Heydayotheinterweb Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 (endret) Eksempel: Om du mener Støre eller Elon Musk eller kongen av Spania eller hva faen er en STOR JÆVLA IDIOT! Er det da et personangrep? Eller det en personlig mening? Det er en OFFENTLIG PERSON som diskuteres i et OFFENTLIG FORUM! Det er mye idioter her inne som ikke ser ut til å forstå at med mindre du PERSONLIG skiver til Kongen av Spania eller Støre eller Elon Musk eller hvem faen og trakasserer dem PERSONLIG eller driver med doxxing av dem så er det ikke et personangrep, men en mening om en OFFENTLIG PERSON som ikke snowflakes skal regulere meninger på bare fordi DE ikke liker hva du sier. Det er tydeligvis folk her inne som mener at de har monopol på meninger og GUD FORBY at du sier noe de ikke liker. Dette kalles SNOWFLAKE KULTUR men et mer passende ord er faktisk FASCISME! Endret 14. februar 2022 av Heydayotheinterweb 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Du kan kalle det hva du vil 🙂 Men kommer du med alvorlige nok personangrep, så havner du på PST sin liste. Slik er det bare. Kall dem snøflak om du vil 🙂 Anonymkode: 02d5f...962 3
Heydayotheinterweb Skrevet 14. februar 2022 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2022 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan kalle det hva du vil 🙂 Men kommer du med alvorlige nok personangrep, så havner du på PST sin liste. Slik er det bare. Kall dem snøflak om du vil 🙂 Anonymkode: 02d5f...962 Ja, men da snakker man om doxxing f.eks. Eller drapstrusler. Om jeg skriver at jeg syns, jeg vet ikke, Joe Rogan eller Kjell Inge Røkke er 2 store rasshøl og idioter så er det vel min sak. Freedom of speech? Skal man modifisere seg til å ha holdningen "hvis du ikke kan si noe fint så hold kjeft" så ender det jo i meningstyranni. Did I take crazy pills and move into crazy town here? Er jeg den eneste som ser dette? Og forresten: Snowflakes er de som mener at du skal ikke få si en dritt her inne bare fordi du sier det DE ikke vil høre. Det kalles snowflake. Etter filmen "Fight Club" "Oh, aren't you a special little snowflake?" Endret 14. februar 2022 av Heydayotheinterweb 1
Heydayotheinterweb Skrevet 14. februar 2022 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Nei Anonymkode: 3ba3c...a99 Endelig en fornuftig stemme
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 Er forskjell på å mene noe, og å legge ut at personen blir å ta selvmord fordi ditt og datt. Det kan ikke sammenlignes med å skrive at noen er idiot. Anonymkode: 67f75...965 5
Heydayotheinterweb Skrevet 14. februar 2022 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2022 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker said: Er forskjell på å mene noe, og å legge ut at personen blir å ta selvmord fordi ditt og datt. Det kan ikke sammenlignes med å skrive at noen er idiot. Anonymkode: 67f75...965 Det er en mening. Det er noe man kan tro om den personen i fremtiden. Det er noe helt annet om du oppfordrer personen til å ta selvmord. Og uansett om du skrev det så oppfordrer du likevel ikke selveste personen PERSONLIG å gjøre det når den personen ikke leser det uansett, gjør du vel? Så om noen skriver at Elon Musk blir å ta selvmord når han innser at Hyperlink er en håpløs drøm som aldri blir realisert så er det et personangrep? Eller en personlig oppfordring til Musk om å gjøre det?? Nei, det er ikke det. På ingen måte! Så hva er du for? At man ikke kan omtale offentlige personer så lenge man ikke skriver noe positivt om dem? Er du for fascisme eller? Det er greit å si hva du mener så lenge du mener det samme som meg! Endret 14. februar 2022 av Heydayotheinterweb
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 Jeg tror du har misforstått hvordan et forum fungerer. Og hva ytringsfriheten består av. Ytringsfrihet er der for å beskytte deg mot at "autoritet", altså f. eks. staten, ikke kan komme etter deg fordi du mener noe. Men det er også restriksjoner på hvordan man kan formidle sin mening. Eksempler på dette er f. eks en frisør som ikke ville ha en viss kunde. Det finnes en god og fullt lovlig metode å avvise en kunde på, som frisøren da ikke benyttet seg av. Forum på internett operer heller ikke innenfor "komplett ytringsfrihet". De har alle sine begrensninger på _hvordan_ man får lov til å bruke forumet. Disse begrensningene er regler og vi har alle akseptert og godkjent disse reglene ved å registrere en bruker. Om du skriver noe som går under personangrep, så har du brutt forumets regler og du vil bli rapportert, hvorpå det vil bli fjernet. Men hovedsaklig betyr det at du ikke klarer å uttrykke deg saklig innenfor forumets satte regler. Som nevnt med frisøren, så finnes det mer enn en måte å gjøre ting på. Den saklige måten lønner seg som oftest. Men det skal nevnes at du sålangt ikke ser ut til å svare folk særlig saklig mens du hopper rundt for å forsvare din rett til å bryte forumets regler som det passer deg. Er man ikke umiddelbart enig med deg er man tydeligvis både fascist og snowflake. Er det ikke nettopp det som er et meningstyranni? Anonymkode: 900b2...945 3
