en, en eske papirlommetørklær og masse penner i en holder. Har skriver i det venstre skapet på skrivebordet og kabinettet i det andre. To store skuffer fulle av diverse kontorting og papirer, og en liten skuff til penner o.l.
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #6 Skrevet 25. oktober 2005 Sitter i stua. Til venstre for meg er stuevinduet og balkongdøra og luftevindu ved siden av. Til høyre er entreen, åpent ut der, ingen dør. Foran meg er TV'n og bokhylla. Og døra inn til rommet til tjueåringen. Veggene er lyse, litt toscana-likt, men den heter visstnok aprikos. På gulvet er furubord (gulvbord.. ikke salongbord) og et stort kinesisk håndknyttet ullteppe i grått med typisk kinesiske kanter. Sofaen jeg sitter i er beige og bordet er kirsebærfarget med sorte smijernsdetaljer mellom bordbena.
Malama Skrevet 25. oktober 2005 #7 Skrevet 25. oktober 2005 sitter på jobb. Ganske hvite vegger, gule gardiner. Vindu slik at jeg må snu meg for å se ut. Bokhylle med permer i amssevis (ikke mine) bak meg, og hyller med parmer i massevis forran meg (heller ikke mine, bare EN hylle medmine) Pult, stor pult, med kaos, som ikke er kreativt kaos bare rett og slett komplett kaos....
Bonnie Skrevet 25. oktober 2005 #8 Skrevet 25. oktober 2005 Sitter med min laptop i stua, delvis ligger i en brun skinnsofa. Bordet foran er et eldre kistebord, Tv'n står på en mørk skjenk rett foran, to kurvstoler på andre siden av bordet. Hvite vegger. :smile:
Gjest Spacegirl Skrevet 25. oktober 2005 #9 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg sitter i stua, har laget en pc-krok her med databord, hyller til skriver, scanner o.l. og masse hyller på veggen til alle dataspillene, cd-romene osv. Stua er litt avlang med hvite vegger, og i andre enden er sofakroken med sofa, lenestoler, stuebord og tv. Langs veggene er det bokhyller med bøker og dvd'er, og i en krok står kattesandkassa. Midt på golvet står et notestativ og så ligger det masse noter utover golvet. Og så står det en hylleseksjon midt på golvet som pappa har laget. Han kom nettopp inn med den og jeg har ikke fått plassert den enda. Og på databordet står det rester etter frokosten, skitten tallerken o.l.
inar Skrevet 25. oktober 2005 #11 Skrevet 25. oktober 2005 Har laptopen i spisestua, det er her den pleier å stå, på bordet.... Ser rett inn i kjøkkenet, burde malt skapdørene, de er fra 80 tallet. Til høyre er stua, ned to trinn, store sofaer man kan ligge i, går nemlig ikke an å sitte ordentlig i de. Til venstre er døren inn til kontoret, der står det og en pc. Og så er det trappen opp og ned, det er en ganske åpen løsning i huset. Nå er det snart Amy.....
Gjest LoisLane Skrevet 25. oktober 2005 #12 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg sitter på soverommet vårt. Det er et stort avlangt rom, med dobbeltseng i den ene enden, nattbord, lite bord m/TV, leselamper på veggen over senga og vifte i taket. Dette er litt gjemt bak et digert skap som deler rommet i to. Rommet er malt i blått, med hvite lister/karmer. Mitt digre skrivebord er helt i den andre enden av rommet. På min venstre side har jeg et vindu, en kommode og et lite bord, tavle på veggen foran meg (på den henger bl.a. en kalender, sambos taekwondo-diplom, diverse ting jeg må huske, et morsomt postkort og et bilde av oss to) og over tavla henger et innrammet diplom. På min venstre side står sambos skrivebord med hans PC samt en stor bokhylle. Og så har vi hver vår kontorstol i svart skinn. På skrivebordet mitt er det en lampe, et par pensumbøker, en kokebok, noen esker Läkerol Cactus, et par post-it-blokker, en bunke papirer, et glass vann, en håndkrem, en sparegris full av utenlandske penger, en liten katteleke, en lypsyl, høyttalere til PC'en, en eske papirlommetørklær og masse penner i en holder. Har skriver i det venstre skapet på skrivebordet og kabinettet i det andre. To store skuffer fulle av diverse kontorting og papirer, og en liten skuff til penner o.l. ← Jeg var sikker på at du var på kjøkkenet!
Gjest Gjesta Skrevet 25. oktober 2005 #13 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg sitter i et rom som fungerer som kontor/gjesterom/roterom. Den ene veggen er dekt av en stor bokhylle, den andre veggen en mindre bokhylle. Her er en gjesteseng, en høy kommode, et garderobeskap, en trimsykkel og et treningsapparat. Pluss mye rot
Arkana Skrevet 25. oktober 2005 #14 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg var sikker på at du var på kjøkkenet! ← Ja, jeg kan love deg at når jeg ikke sitter her, så er jeg på kjøkkenet.
Gjest Spacegirl Skrevet 26. oktober 2005 #15 Skrevet 26. oktober 2005 På stua? ← Ja? Har lurt på hvor jeg skulle plassere den, men har ikke så mange rom å velge i. Badet er for lite, for da ville den blitt våt når jeg dusjer. Soverommet er uaktuellt, for ene katten graver aldri ned etter seg, og den lukta er ikke noe jeg vil bli vekket av. På kjøkkenet har jeg ikke plass. Kunne kanskje fått plass i yttergangen dersom jeg rydder bort 20 par sko :klø: . Det var egentlig en god ide. Hvor er det egentlig vanlig å sette kassa da? Hvor har du den (hvis du har katt da)?
Arkana Skrevet 26. oktober 2005 #16 Skrevet 26. oktober 2005 Hvor er det egentlig vanlig å sette kassa da? Hvor har du den (hvis du har katt da)? ← Ja, det var et godt spørsmål egentlig. :klø: Jeg bare stusset litt fordi jeg så for meg å komme inn til noens stue og se et kattedo i all sin herlighet. Vi har den på badet. Litt fordi katten skal på do på badet, slik som oss. Men mest fordi jeg ikke vil ha kattedoen i alles åsyn (de må jo se på den når de bruker badet vårt, men det er på en måte et naturlig sted tenker jeg). Naboen vår har kattedoet på badet. Mamma derimot har kattedoet i gangen i andre etasje. Den blir jo litt synlig da (selv om den er klemt mellom veggen og en kommode), men det er et do med vegger og tak da, så alt blir litt mer skjult (vår pus nekter å bruke toalett med vegger og tak, tror hun har litt klaustrofobi).
Caramba Skrevet 26. oktober 2005 #18 Skrevet 26. oktober 2005 Sitter på kontoret mitt og ser ut på Oslo. Vi holder til ganske høyt oppe i etasjene og i dag observerer jeg at det virkelig er flott vær ute. Pulten min er lang og full av diverse papirer som jeg skal gjøre noe med etterhvert. Ellers har jeg en del personlig stæsj rundt meg, pluss kaffekopp og vannglass, Veggene er hvite med noen få bilder og en oppslagstavle med mye rart på.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2005 #19 Skrevet 26. oktober 2005 Har maskinen i stuen. Lyse vegger, ikke gardiner (de SKAL opp da, men han som skal hjelpe meg er ikke så kjapp i vendingene...). Ganske stort bord (har to hvite bukker under og bordplate i treverk ala masse små firkanter). Printer til venstre for meg, medisinboksene ved siden av den. Strikketøy foran meg, strikker litt mens jeg venter på ting på pc-en. Pennal , 3 bokser til penner etc., hullemaskin, mobilstol, brillene min,e post-it-blokker. Perm med konvolutter etc, hyller til papirer og annet. Også ligger det et halvveis ferdig brev til trygdekontoret her. Unde har jeg harddisk på den ene bukken og skolebøker på den andre. Til høyre står en kurv med ferdigsydde gardiner, staffeli, lerreter, nåe malte, andre blanke. Bak meg har jeg sittegruppe, spisebord, bokhyller, masse bilder i vinduskarmen, tv etc.
Gjest Spacegirl Skrevet 26. oktober 2005 #20 Skrevet 26. oktober 2005 Ja, det var et godt spørsmål egentlig. :klø: Jeg bare stusset litt fordi jeg så for meg å komme inn til noens stue og se et kattedo i all sin herlighet. Vi har den på badet. Litt fordi katten skal på do på badet, slik som oss. Men mest fordi jeg ikke vil ha kattedoen i alles åsyn (de må jo se på den når de bruker badet vårt, men det er på en måte et naturlig sted tenker jeg). Naboen vår har kattedoet på badet. Mamma derimot har kattedoet i gangen i andre etasje. Den blir jo litt synlig da (selv om den er klemt mellom veggen og en kommode), men det er et do med vegger og tak da, så alt blir litt mer skjult (vår pus nekter å bruke toalett med vegger og tak, tror hun har litt klaustrofobi). ← Jeg bruker en sånn kattedo med vegger og tak, så de reaksjonene jeg har fått har helst gått på at folk ikke skjønner hva den kassa er til for . Men den har vært flytta masse fram og tilbake, for jeg får ikke helt bestemt meg for hvor det er best å plassere den. Tror kanskje jeg prøver å flytte den ut i gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå