AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Da mener jeg private ting som utroskap, psykisk sykdom, sexlivet, vold etc. Jeg blir så ekstremt utilpass når f.eks. en kollega jeg har hilst på for første gang begynner å snakke om sånne ting. Er litt sosialt klønete, blir bare satt ut og vet ikke hva jeg skal svare. Noen andre som har opplevd det? Har opplevd det ved flere anledninger. Felles for disse menneskene er at de aldri spør meg om hvordan jeg har det eller viser interesse for å bli mer kjent. Synes at det er litt spesielt Anonymkode: f6c69...bae 2 1
Heydayotheinterweb Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 De har sikkert et behov for det. Den beste måten å komme innpå folk er å spørre om dem siden folk digger å prate om seg selv. La dem prate da slipper du å fortelle noe om deg. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Overfladisk pjatt er det verste jeg vet. Anonymkode: dc059...e02 2 2
Heydayotheinterweb Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Overfladisk pjatt er det verste jeg vet. Anonymkode: dc059...e02 Vet ikke helt om du kan kalle det der overfladisk pjatt. Personlig syns jeg det hadde vært mere morsomt om alle kunne sagt ting som: "Jeg liker å bli bundet og pisket mens noen pisser på meg" når du møtte dem første gang istedet for å prate om været, men det er nå bare meg. 5 2 1
Duff Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 Heydayotheinterweb skrev (57 minutter siden): Vet ikke helt om du kan kalle det der overfladisk pjatt. Personlig syns jeg det hadde vært mere morsomt om alle kunne sagt ting som: "Jeg liker å bli bundet og pisket mens noen pisser på meg" når du møtte dem første gang istedet for å prate om været, men det er nå bare meg. Altså, jeg vil heller møte personer som tør være personlige enn personlige som prater om overflødig pjatt. 10
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 Jeg elsker sånne mennesker.. Anonymkode: 80558...b64 9
Heydayotheinterweb Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 4 minutter siden, Duff said: Altså, jeg vil heller møte personer som tør være personlige enn personlige som prater om overflødig pjatt. Kommer jo helt an på hva de prater om da. En gang når jeg var 18 møtte jeg en fyr som pluselig spurte om jeg ville se på når han runket??! Ble LITT for personlig.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 Når du møter et menneske som forteller deg slike ting etter å ha møtt deg få ganger - vel, da føler vedkommende at dere klikker godt sammen. Av og til er det lettere å snakke med noen en ikke kjenner så godt også. Har opplevd vilt fremmede jeg har kommet i kontakt med på en fest som betror seg og tømmer seg. det kommer an på settingen og stemningen. Kanskje er det en person jeg aldri ser igjen, eller møter igjen. Men jeg holder på ting jeg får vite, selv om jeg ikke ser vedkommende igjen. Anonymkode: 44727...cb4 8 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da mener jeg private ting som utroskap, psykisk sykdom, sexlivet, vold etc. Jeg blir så ekstremt utilpass når f.eks. en kollega jeg har hilst på for første gang begynner å snakke om sånne ting. Er litt sosialt klønete, blir bare satt ut og vet ikke hva jeg skal svare. Noen andre som har opplevd det? Har opplevd det ved flere anledninger. Felles for disse menneskene er at de aldri spør meg om hvordan jeg har det eller viser interesse for å bli mer kjent. Synes at det er litt spesielt Anonymkode: f6c69...bae Dette er selvopptatte mennesker uten sosiale antenner, som ingen liker, og som dermed forsøker å klenge seg på deg og få deg til å bli psykologen/søplebøtten deres. Som du ser ut av svarene over her, så finnes det mange av denne typen her inne, som enten er sånn selv eller liker å bli overfalt. Men du er altså helt normal hvis du ikke liker det. Hadde trukket meg vekk, og hvis de hadde spurt, så hadde jeg sagt som det var, at jeg er skeptisk til oversharere. Anonymkode: 50524...17d 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #10 Skrevet 14. februar 2022 Det kommer jo litt an på, men jeg kan fortelle personlige ting for å «teste» om dette er en god venn eller ikke. Har opplevd at jeg kun snakket om overfladiske ting med venner i mange år og første gang jeg delte noe personlig så stakk de av..! Jeg har opplevd en del traumer så har behov for ekte venner, så jeg kan være ganske personlig (ikke første gang, men) ganske kjapt ved et nytt bekjentskap. Det er for å vite hvor jeg har deg. Har fått 5 bestevenner pga de digget at jeg var åpen og fått avklart hvem som ikke er de av de nærmeste som jeg ikke deler mer personlig med, men har som en overfladisk venn. Kan feks være at jeg forteller at jeg hadde helt grusom panikkangst en periode. Anonymkode: 3ae52...48d 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #11 Skrevet 14. februar 2022 Meg over her igjen. Jeg spør alltid hvordan det går med andre og viser veldig interesse for andre, så kjenner meg ikke helt igjen i det du skriver altså. Anonymkode: 3ae52...48d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #12 Skrevet 14. februar 2022 Vel, noen av oss har ikke helt de sosiale antennene for å stoppe det der. Overdeling kan fort være et problem for meg, rett og slett fordi jeg ikke klarer å la være å snakke om ting som opptar meg og huet mitt. Å snakke om været blir så fort kjedelig. Og jeg evner ikke å sette meg inn i og forstå politikk og sånt. Kan også komme med idiotiske fakta som har satt seg på hjernen, eller at jeg kommer med en historie relatert til din, for å "bonde". Er vel en del av oss med adhd/spekterforstyrrelser som mangler den ventilen for hva som er ok å dele og ikke 🙈🙈 Verste er følelsen i etterkant når jeg har delt for mye av en ting og angrer 😅 Anonymkode: b169d...dba 7
