AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #21 Skrevet 14. februar 2022 Carrot skrev (1 time siden): Eeh, skrev jeg noe annet? Det jeg svarte på var de som mente TS kunne la være å bli hjemme fordi norge har "åpnet opp" ikke noe sted skrev jeg at jeg mente barnet måte bli hjemme. Det er ingen som har sagt at TS kunne la være å bli hjemme. Det folk har skrevet er at det ikke lenger er noen isolasjonsplikt. Det betyr at hun kan levere i barnehagen. Hadde det fortsatt vært isolasjonsplikt, så hadde ikke det vært et alternativ for da hadde ikke TS hatt lov til å forlate egen eiendom. Anonymkode: 32ed1...e8c
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #22 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen som har sagt at TS kunne la være å bli hjemme. Det folk har skrevet er at det ikke lenger er noen isolasjonsplikt. Det betyr at hun kan levere i barnehagen. Hadde det fortsatt vært isolasjonsplikt, så hadde ikke det vært et alternativ for da hadde ikke TS hatt lov til å forlate egen eiendom. Anonymkode: 32ed1...e8c Isolasjon betydde aldri husarrest.. tvert imot ble "bør" brukt fra FHI: Sitat "bør du være hjemme" Hold deg hjemme ved positiv test - helsenorge.no isolasjon betydde at du burde unngå situasjoner hvor du kan spre smitten, du kan handle om du ikke får noen til å handle for deg, du kan dra til lege osv.. Anonymkode: 15056...010
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #23 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Isolasjon betydde aldri husarrest.. tvert imot ble "bør" brukt fra FHI: isolasjon betydde at du burde unngå situasjoner hvor du kan spre smitten, du kan handle om du ikke får noen til å handle for deg, du kan dra til lege osv.. Anonymkode: 15056...010 Nei, dette er jo de nye reglene. Før lørdag var isolasjon et krav. Da skulle man IKKE gå på butikken og lignende. Anonymkode: 32ed1...e8c 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #24 Skrevet 14. februar 2022 Jeg ringte barnehagen - de sa de kunne hente barnet i porten. Her er begge foreldrene syke. Vi holder barnet hjemme i dag selv om han er frisk igjen, men i morgen må han få løpe litt i barnehagen, det blir litt lite action med to koronasyke foreldre. Ring din barnehage og spør. Anonymkode: 99798...8c5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #25 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det tror jeg du har rett i. Det er helt teit i så tilfelle. Blir spennende å se. Men jobb må jeg være borte fra i fore dager tross opphevet isolasjonskrav, slik jeg forstår. Anonymkode: 10566...ccf Du trenger ikke være borte fra jobb med mindre du faktisk er syk, eller arbeidsgiver sier du må være hjemme. Anonymkode: 63d21...616
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #26 Skrevet 14. februar 2022 Det er ingen isolasjonskrav lenger. Vi har barn som er levert av koronasmittede foreldre. Anonymkode: 3e242...17d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #27 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du trenger ikke være borte fra jobb med mindre du faktisk er syk, eller arbeidsgiver sier du må være hjemme. Anonymkode: 63d21...616 Ja, du har rett. Skjønte det jeg og nå. Jeg er barneskolelærer og det føles unektelig litt rart å gå på jobb og vite at man er veldig smittsom med det som noen få dager siden var krise å disponere andre for 😳 Har fått litt feber nå og bør holde meg hjemme en dag til iallfall. Anonymkode: 10566...ccf
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #28 Skrevet 14. februar 2022 I barnehagen «min» vil vi gjerne ta imot barnet i porten, ikke inne i garderoben, når foreldre har smittsomme sykdommer. Nå etter lørdag kjenner jeg at det ikke har så stor betydning når det kommer til covid. Vi har allerede barn som testet positivt i helga som er i barnehagen så den er jo her uansett.. (vil fremdeles at omgangssyke stoppes ved porten da.) Anonymkode: df57b...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #29 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du gikk glipp av gjennåpningen på lørdag? ISOLASJONSKRAV EKSISTERER IKKE MER. Anonymkode: 3e2b5...782 Ikke påbudet nei, men anbefalingen er der. Som de sier, så må man tenke og ta ansvar selv nå. Hvis man gidder å bry seg litt om menneskene rundt seg, så tar man kontakt med barnehage-ansatte og sier fra, og spør om man kan levere og hente utenfor. Og man sier fra de andre man evt har avtaler med, så kan den andre parten bestemme om man tar risikoen eller ei. Og man tar på seg munnbind i butikken. Det er lov å vise hensyn til de rundt seg. God bedring, ts😊 Anonymkode: e26b9...c87 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #30 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, du har rett. Skjønte det jeg og nå. Jeg er barneskolelærer og det føles unektelig litt rart å gå på jobb og vite at man er veldig smittsom med det som noen få dager siden var krise å disponere andre for 😳 Har fått litt feber nå og bør holde meg hjemme en dag til iallfall. Anonymkode: 10566...ccf Ja det er jo en sterk anbefaling å holde seg hjemme 24 timer etter man er feberfri. Selv om påbudet er borte, så kan man jo godt følge anbefalinger og eller vise hensyn til folk rundt seg😊 Anonymkode: e26b9...c87
Tellus Skrevet 16. februar 2022 #31 Skrevet 16. februar 2022 Jeg fikk de ansatte til å ta i mot barnet i porten til de 4 dagene var gått. Bare for å vise litt hensyn. Følte ikke for å gå inn dit å smitte mange. 2
kankankan Skrevet 16. februar 2022 #32 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 8.46): Hvorfor må du isolere deg? Har selv positiv test, og er aleine med to små. Jeg har levert i barnehagen da jeg er for syk til å ha dem hjemme. I barnehagen skal ikke syke mennesker inn i bygget, så da måtte jeg levere utenfor. Det var ikke noe problem. Tok så turen videre på nærbutikken og kjøpte paracet og halstabletter Anonymkode: c49c3...540 Det er det ansvarlige mennesker gjør når de har en smittsom sykdom som andre kan bli veldig syk av.
kankankan Skrevet 16. februar 2022 #33 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 12.08): Det er ingen som har sagt at TS kunne la være å bli hjemme. Det folk har skrevet er at det ikke lenger er noen isolasjonsplikt. Det betyr at hun kan levere i barnehagen. Hadde det fortsatt vært isolasjonsplikt, så hadde ikke det vært et alternativ for da hadde ikke TS hatt lov til å forlate egen eiendom. Anonymkode: 32ed1...e8c Man leverer selvfølgelig ikke inne i barnehagen når man er coronasyk, på samme måte som man ikke gjør det når man har influensa.
Gjest BethD Skrevet 17. februar 2022 #34 Skrevet 17. februar 2022 «Hvorfor har du ikke barnet hjemme» er så jævlig lei sånne svar. Gjerne ikke alle som har SUPERPOWERS og klarer å være supermamma når man er syk! Slutt å shame folk som velger å ha barna i Bhg når man er syk!
Anbefalte innlegg