Gå til innhold

Positiv test - hente og levere i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg våknet med sår hals og positiv korona-test i dag. Må være borte fra jobb i fire dager og ellers holde meg isolert. Min mann har atypiske arbeidstider og kan ikke hente i barnehagen. Av og til heller ikke levere. Alenemødre feks må vel kunne hente og levere barn i barnehage og handle tross isolasjonskrav? Hvordan er dette? 

Anonymkode: 10566...ccf

Skrevet

Nå er det ingen isolasjonskrav lenger, kun anbefaling. Men jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, hva med å sende sms/ringe styrer og høre hva dem synes nå? 

Anonymkode: 5dd15...b56

• Liker 10
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Vi lot han bare gå inn selv, og så sendte de han ut når jeg skulle hente. 

Anonymkode: 9384e...550

• Liker 2
Skrevet

Smart å gå inn og ut selv. Hun er 3,5 år og klarer det om voksne fra avdelingen følger med. Får høre med dem.

Skrevet

Hvorfor lar du ikke barnet være hjemme?

Anonymkode: 50052...13b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi barnet er frisk, har hatt korona og vil i barnehagen 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor må du isolere deg? Har selv positiv test, og er aleine med to små. Jeg har levert i barnehagen da jeg er for syk til å ha dem hjemme. I barnehagen skal ikke syke mennesker inn i bygget, så da måtte jeg levere utenfor. Det var ikke noe problem. Tok så turen videre på nærbutikken og kjøpte paracet og halstabletter 

Anonymkode: c49c3...540

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke TS, men kanskje en trening har det bedre i bhg når mor er syk? Har vært i samme situasjon, var sengeliggende syk med corona. Uaktuelt å ha treåringen hjemme. Kjørte til bhg, de ansatte kom til parkeringen og møtte oss der

Anonymkode: c2a8b...886

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei.

Jeg våknet med sår hals og positiv korona-test i dag. Må være borte fra jobb i fire dager og ellers holde meg isolert. Min mann har atypiske arbeidstider og kan ikke hente i barnehagen. Av og til heller ikke levere. Alenemødre feks må vel kunne hente og levere barn i barnehage og handle tross isolasjonskrav? Hvordan er dette? 

Tror du må lese deg opp på gjeldende regler, isolasjonskravet er borte.

Anonymkode: c2dc3...f5b

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville ringt til barnehagen og fått de til å ta imot barnet i døra. Og så ville jeg prøvd å unngå de travleste leverings- og hentetidspunktene siden det blir litt ekstra jobb for de ansatte. Har de ikke mulighet til dette ville jeg bare brukt munnbind. 

Anonymkode: 4ce6e...d2a

• Liker 3
Skrevet

Du gikk glipp av gjennåpningen på lørdag? ISOLASJONSKRAV EKSISTERER IKKE MER.

Anonymkode: 3e2b5...782

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du gikk glipp av gjennåpningen på lørdag? ISOLASJONSKRAV EKSISTERER IKKE MER.

https://www.bergen.kommune.no/hvaskjer/tema/koronavirus/sykdom-testing-og-isolasjon/regler-for-isolasjon-og-karantene Bare at jeg bor i Bergen og her er det visst isolasjonskrav i fire døgn fremdeles, gitt. 

ts

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

https://www.bergen.kommune.no/hvaskjer/tema/koronavirus/sykdom-testing-og-isolasjon/regler-for-isolasjon-og-karantene Bare at jeg bor i Bergen og her er det visst isolasjonskrav i fire døgn fremdeles, gitt. 

ts

Det er ikke noe nytt at Bergensere omtrent anser seg som en nasjon i nasjonen, men nå drar du «eg ekje fra Norge eg e fra Bergen» litt vel langt😜 Nasjonale regler gjelder også for Bergen. Uansett er det kun anbefaling, ikke krav og dessuten står det at informasjonen på siden du linker skal oppdateres i dag.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

ts

Tolker informasjonen på denne linken som at isolasjon ikke er et krav lenger, og at de bare ikke orket å oppdatere hele siden på lørdag🤷‍♀️ 

Anonymkode: b3334...52b

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke noe nytt at Bergensere omtrent anser seg som en nasjon i nasjonen, men nå drar du «eg ekje fra Norge eg e fra Bergen» litt vel langt😜 Nasjonale regler gjelder også for Bergen. Uansett er det kun anbefaling, ikke krav og dessuten står det at informasjonen på siden du linker skal oppdateres i dag.

Hehe enig med deg mht patriotiske bergensere. Selv innflytter og opplever ikke at jeg bor i den egentlige norske hovedstaden;-) Takk for info. Ser siden oppdateres i løpet av dagen. Og så snakker jeg med barnehagen, alltid lurt. Var sikkert litt kjøp med å poste her inne kort tid etter positiv test. Har det under kontroll nå. Takk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tolker informasjonen på denne linken som at isolasjon ikke er et krav lenger, og at de bare ikke orket å oppdatere hele siden på lørdag🤷‍♀️ 

Anonymkode: b3334...52b

Det tror jeg du har rett i. Det er helt teit i så tilfelle. Blir spennende å se. Men jobb må jeg være borte fra i fore dager tross opphevet isolasjonskrav, slik jeg forstår. 

Skrevet

Djeez folkens, om TS velger være hjemme er det hennes valg, et fornuftig sådan om jeg får si min mening. Selv om landet har åpnet opp betyr ikke det at syke skal gå bevisst inn for spre smitten heller. 

😎 syns TS er fornuftig mens de som gir f fordi "landet har åpna" ikke er det..

• Liker 7
Skrevet
Carrot skrev (35 minutter siden):

Djeez folkens, om TS velger være hjemme er det hennes valg, et fornuftig sådan om jeg får si min mening. Selv om landet har åpnet opp betyr ikke det at syke skal gå bevisst inn for spre smitten heller. 

😎 syns TS er fornuftig mens de som gir f fordi "landet har åpna" ikke er det..

Hva er det du snakker om? TS skal da ikke bli hjemme, men levere barnet sitt i barnehagen. Det er jo premisset for hele tråden. Og helt fornuftig. Et barn har det mye bedre i barnehagen, enn hjemme med syk forelder. 

Anonymkode: 32ed1...e8c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er det du snakker om? TS skal da ikke bli hjemme, men levere barnet sitt i barnehagen. Det er jo premisset for hele tråden. Og helt fornuftig. Et barn har det mye bedre i barnehagen, enn hjemme med syk forelder. 

Anonymkode: 32ed1...e8c

Eeh, skrev jeg noe annet? Det jeg svarte på var de som mente TS kunne la være å bli hjemme fordi norge har "åpnet opp" :) ikke noe sted skrev jeg at jeg mente barnet måte bli hjemme. 

• Liker 1
  • Opprett ny...