AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Veide meg for en uke siden da veide jeg ca 59-60 kg. Før helgen var jeg på rundt 62 kg, og i dag var jeg drøyt 64 kg. Hva skjer? Det er vel ikke mulig å legge på seg så mye i løpet av så kort tid?! Det skal sies at jeg har kosa meg i helgen, men ikke SÅ ekstremt. Klærne passer som vanlig. Er i uke 7. Har det med vann i kroppen å gjøre? Anonymkode: f248d...b9d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Ja, det er nok vann Store hormonelle endringer. Anonymkode: 1460f...acb 1
mereo Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Mye vann sannsynligvis. For alt du veit så stagnerer det plutselig litt også Ikke bekymer deg for mye 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 Har gått opp 10 kg, er i uke 29. Og leser at man legger på seg mest på slutten 😅🤣 blir fort en total på 20 kg her ja… Tenker bare på at det eneste jeg kan gjøre er å passe på kosthold og bevege meg. Vannmengde får jeg gjort lite med. Det er unntakstilstand i et svangerskap, og så kan man slanke/trene etter fødsel Anonymkode: 7f1ce...05f
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 Jeg tenker å trene og spise mest mulig sunt, spise noe godt i helgene og ikke stresse så mye. Er i uke 16 og har foreløpig lagt på meg cirka 2-2.5 kilo. Regner med det blir mer etterhvert. Anonymkode: 9858a...afa
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 Jeg er i uke 25 og har lagt på meg 15,5 kg allerede 😳 Jeg la på meg desidert mest de 13-14 første ukene da, har «bare» lagt på meg 1,5 kg siden jeg veide meg i uke 14. Anonymkode: 04284...d72
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Veide meg for en uke siden da veide jeg ca 59-60 kg. Før helgen var jeg på rundt 62 kg, og i dag var jeg drøyt 64 kg. Hva skjer? Det er vel ikke mulig å legge på seg så mye i løpet av så kort tid?! Det skal sies at jeg har kosa meg i helgen, men ikke SÅ ekstremt. Klærne passer som vanlig. Er i uke 7. Har det med vann i kroppen å gjøre? Anonymkode: f248d...b9d Sikkert vann, pass på hvis du har ringer, fikk plutselig nesten ikke av mine. Anonymkode: 6d67c...80f 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #8 Skrevet 15. februar 2022 Vekt varierer jo litt også da, basert på når på dagen man veier seg, hvor lenge siden man spiste/drakk/var på do osv osv... Så vil tro det bare er litt normal variasjon + litt vann i kroppen + at du kanskje har lagt på deg bittelitt (som er vanlig) Anonymkode: c8f16...e7e 1
hjema Skrevet 15. februar 2022 #9 Skrevet 15. februar 2022 Dette anser jeg som normalvariasjon. Når det er sagt så er det vel ikke uvanlig å gå opp noen kg ganske fort, men så stagnerer det fort igjen hos de fleste. Jeg gikk opp mye i starten, så flatet det helt ut i et par mnd, før det nå øker litt igjen (er i uke 28). Så lenge man spiser godt og nogenlunde sunt og lever som normalt så skal ikke vektoppgangen være noe å bekymre seg over. Det skyldes hormonelle endringer, og man skal ikke prøve å styre dette Man må heller ikke sammenligne seg med andre, da noen går opp mye og andre lite. 1
Lilletrille79 Skrevet 15. februar 2022 #10 Skrevet 15. februar 2022 Er i uke 13 i morgen og har ikke gått opp noe ennå men vet at det kommer😅tror jeg gikk opp 18 kilo sist. Har hatt 5 migreneanfall og vært syk med influensa så det er vel grunnen tenker jeg🤪
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #11 Skrevet 15. februar 2022 Jeg har spist helt normalt/sunt (altså ikke mer eller mer usunt enn vanlig) og har trent 3/4 ganger i uka og gått daglige turer gjennom hele graviditeten. Var slank/trent i utgangspunktet. I uke 27 ca hadde jeg lagt på meg 10 kg, og nå i uke 36 har jeg lagt på meg ca 12 kg Kroppen vil i stor grad regulere dette selv, så ikke stress❤️ For din del er det nok snakk om mye vann, for som du skriver skal det ikke være mulig å legge på seg så mye i fett på så kort tid! Anonymkode: d1294...c68 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #12 Skrevet 15. februar 2022 Dette varierer svært mye. Jeg la desidert på meg mest i starten, tror jeg var opp 5 kg innen 12 uker, men endte opp med 10 kg totalt😊 slik var det i begge mine svangerskap. Jeg var aktiv hele svangerskapet, men spiste en del godteri og koste meg. Anonymkode: daad9...fec
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #14 Skrevet 15. februar 2022 Det er mange år siden nå, men jeg husker fremdeles at ingen av klærne mine passet mellom uke 6 og uke 10. Jeg veide 4-5 kg mer enn vanlig helt plutselig. Snekkerbukse og løse kjoler var det eneste jeg kunne gå med, alt annet strammet og var ukomfortabelt. Så plutselig en dag løsnet alt, og nesten over natten viste vekten litt mindre enn jeg var før jeg ble gravid. Vann og oppblåsthet var grunnen hos meg. Anonymkode: 0d558...8d9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #15 Skrevet 15. februar 2022 Er i uke 30 og har lagt på meg 15 kg 🙈 det gikk mye opp i starten pga hyperemesis og jeg måtte spise nesten hver time hele døgnet for å holde kvalmen/oppkastet i sjakk. Da gikk jeg opp nesten 1-2 kg i uken. Nå har det heldigvis stagnert, og jeg legger på meg mellom 200-500 gram 😅 håper det fortsetter slik!! Anonymkode: 9b8fc...bd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå