AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Sliter allerede veldig med bekken og kynnere, så mye at det er svært vanskelig å gå/stå. Er fremdeles lenge til termin, så hva skjer om det blir verre? Om en ikke klarer å komme seg på do/dusj eller noe? Kan det skje? Har litt panikk for å bli mer og mer immobil! Noen som har opplevd det? Må man i så fall innlegges noe sted? Anonymkode: f819c...266
Carrot Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Har du blitt vurdert av jordmor / lege for fysioterapi, kiropraktor evt andre tiltak for å hjelpe som bekkenbelte, krykker, rullestol, dusjstol, glidelaken for å snu deg lettere osv? 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Carrot skrev (3 minutter siden): Har du blitt vurdert av jordmor / lege for fysioterapi, kiropraktor evt andre tiltak for å hjelpe som bekkenbelte, krykker, rullestol, dusjstol, glidelaken for å snu deg lettere osv? Går til fysioterapaut og har glidelaken og bekkenbelte. Fysioen mener det ikke er noe særlig han kan gjøre da, for det skal så lite bevegelse til før kynnerne settes i gang. Så går medt i avspenning, og det har veldig liten praktisk betydning for smertene virker det som. Rullestol tror jeg ikke egentlig vi har tilrettelegging til i leiligheten, men kan jo kanskje ommøblere litt, så det vil kunne gå i noen mnd! Men det er ganske solid høydeforskjell inn på badet for eksempel så det blir ikke helt lett i hvert fall! Men ok, så det er flere hjelpemidler som er veien videre om det skulle bli nødvendig da altså? Høres jo bedre ut enn innleggelse i hvert fall! ts Anonymkode: f819c...266 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Sliter allerede veldig med bekken og kynnere, så mye at det er svært vanskelig å gå/stå. Er fremdeles lenge til termin, så hva skjer om det blir verre? Om en ikke klarer å komme seg på do/dusj eller noe? Kan det skje? Har litt panikk for å bli mer og mer immobil! Noen som har opplevd det? Må man i så fall innlegges noe sted? Anonymkode: f819c...266 Jeg klarte ikke dette grunnet ekstrem kvalme. Ble 100% sykemeldt, kom meg i dusjen 1 gang pr uke, var sengeliggende ellers. Fikk ikke i meg så mye så det var få do-besøk. Anonymkode: 979d6...83d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg klarte ikke dette grunnet ekstrem kvalme. Ble 100% sykemeldt, kom meg i dusjen 1 gang pr uke, var sengeliggende ellers. Fikk ikke i meg så mye så det var få do-besøk. Anonymkode: 979d6...83d Huff, ja, dette er jo skrekken, og veien jeg føler det går ts Anonymkode: f819c...266
Heln Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 I værste fall får du behov for hjemmetjeneste. Da vil de hjelpe deg med alle dagligdagse ting, som dusj/dobesøk, matlaging etc.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 Heln skrev (2 timer siden): I værste fall får du behov for hjemmetjeneste. Da vil de hjelpe deg med alle dagligdagse ting, som dusj/dobesøk, matlaging etc. Huff for et mareritt i så fall! Matlaging kan heldigvis mannen ta seg av, er mest bekymret for om jeg etter hvert ikke kommer meg på badet egentlig. Hvert dobesøk er allerede en ekspedisjon! ts Anonymkode: f819c...266
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 Hadde starter med hjelpemidler. Dusjstol, arbeidsstol til kjøkken (kan endre høyde og slipper å gå for å komme deg rundt) og krykker eller rullestol for å komme deg rundt ute. Eller rullator, da kan du gå litt og sette deg ved behov. Kjenner ei som brukte rullestol i begge svangerskap pga bekkenet. Husk at det er et hjelpemiddel, jeg bruker det selv pga mangel på energi det skal hjelpe hverdagen din når du trenger det, om det er permanent eller midlertidig. Vet ikke hvem du tar kontakt med, men for meg som er langtidssyk var det ergoterapeut. Det kan være ventetid da, så jeg tror jeg ville spurt fastlege eller lignende først. Anonymkode: a6283...c16 1
Anonymous 91 Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 Jeg fikk skikkelig problemer med ene benet mitt. Så ille at jeg gikk på krykker I 3mnd. Samboern måtte løfte meg ned trappa, og holde i meg hver gang jeg gikk ute på krykker. Det gikk over etter fødsel 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #10 Skrevet 14. februar 2022 Da får du hjelp fra hjemmesykepleien. Mulig det også er mulig at mannen/familie/venninne kan få omsorgslønn for å hjelpe deg. Anonymkode: 60232...10d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå