AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Hvordan gjør man ift. frakt og slikt, er det mye styr med det? Har dere andre tips? Har flere omtrent ubrukte plagg jeg ikke har bruk for eller som ikke passer, hadde vært fint å fått noe mer nyttig ut av de🙂 Anonymkode: d3ad8...3b6
Natta1980 Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 jeg syns det er mye styr med det. men det er jo så utrolig vanskelig å få solgt klær på finn. får max 200 for dyre merkeklær (min erfaring) og frakt varierer her. noen ganger koster det bare 70, andre ganger 120, og noen ganger med sporing 160-180. ofte at kjøpere pleier å prute. og flere ganger har det skjedd at når jeg står på posten får jeg en annen fraktpris enn forrige gang, på samme vekt, og skal da ringe til kjøper for å informere, men får ikke tak i dem. da står man der. syns det er slitsomt å gå til posten for ingenting, eller så mye styr for ett så lite beløp. de fleste annonsene mine på finn angående salg av klær, dyre kvalitetsklær ala silke, kasjmirull, designerklær mm, får jeg faktisk ikke solgt for 100 kr engang. så man blir ikke rik på finn. blir heller forkjøla av å drive å gå fram og tilbake på posten 😅 7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Posten har norgespakke med sporing under 5 kg til 70kr om man bestiller på nett🙌🏽 Anonymkode: 3adb4...8ed 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 Jeg har best erfaring med Tise. Der legger kjøper inn et bud og frakten beregnes med. Pengene fryses, og så får du betalt når kjøper har mottatt pakken. Foreløpig har dette gått bra når jeg har solgt. Men jeg har alltid hjertet litt i halsen før jeg får melding om at pakken er hentet. Vet at det er en risiko ved å miste pakken og tap av penger. Jeg synes det er mer stress når kjøper bor i samme by, og det er mye frem og tilbake om hvor vi skal møtes. Jeg orker ikje styre sånn for et par hundre kroner. Anonymkode: becd6...259 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 Jeg selger mye klær på Finn. Sender aldri fordi jeg synes det er styrete og plutselig har jeg fått straffeportogebyr i ettertid pga at portoen skulle vært noe annet. Alt jeg selger må hentes, det fungerer fint fordi det bor mange i området her. Anonymkode: f7e5d...561
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har best erfaring med Tise. Der legger kjøper inn et bud og frakten beregnes med. Pengene fryses, og så får du betalt når kjøper har mottatt pakken. Foreløpig har dette gått bra når jeg har solgt. Men jeg har alltid hjertet litt i halsen før jeg får melding om at pakken er hentet. Vet at det er en risiko ved å miste pakken og tap av penger. Jeg synes det er mer stress når kjøper bor i samme by, og det er mye frem og tilbake om hvor vi skal møtes. Jeg orker ikje styre sånn for et par hundre kroner. Anonymkode: becd6...259 Jeg møter ingen heller. Det må hentes hjemme hos meg, evt på trappen/postkassen om jeg ikke er hjemme. Anonymkode: f7e5d...561
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 Om jeg sender bruker jeg HeltHjem. Mindre styr for meg, og fast pris. Om det skal sendes er det alltid forhåndsbetaling. Anonymkode: 6110d...d83 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 Sender aldri. Får solgt alt veldig kjapt alltid, men kjøper må komme å hente selv hjemme hos meg. Orker ikke tiltaket med pakking og sending. Anonymkode: 25eba...557
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 Jeg gidder sjelden å sende, det er ekstra jobb med det. Skal jeg sende bruker jeg bare helt hjem (skriver det i annonsen), fikk en gang straffeporto fra Posten fordi det veide 100 g for mye, og aldri igjen. Synes det er lite stress med overlevering, men bor også veldig sentralt. Anonymkode: 18ff3...68d 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #10 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvordan gjør man ift. frakt og slikt, er det mye styr med det? Har dere andre tips? Har flere omtrent ubrukte plagg jeg ikke har bruk for eller som ikke passer, hadde vært fint å fått noe mer nyttig ut av de🙂 Anonymkode: d3ad8...3b6 sender som regel med helthjem rett fra egen postkasse, kjøper betaler. Er ikke noe styr. Anonymkode: 4e632...79e 1
Gjest AprilRyan Skrevet 14. februar 2022 #11 Skrevet 14. februar 2022 Jeg gjør det sånn at kjøper alltid må betale frakt. Det er ikke en utgift jeg som selger skal ta og det går stort sett bra, men har opplevd de som har blitt sure fordi de må betale frakt. Jeg synes det er enklere nå som man kan sende fra egen postkasse. Både Helt hjem og Posten tilbyr det. Men det kan være vanskelig å selge klær. Jeg legger kun ut klær og sko med høyere kvalitet, fra spesielle merker og/eller spesielle plagg. Legger ikke ut billige klær fra HM for eksempel for det er klær man ikke får solgt, men det er ganske vanskelig å få solgt uansett. Jeg legger meg ganske lavt hvis det ikke er sånn at jeg vet at jeg kan gå høyt. Man kan selvfølgelig prøve å gi bort på Finn, men jeg er usikker på om så mange gidder å hente det eller betale frakt for å få det. Så gir heller til UFF eller noe sånt.
