Gå til innhold

Snorking

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei....

Fikk en tilbakemeldig av samboeren min om at jeg snorket som en helt her forleden!! Han sa at det var det værste han hadde hørt.... Ble ganske flau da han sa det, men det gjorde visst ikkeno' i følge han!!! Uansett, jeg pleier sjelen å snorke... Men, det er greit å vite hva man kan gjøre for å forebygge det eller evt få det til å stoppe..

Jeg hadde visst snorket da jeg lå på siden også!! Hmmmmm..... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finns flera olika anledningar till snarkning/snorkning och flera olika typer av snarkning. Har du problem med snarkning kan det vara en hälsofara, inte bara störande. Du snarkar för att det är för trångt i halsen/svalget och ofta hänger det ihop med övervikt (överviktiga snarkar oftare och värre än andra). Eller tillfälligt vid förkylningar, då man oftare andas genom munnen när man sover.

Min man har gjort mätningar (tala med din läkare om att få det gjort) och de konstaterade att han har 25-30 andningsuppehåll per timme på upp till 30 sekunder. Dessutom snarkar han i 60-70 decibell, som tur är sover jag djupt och märker inte detta.

Andingsuppehåll gör att du aldrig sover djupt och dessutom utsätts kroppen för stresssituationer under natten eftersom den känner sig hotad. Även om du "bara" snarkar så sover du dåligt vilket påverkar din hälsa och ditt humör.

Beroende på orsaken och typen av snarkning kan man göra olika saker, du kan bli opererad i svalget för att minska ljuden, få en andningsmask att sova med, få bettskena som ska pressa fram käken etc.

Är det bara tillfälligt? Är du förkyld?

Hur som helts, försök att andas genom näsan (svårt, jag vet) och be din sambo vara uppmärksam på om du snarkar regelbundet. Är du överviktig kan du förebygga snarkningen genom att gå ner några kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er det FLAUT å få høre fra samboeren at man snorker?????

Det er en rar verden vi lever i.....

Ikke flaut å høre at man snorker, men at det var den værste snorkingen han hadde hørt er vel ikke direkte koselig..... Noen blir lettere flaue enn andre, og bra er det..... Hvis verden blir rar fordi noen blir lettere flaue enn andre, så tror jeg du skal sette deg ned og se på nyhetene en dag!!! Da finner mange større grunner til å mene at den verden vi lever i faktisk er RAR........!!!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis verden blir rar fordi noen blir lettere flaue enn andre' date=' så tror jeg du skal sette deg ned og se på nyhetene en dag!!! Da finner mange større grunner til å mene at den verden vi lever i faktisk er RAR........!!!!! [/quote']

Det var akkurat det som var poenget mitt. Om det å bli flau fordi samboeren kommer med en kommentar om snorking, ja da har man små problemer. I FORHOLD til verdensproblemene og alle andre RARE ting her i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...