Hoppetaujenta Skrevet 14. februar 2022 #13 Skrevet 14. februar 2022 De aller mest private tingene blir for privat å dele og de mest slitsomme står der etterpå og forventer at jeg skal fortelle alt om mitt privatliv også. Det kan de bare glemme. 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #14 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, noen av oss har ikke helt de sosiale antennene for å stoppe det der. Overdeling kan fort være et problem for meg, rett og slett fordi jeg ikke klarer å la være å snakke om ting som opptar meg og huet mitt. Å snakke om været blir så fort kjedelig. Og jeg evner ikke å sette meg inn i og forstå politikk og sånt. Kan også komme med idiotiske fakta som har satt seg på hjernen, eller at jeg kommer med en historie relatert til din, for å "bonde". Er vel en del av oss med adhd/spekterforstyrrelser som mangler den ventilen for hva som er ok å dele og ikke 🙈🙈 Verste er følelsen i etterkant når jeg har delt for mye av en ting og angrer 😅 Anonymkode: b169d...dba Men si bare fra at du har autisme og at den andre må stoppe deg når det blir for mye. De fleste takler det Ellers havner du lett i kategorien med narsissistene og de som har psykologiske traumer etc og tror at det er andre menneskers plikt å lytte ellers er de "ikke ekte venner". De er farlige. Anonymkode: 50524...17d 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #15 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, noen av oss har ikke helt de sosiale antennene for å stoppe det der. Overdeling kan fort være et problem for meg, rett og slett fordi jeg ikke klarer å la være å snakke om ting som opptar meg og huet mitt. Å snakke om været blir så fort kjedelig. Og jeg evner ikke å sette meg inn i og forstå politikk og sånt. Kan også komme med idiotiske fakta som har satt seg på hjernen, eller at jeg kommer med en historie relatert til din, for å "bonde". Er vel en del av oss med adhd/spekterforstyrrelser som mangler den ventilen for hva som er ok å dele og ikke 🙈🙈 Verste er følelsen i etterkant når jeg har delt for mye av en ting og angrer 😅 Anonymkode: b169d...dba Same! Og da er den beste følelsen i verden når man møter en likesinnet 😅🥰 Sist jeg «oversharet» (ei som stakk kjapt innom her om dagen helt uventet og jeg tenkte etterpå: shit, nå sa jeg mye rart) også fikk jeg melding fra hu «takk for praten, elsker deg!» 😭🥰 Anonymkode: 3ae52...48d 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #16 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men si bare fra at du har autisme og at den andre må stoppe deg når det blir for mye. De fleste takler det Ellers havner du lett i kategorien med narsissistene og de som har psykologiske traumer etc og tror at det er andre menneskers plikt å lytte ellers er de "ikke ekte venner". De er farlige. Anonymkode: 50524...17d Man skiller lett mellom en overempatisk oversharer og en kalkulerende, overfladisk narcissist som snakker om meg-meg-meg, altså. De er jo i hver sin grøft. Anonymkode: 3ae52...48d 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #17 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man skiller lett mellom en overempatisk oversharer og en kalkulerende, overfladisk narcissist som snakker om meg-meg-meg, altså. De er jo i hver sin grøft. Anonymkode: 3ae52...48d Fullt klar over det. Derfor var det bevisst ikke deg jeg skrev til. Anonymkode: 50524...17d
AllahBallah Skrevet 14. februar 2022 #18 Skrevet 14. februar 2022 Heydayotheinterweb skrev (4 timer siden): Kommer jo helt an på hva de prater om da. En gang når jeg var 18 møtte jeg en fyr som pluselig spurte om jeg ville se på når han runket??! Ble LITT for personlig. Du er neppe den første som har fått det spørsmålet 😅
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #19 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fullt klar over det. Derfor var det bevisst ikke deg jeg skrev til. Anonymkode: 50524...17d Vedkommende skrev de hadde adhd og du nevnte autisme 😅🤷🏻♀️ Anonymkode: 3ae52...48d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #20 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vedkommende skrev de hadde adhd og du nevnte autisme 😅🤷🏻♀️ Anonymkode: 3ae52...48d Nei, vedkommende skrev om spekterforstyrrelser. Men det fikk sikkert ikke du med deg, siden det handlet om en annen person enn deg? Anonymkode: 50524...17d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå