AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Fikk tips om å legge denne inn under kosthold i stedet for mat så da prøver jeg. Har noen råd til matretter eller enkle ting man kan spise med lavt fettinnhold som også er nogen lunde sunt? Salater osv er godt, men skulle da hatt råd til gode dressinger med lavt fettinnhold. Samt hatt tips til enklere mat man kan ta i farta i tillegg. Takk for svar på forhånd 🙏🏻 Anonymkode: 6637a...6d7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Litt fett må du jo ha. Så lenge du spiser ren mat av råvarer så har du mange muligheter. Proteinkilde; fisk, fugl, rent kjøtt, linser, bønner, tofu, meieriprodukter. Masse frukt og grønt. Ris og potet for metthet ved siden av. Grovbrød eller havregrøt på morgenen. Yoghurt eller restemat på farten. Anonymkode: 10b1c...55d 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Dressinger laget på yoghurt? Anonymkode: a3978...62d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dressinger laget på yoghurt? Anonymkode: a3978...62d God ide, jeg brukte drømmelett i dag og det ble helt greit. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Litt fett må du jo ha. Så lenge du spiser ren mat av råvarer så har du mange muligheter. Proteinkilde; fisk, fugl, rent kjøtt, linser, bønner, tofu, meieriprodukter. Masse frukt og grønt. Ris og potet for metthet ved siden av. Grovbrød eller havregrøt på morgenen. Yoghurt eller restemat på farten. Anonymkode: 10b1c...55d Skal helst ikke ha noe særlig fett for tiden. Alt dette er veldig gode tips, men savner litt lette løsninger slik at jeg slipper å lage mat. Er egentlig en brødskiveperson, men finner lite å ha på bortsett fra syltetøy som egentlig er noe særlig. Kan skjære opp litt og ha wrap tilgjengelig kanskje. Anonymkode: 6637a...6d7
Gjest rampenissen72 Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fikk tips om å legge denne inn under kosthold i stedet for mat så da prøver jeg. Har noen råd til matretter eller enkle ting man kan spise med lavt fettinnhold som også er nogen lunde sunt? Salater osv er godt, men skulle da hatt råd til gode dressinger med lavt fettinnhold. Samt hatt tips til enklere mat man kan ta i farta i tillegg. Takk for svar på forhånd 🙏🏻 Anonymkode: 6637a...6d7 Mager cottage cheese.
Gjest rampenissen72 Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 Franks dressing fra Bama. Finner den der det stå bringebær, spinat osv. på de aller fleste Kiwi hvertfall. Veldig god og lite fett/kcal.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 Takk for gode råd! Anonymkode: 6637a...6d7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): God ide, jeg brukte drømmelett i dag og det ble helt greit. Skal helst ikke ha noe særlig fett for tiden. Alt dette er veldig gode tips, men savner litt lette løsninger slik at jeg slipper å lage mat. Er egentlig en brødskiveperson, men finner lite å ha på bortsett fra syltetøy som egentlig er noe særlig. Kan skjære opp litt og ha wrap tilgjengelig kanskje. Anonymkode: 6637a...6d7 Litt fett må du ha for de fettoppløselige vitaminene. Snakker veldig få prosenter her. Hvis du spiser hovedsakelig magert kjøtt/ fisk og grønnsaker så er litt dressing/ saus en fin fettkilde. Så lenge du ikke dynker maten i saus/ dressing da. Pålegg som ikke er fett er lett; kyllingpålegg (magert), tomater/ grønnsaker, egg, magerost osv. Et annet tips er å spise litt mer asiatisk, wok med soyasaus har lite fett. Kyllingfilet i biter, wokblanding + soyasaus. Server med ris om du vil. Ellers kan man også bruke sitronsaft eller eddik i salater (sammen med sitrusfrukt er det sykt godt) i steden for oljer. Anonymkode: 10b1c...55d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå