Gå til innhold

Verksted skal reparere samme feil for 4 gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, nå begynner jeg å bli oppgitt. Har en 1 år gammel El bil. Nå har en viktig del på bilen måttet bli reparert for 4 gang. Det er ikke en stor og dyr del som batteri eller motor, men såpass år jeg ikke får kjørt. Så da kommer redningsbil, leiebil osv. 

Servicen er bra, selv om jeg må dra langt for å hente den. 

Jeg kunne tenkt meg ny bil, om ikke annet en ny fra samme forhandler, samme merke, eller at de faktisk skifter ut hele komponenten med ny. 

Har jeg noen rettigheter for at dette ikke skjer igjen? 

Anonymkode: 98ea9...101

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du har muligheter her:

https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/kjop-og-salg-av-bil/misfornoyd-med-kjop/

Sitat

Reparasjon

Du må først akseptere at selgeren forsøker å rette opp feilen eller mangelen. Dette skal skje innen rimelig tid og uten kostnader eller vesentlig ulempe for deg. Selger kan foreta to forsøk på å rette samme mangel, og enda flere dersom det er særlige grunner som gjør det rimelig. Dette må vurderes konkret i den enkelte sak.

Når selge tilbyr å rette, kan du ikke motsette deg det uten rimelig grunn. Dersom reparasjonen tar lengre tid enn en uke, vil du som utgangspunkt ha krav på å få låne en bil fra selger. Dette gjelder ikke når du har kjøpt bil hos en privatperson.

Ved fjerde forsøk eller fjerde reparasjon av samme del kan du f.eks. reklamere bilen. Kan hende det er beste veien å gå, men ulempen er at du ikke får tak i en ny bil til en rimelig penge for tiden. Kanskje et prisavslag som monner er heller veien å gå - om du tror de kan fikse bilen permanent.

Si gjerne merke, modell og del også. Lurer på hva det er for noe som skaper så mye trøbbel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...