Gå til innhold

Forventningssamtale, sykepleiepraksis. Hva kan/bør jeg forvente?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal straks ha praksis på et sykehjem ifm sykepleierutdanningen. Skal skrive et forventningsbrev. Men hva bør jeg forvente? Synes sånn er så vanskelig. Har jo aldri jobbet i helsevesenet tidligere. 

Anonymkode: 72acf...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem skal ha dette brevet? Hvem er forventningene til? Veileder, lærer, deg selv? Her er eksempler: 

At du blir tatt godt i mot på praksisplassen

At læreren din følger deg opp i praksis, og at du kan komme til henne (han) hvis det er noe

At du får god opplæring. At du blir vist rundt de første dagene ift brann og andre rutiner 

At du selv kommer presis og viser nysgjerrighet og interesse for faget 

At du utvikler deg 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker etter så har du jo forventninger. Bare se på innlegget over her, det er forventninger. Det må ikke være store faglige forventninger den første praksisen. Nå skal du bli litt kjent med basisoppgavene. 

Lykke til!

Anonymkode: 42f80...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skrive om at du ikke har jobbet i helsevesenet tidligere.

Jeg regner med du har hatt om stell og sengereiing osv på skolen, så jeg regner med du forventer at du skal lære litt om grunnleggende sykepleie i praksis? Om stell og sengereiing, om det å møte de ulike menneskene som bor i sykehjem på en god måte (f.eks at det er mange med demens og hva du tenker om at du kanskje må tilnærme de med langtkommet demens på en annen måte for eksempel) 

Osv. 

Anonymkode: a0edf...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold det fokusert på fag, skri hva du ønsker å lære, gjerne hvordan du lærer best og om du evt har erfaring fra tidligere. 

Anonymkode: 3fe91...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville skrevet noe slik som:

- Innsikt i og lære grunnleggende sykepleie.

- Få veiledning i å koble teori og praksis, lære praktiske ferdigheter.

- Bli introdusert for helhetlige omsorgs- og pleieforløp, planlegging, oppdatering og videreutvikling av disse

- Få innsikt i/introdusert for sykepleieren sine arbeidsoppgaver og ansvarsområder innen organisasjon, drift, faglig videreutvikling, samarbeid mellom yrkesgrupper og i teamarbeid.

- Løpende veiledning i form av aktiv deltakelse, aktiv observasjon, supervisjon, og strukturerte/planlagte oppfølgingssamtaler og evalueringer.

Anonymkode: 26f8f...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...