Bålkaffe Skrevet 15. februar 2022 #12 Skrevet 15. februar 2022 Kjøper betaler frakt. Sammenligner mellom Helthjem og Posten og velger det som er billigst. Over en viss verdi, vil jeg ha sporing på pakka. Forhåndsbetaling. 1
AprilLudgate Skrevet 15. februar 2022 #13 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg selger mye klær på Finn. Sender aldri fordi jeg synes det er styrete og plutselig har jeg fått straffeportogebyr i ettertid pga at portoen skulle vært noe annet. Alt jeg selger må hentes, det fungerer fint fordi det bor mange i området her. Anonymkode: f7e5d...561 Det har skjedd meg og, veldig merkelig da jeg aldri er «på kanten» av hva målene skal være 🤷♀️ Men på Tise og med HeltHjem skjer aldri det, der har jeg solgt endel barnetøy mest. Jeg selger helst med pakke og HeltHjem fordi henting hjemme for meg er sykt styrete og tidkrevende. 3
Avstand Skrevet 19. februar 2022 #14 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 5.34): Hvordan gjør man ift. frakt og slikt, er det mye styr med det? Har dere andre tips? Har flere omtrent ubrukte plagg jeg ikke har bruk for eller som ikke passer, hadde vært fint å fått noe mer nyttig ut av de🙂 Anonymkode: d3ad8...3b6 Du avtaler med kjøper hvordan hn vil ha det fraktet. Posten har begynt med samme opplegg som helthjem nå, bare at du må levere det til poststedet. Du bestiller frakten på nett, skriver inn ditt og mottakers adr/tlf og betaler for henting. Så får du kode og skriver og leverer den bare på posten. Helthjem henter i postkassen og leverer i postkassen til vedkommende. Noen kjøper direkte i appen, om du har lagt inn ditt konto nr og adr så får du bare en kode om du godtar budet. Men du må jo ha noe å sende i da. Jeg tar alltid vare på esker, ikke så det hoper seg opp men så jeg har liggende et par. Da går det med mindre teip, for skal man sende med pose så går det mer teip. 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #15 Skrevet 19. februar 2022 Sender med helthjem. Kjøper vippser meg før jeg sender. Får solgt ting på finn, men ikke på Tise. Anonymkode: 71869...177 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #16 Skrevet 19. februar 2022 Jeg har til nå bare gode erfaringer med både kjøp og salg på Finn og Tise. Jeg sender med Helt Hjem, for det vet jeg at koster 80 kr, med mindre det er en større vare, men da ser jeg jo at det koster 120 eller hva det er, og opplyser kjøper om det. Da slipper jeg å gå noe sted med pakken også. Med klær så pakker jeg det i 1 eller 2 handleposer, knyter og teiper igjen, og legger ut. Det er enkelt og effektivt. Jeg gjør det samme med bøker og spill også, men putter bobleplast rundt, som jeg har tatt vare på fra netthandel. Da tar pakkingen liksom tre minutter, og det går da bra. Får alltid pengene på vipps før jeg sender. Har aldri opplevd noe stress med dette. Jeg synes nesten det er mer styr med de som skal komme hjem her å hente. Det med å avtale tid og sånn. Det passer liksom aldri for begge, så det ender opp med et tidspunkt som er rett i middagen vår. Eller de spør om 15 er greit, også sier jeg at jeg kommer hjem rett før 16, så det må bli fra 16. Også går det greit for de, men kommer likevel 15:45, også må samboer innblandes i stedet, fordi med rett før 16, så mente jeg rett før, og da kan de klare å være her 16 og ikke kvart på. Foretrekker absolutt å sende eller møtes på nøytral grunn. Anonymkode: d62d4...263 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #17 Skrevet 19. februar 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes nesten det er mer styr med de som skal komme hjem her å hente. Det med å avtale tid og sånn. Det passer liksom aldri for begge, så det ender opp med et tidspunkt som er rett i middagen vår. Eller de spør om 15 er greit, også sier jeg at jeg kommer hjem rett før 16, så det må bli fra 16. Også går det greit for de, men kommer likevel 15:45, også må samboer innblandes i stedet, fordi med rett før 16, så mente jeg rett før, og da kan de klare å være her 16 og ikke kvart på. Men da må du jo si kl 16 da og ikke rett før? For 15.45 er rett før Anonymkode: a90f1...544 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #18 Skrevet 19. februar 2022 Har god erfaring både med Finn og Tise. På Finn bestiller jeg selv frakt med posten og skriver i alle annonsene at kjøper må stå for frakten, og at pengene må vippses før frakt bestilles. I Tise går dette automatisk når de legger inn et bud, og et slikt system burde Finn hatt også, for det fungerer utmerket! Anonymkode: 8f1c7...124
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #19 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men da må du jo si kl 16 da og ikke rett før? For 15.45 er rett før Anonymkode: a90f1...544 Jeg sier at vi tar det fra 16, for jeg er hjemme rett før det. Altså, ikke kom noe før 16, for jeg har ikke kommet meg på plass etter jobb ennå før da. Da kan en ikke komme 15:45. Anonymkode: d62d4...263 2
Avstand Skrevet 19. februar 2022 #20 Skrevet 19. februar 2022 Det jeg kan si er mye styr, er disse drittfolka som skal ha en ting, men så bare ghoster de når jeg sier at de må betale frakt. Men ikke bare da. Selv om de må hente/møte så skjer det rett som det er at de ikke svarer, så er det andre som typisk nok skal ha det samme men så mister jeg den «kunden» og pga en dritt som ikke gadd å si at de ikke skulle ha den likevel. Jeg gleder meg så til den dagen jeg ikke har igjen noe jeg ikke vil ha! Da slipper jeg å forholde meg til det der. Og så har de veldig vanskelig for å komme tidsnok eller møte på riktig sted. Noen skjønner ikke forskjell på Oslo S og Oslo City heller, så jeg står og venter der vi avtalte å møtes. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå