Gå til innhold

Hvordan gjøre det med barn som bruker potte offentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 3 år som nettopp har sluttet med bleie på dagtid. Han er derimot ikke komfortabel med å gå på do, men bruker potte.

Offentlig er jo dette litt vanskelig, så lurer på hvordan vi skal gjøre dette da? På butikken, kjøpesentre osv.. Tar man på bleie når barnet skal ut, til barnet er trygg på å bruke doen?

Anonymkode: 18921...111

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville absolutt ikke tatt på bleie. 

Kan fint hende han aksepterer at borte så sitter han på do (du kan jo holde han). 

Så kan dere kjøpe doring til å ha hjemme. Min likte potta først, men etter at hun begynte i bhg og satt på doring så ville hun ikke bruke potte hjemme. 

Skrevet

Må man, så må man. Det skjønner de på tre år også.😊 Pass heller på å ta med et skift eller to så ordner det det seg fint.

Skrevet

Hvis dere kjører til butikken kan dere jo ha en potte liggende i bilen i tilfelle? Ellers er det bare å huske å sette ham på potta før dere drar noe sted og ta med ekstra skift. 

Anonymkode: 171ea...3ce

Skrevet

Vi hadde en slik periode da gutten min sluttet med bleie, flere år siden. Jeg hadde alltid med meg 2-3 papir/engangskopper i vesken. Måtte han tisse så gikk vi inn på vanlig do, lukket døra og lot han tisse i den koppen, som ble tømt og kastet. Var ikke mange ganger jeg trengte å gjøre det slik, men det var i hvertfall en enkel løsning der og da.

• Liker 1
Skrevet

Prøv å venne til do så raskt så mulig. Doring den beste venn. Ingen grunn til å bruke potte. Barna mine syntes det er spennende å tisse ute mens jeg holder dem. Så prøv og se hvordan det går.

Anonymkode: 41466...7f6

Skrevet
Sunshineyellow skrev (8 timer siden):

Ville absolutt ikke tatt på bleie. 

Kan fint hende han aksepterer at borte så sitter han på do (du kan jo holde han). 

Så kan dere kjøpe doring til å ha hjemme. Min likte potta først, men etter at hun begynte i bhg og satt på doring så ville hun ikke bruke potte hjemme. 

Vi har doring hjemme, men har funker mye bedre med potte. Med doringen slet vi med å få han bleiefri (han ville ikke sitte på doringen etterhvert).

Ts

Skrevet
Tanuki skrev (4 timer siden):

Vi hadde en slik periode da gutten min sluttet med bleie, flere år siden. Jeg hadde alltid med meg 2-3 papir/engangskopper i vesken. Måtte han tisse så gikk vi inn på vanlig do, lukket døra og lot han tisse i den koppen, som ble tømt og kastet. Var ikke mange ganger jeg trengte å gjøre det slik, men det var i hvertfall en enkel løsning der og da.

Det hørtes ikke så dumt ut. Kanskje jeg skal prøve, og ha det som en reserveløsning om det blir full nekt på doen. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Prøv å venne til do så raskt så mulig. Doring den beste venn. Ingen grunn til å bruke potte. Barna mine syntes det er spennende å tisse ute mens jeg holder dem. Så prøv og se hvordan det går.

Er da tanken at jeg tar med meg doringen på kjøpesentre osv? 

Ts

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Er da tanken at jeg tar med meg doringen på kjøpesentre osv? 

Ts

1. Tilby å gå på do før dere går ut. 

2. Om han er gutt kan han tisse stående. De synes vanligvis at det er kult.

3. Hold ham du over doen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...