Gå til innhold

Barnehagen lurer på hvorfor barnet vårt ikke kommer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Dattera vår har vært en del syk i det siste, av og på siden høsten, da var det intens. Det roet seg veldig i januar og da var hun borte i to uker pga hun selv først ble syk, og så fikk pappaen korona og vi var hjemme. 

I går natt hadde hun feber, men god form på dagen. Jeg bestemte at hun skulle være hjemme idag for å se an, hun sa hun fortsatt følte seg dårlig, så jeg kan egentlig tenke meg at det ikke ville vært deilig å dra i bhg. 

Jeg gav derimot beskjed om at hun ikke kommer. De siste gangene har jeg bare sagt at hun ikke kommer, men bhg har da lurt om om hun er syk eller bare har fri. Jeg svarer da at hun er syk eller litt syk, jeg fortalte om feberen. 

Forrige gang lurte de på hva som feilte henne... 

Altså jeg er jo ærlig med dem og vi har jo et fint samarbeid, og det er flott at de bryr seg, men jeg bare lurer på om det er normal praksis? Kan det hende de synes det er merkelig at hun er så mye syk? Vi har vært til legen med henne, men ingenting feiler henne. 

Anonymkode: 663f5...ba3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt for mange foreldre dekker over febersyke eller spyende unger med «vi tar en hjemmedag» eller bare «han er syk». Ved å spørre, har de mer oversikten over hva som går rundt, og kan dermed også passe bedre på at unger ikke kommer tilbake for tidlig. 

• Liker 13
Skrevet

De spør om samme ting i vår barnehage. Og de pleier da å varsle alle foreldrene om hvilke sykdommer som går i barnehagen, jeg regner med at det er derfor de spør. Vi får beskjed når det er omgangssyke, RS-virus osv. på gang. 

Anonymkode: bae73...cd8

• Liker 7
Gjest kruspersilletaco
Skrevet
Jadzia skrev (Akkurat nå):

Alt for mange foreldre dekker over febersyke eller spyende unger med «vi tar en hjemmedag» eller bare «han er syk». Ved å spørre, har de mer oversikten over hva som går rundt, og kan dermed også passe bedre på at unger ikke kommer tilbake for tidlig. 

Dette 👆 det er greit for dem å vite hva som går

Skrevet

Nei, tviler på at de stusser på at hun er mye borte (bhg er et frivillig tilbud). Men det er kjekt for de å vite om det er omgangssyke, corona, barnesykdom eller lignende. Da dette er smittsomme sykdommer:) 

Anonymkode: 45352...5ff

• Liker 4
Skrevet

Vi registrerer alltid hvilken type sykdom som er grunnen, og får av og til beskjeder om noe som går. Veldig greit 😊

Anonymkode: d32d7...c0c

• Liker 2
Skrevet

De må vite hvilke sykdommer som går av hensyn til de andre barna. På avdelingen til min eldste er de ekstra opptatt av å få informasjon om symptomer når noen er syke pga. et barn der med nedsatt immunforsvar. 

Anonymkode: ca341...857

• Liker 1
Skrevet

Det er helt normalt 😊 De vil ha en oversikt over sykdommer som går og også planlegge dagene fremover. Har barnet feber i dag kommer det jo ikke i morgen. 

Anonymkode: 1c3d2...e3e

Skrevet

Ah så bra, at jeg ikke tenkte på det😂 det er jo kjekt at de vet hva som feiler henne.. uff nei de må jo tro vi prøver å skjule det, jeg har kviet meg for å si at hun er syk fordi det er så ofte 😅 

• Liker 2
Skrevet

Skriver alltid for eksempel «han har hatt feber i går og kommer derfor ikke i dag». «Han har omgangssyke og kommer derfor hverken i dag eller i morgen». Barnehagen vil gjerne vite, og jeg synes det er greit å få beskjed om hva som går i barnehagen også :)

• Liker 1
Skrevet
Heln skrev (4 minutter siden):

Skriver alltid for eksempel «han har hatt feber i går og kommer derfor ikke i dag». «Han har omgangssyke og kommer derfor hverken i dag eller i morgen». Barnehagen vil gjerne vite, og jeg synes det er greit å få beskjed om hva som går i barnehagen også :)

Det er lurt. Seriøst, at jeg ikke tenkte på det. Er litt selvsentrert noen ganger, så at bhg gjør det av praktiske årsaker er jo helt innlysende. 

Det har vært litt spesielt her hjemme, for hun blir alltid syk i helgene, så jeg har følt litt på det å si ifra "hver mandag" 😅 

Skrevet

Tenker det er greit?

Noen barnehager sliter med at foreldre senger unger dit før karantene på 48 timer etter omgangssyke osv. Og da blir man bare aldri kvitt det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er lurt. Seriøst, at jeg ikke tenkte på det. Er litt selvsentrert noen ganger, så at bhg gjør det av praktiske årsaker er jo helt innlysende. 

Det har vært litt spesielt her hjemme, for hun blir alltid syk i helgene, så jeg har følt litt på det å si ifra "hver mandag" 😅 

Det er ikke alt som er så innlysende, spesielt i starten av "barnehagekarriæren" :-).

God bedring til barnet ❤️ 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er veldig vanlig at de er mye syk i løpet av barnehagen. Ingenting å føle på 😊

Skrevet
Splittbinders skrev (44 minutter siden):

Det er ikke alt som er så innlysende, spesielt i starten av "barnehagekarriæren" :-).

God bedring til barnet ❤️ 

Tusen takk 💕Hun har faktisk gått der ganske lenge, hun er fire 😅 men det er først nå siste månedene at hun har vært mye syk. Så er helt uerfaren på dette punktet huff 😨

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er veldig vanlig at de er mye syk i løpet av barnehagen. Ingenting å føle på 😊

❤️❤️❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Vi får aldri spørsmål. Men så gir vi også beskjed om det er type vannkopper, omgangssyke osv.

Anonymkode: 5ccdb...601

Skrevet

Gir beskjed hvis det er relevant for dem å vite. Omgangssyke, vannkopper, munn-, hånd- og fotsyke osv. Hvis det er ørebetennelse sier vi bare barnet er sykt. Når vi er hjemme for å være hjemme skriver vi: Kari blir hjemme i dag. Ingenting mer. 

Anonymkode: bb517...c76

Skrevet

Det er normalt at de spør om, ja, for å vite om det er smittsomme sykdommer omkring. De trenger å vite om barnet skal holdes hjemme i 48 timer, de trenger gjerne å advare andre de vet har sårbare barn om at nå er det smittsom sykdom på ferde, osv. 

Vi har mange ganger fått melding fra barnehagen om at nå er det masse barnemark, rs-virus, spysjuke, osv, og det er vi glad for, for da kan vi være ekstra påpasselige, og kanskje holde barnet vårt hjemme om det er noe vi ikke vil ha av smitte.

Anonymkode: cd484...c94

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...