Heydayotheinterweb Skrevet 14. februar 2022 Forfatter #9 Skrevet 14. februar 2022 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror du har misforstått hvordan et forum fungerer. Og hva ytringsfriheten består av. Ytringsfrihet er der for å beskytte deg mot at "autoritet", altså f. eks. staten, ikke kan komme etter deg fordi du mener noe. Men det er også restriksjoner på hvordan man kan formidle sin mening. Eksempler på dette er f. eks en frisør som ikke ville ha en viss kunde. Det finnes en god og fullt lovlig metode å avvise en kunde på, som frisøren da ikke benyttet seg av. Forum på internett operer heller ikke innenfor "komplett ytringsfrihet". De har alle sine begrensninger på _hvordan_ man får lov til å bruke forumet. Disse begrensningene er regler og vi har alle akseptert og godkjent disse reglene ved å registrere en bruker. Om du skriver noe som går under personangrep, så har du brutt forumets regler og du vil bli rapportert, hvorpå det vil bli fjernet. Men hovedsaklig betyr det at du ikke klarer å uttrykke deg saklig innenfor forumets satte regler. Som nevnt med frisøren, så finnes det mer enn en måte å gjøre ting på. Den saklige måten lønner seg som oftest. Men det skal nevnes at du sålangt ikke ser ut til å svare folk særlig saklig mens du hopper rundt for å forsvare din rett til å bryte forumets regler som det passer deg. Er man ikke umiddelbart enig med deg er man tydeligvis både fascist og snowflake. Er det ikke nettopp det som er et meningstyranni? Anonymkode: 900b2...945 Kan du vise meg hvor det står at du ikke får ha en mening om offentlige personer? For det er tifelle så skal jeg gledelig slette meg herifra i og med at denne siden er unik i Norgeshistorien som den eneste siden noensinne som har som regel at man kun må si fine ting om offentlige personer. Altså... nå er det jo ikke jeg som sier at du MÅ være enig med MEG. Det er vel heller de som har "si noe fint eller hold kjeft" holdningen som indikerer det ganske klart. Jeg skjønner ditt forsøk på semantikk her men den må du lengre ut på landet med. Du kan ikke gå til personangrep på et offentlig person med mindre du doxxer dem eller skriver DIREKTE til dem! Hvis det var tilfellet så hadde offentlige debattforumer ikke vært mulig! Alle måtte bare sittet og jattet med da. Men det er vel det du ønsker. Alt tyder ihverfall på det. Og bare for argumentets skyld: Har du sett hva mange skriver her inne til hverandre? For her er det virkelig en god del personangrep ute å går i veldig mange tråder. Så mye at jeg ble overrasket i starten over hvor frie tøyler det var her inne. Endret 14. februar 2022 av Heydayotheinterweb
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #10 Skrevet 14. februar 2022 Heydayotheinterweb skrev (1 minutt siden): Kan du vise meg hvor det står at du ikke får ha en mening om offentlige personer? For det er tifelle så skal jeg gledelig slette meg herifra i og med at denne siden er unik i Norgeshistorien som den eneste siden noensinne som har som regel at man kun må si fine ting om offentlige personer. Altså... nå er det jo ikke jeg som sier at du MÅ være enig med MEG. Det er vel heller de som har "si noe fint eller hold kjeft" folka som indikerer det ganske klart. Jeg skjønner ditt forsøk på semantikk her men den må du lengre ut på landet med. Du kan ikke gå til personangrep på et offentlig person så med mindre du doxxer dem eller skriver DIREKTE til dem! Hvis det var tilfellet så hadde offentlig debatt ikke vært mulig! Det er ingen som sier du ikke kan ytre din mening om Offentlig Person X. Det man KAN si noe på er _hvordan_ man gjør det. Det finnes mer enn en måte å kalle noen en idiot på. Mange av de er faktisk tillatt også. Rampelys-forumet f. eks. har spesifisert hva de anser som personangrep, anbefaler du leser litt nærmere der ettersom det ser ut til å være uklart for deg. Det er heller ingen som har bedt deg om å "holde kjeft om du ikke har noe fint å si". Nesten alle trådene som eksisterer i Rampelyset er nesten utelukkende kritiske til trådens emne, altså Influenser X. Så at man ikke har lov til å si noe annet enn lovord er definitivt ikke sant. Anonymkode: 900b2...945 1
Heydayotheinterweb Skrevet 14. februar 2022 Forfatter #11 Skrevet 14. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er ingen som sier du ikke kan ytre din mening om Offentlig Person X. Det man KAN si noe på er _hvordan_ man gjør det. Det finnes mer enn en måte å kalle noen en idiot på. Mange av de er faktisk tillatt også. Rampelys-forumet f. eks. har spesifisert hva de anser som personangrep, anbefaler du leser litt nærmere der ettersom det ser ut til å være uklart for deg. Det er heller ingen som har bedt deg om å "holde kjeft om du ikke har noe fint å si". Nesten alle trådene som eksisterer i Rampelyset er nesten utelukkende kritiske til trådens emne, altså Influenser X. Så at man ikke har lov til å si noe annet enn lovord er definitivt ikke sant. Anonymkode: 900b2...945 Hvem snakker om influenser X? Jeg driver egentlig en generell debatt om hvor grensa for hvem som kan si hva går? Men, ja... du skjønner like godt som meg at det startet med den debatten. Ja, personangrep gjelder brukerne av forumet. Det er ingen der jeg, personlig, har bedt om å stikke en viss plass. Jeg har kalt dem nazister og fascister fordi de er det. De vil nekte meg å uttale meg. Blir ikke mere fascisme enn det. Resten av hva folk har skrevet der inne aner jeg ikke fordi orker virkelig ikke lese 2000 eller 6000 sider med meninger. Men... hva med å holde oss on topic nå? Hva mener du? Kan du gå til personangrep på en offentlig person? En offentlig person er til offentlig debatt. Folk må mene hva de vil så lenge de ikke truer dem eller begynner å trakassere dem personlig. Eller hur?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #12 Skrevet 14. februar 2022 Heydayotheinterweb skrev (3 minutter siden): Hvem snakker om influenser X? Jeg driver egentlig en generell debatt om hvor grensa for hvem som kan si hva går? Men, ja... du skjønner like godt som meg at det startet med den debatten. Ja, personangrep gjelder brukerne av forumet. Det er ingen der jeg, personlig, har bedt om å stikke en viss plass. Jeg har kalt dem nazister og fascister fordi de er det. De vil nekte meg å uttale meg. Blir ikke mere fascisme enn det. Resten av hva folk har skrevet der inne aner jeg ikke fordi orker virkelig ikke lese 2000 eller 6000 sider med meninger. Men... hva med å holde oss on topic nå? Hva mener du? Kan du gå til personangrep på en offentlig person? En offentlig person er til offentlig debatt. Folk må mene hva de vil så lenge de ikke truer dem eller begynner å trakassere dem personlig. Eller hur? Dette stemmer ikke. Og hadde du gløttet gjennom regelverket hadde du også forstått dette. Uttalelsen din av Influenser X er ifølget forumets regler personangrep, eventuelt også under "krenkende innlegg". At du fulgte opp responsen på dette med å kalle de nazister og fascister (og snowflakes selvsagt) er det forumets regler kaller brukerangrep. Dette er hvorfor jeg ba det se litt ekstra på forumets regler for å bedre forstå hvor grensen går og hva som menes når andre brukere påpekter regelbrudd som "personangrep" og "brukerangrep". Det er ingen som har nektet deg å uttale deg. Det har blitt påpekt at måten uttalelsen ble gitt ikke er innenfor forumets regler. Det betyr at du bør finne deg en bedre måte å uttrykke deg på slik at du fatisk kan delta og få minst like saklig respons på dine argumenter som vi forventer av deg. Det er heller ingen som sier at du ikke får lov til å mene hva du vil. Men hvordan den meningen uttrykkes er noe helt annet. Anonymkode: 900b2...945 2
Heydayotheinterweb Skrevet 14. februar 2022 Forfatter #13 Skrevet 14. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette stemmer ikke. Og hadde du gløttet gjennom regelverket hadde du også forstått dette. Uttalelsen din av Influenser X er ifølget forumets regler personangrep, eventuelt også under "krenkende innlegg". At du fulgte opp responsen på dette med å kalle de nazister og fascister (og snowflakes selvsagt) er det forumets regler kaller brukerangrep. Dette er hvorfor jeg ba det se litt ekstra på forumets regler for å bedre forstå hvor grensen går og hva som menes når andre brukere påpekter regelbrudd som "personangrep" og "brukerangrep". Det er ingen som har nektet deg å uttale deg. Det har blitt påpekt at måten uttalelsen ble gitt ikke er innenfor forumets regler. Det betyr at du bør finne deg en bedre måte å uttrykke deg på slik at du fatisk kan delta og få minst like saklig respons på dine argumenter som vi forventer av deg. Det er heller ingen som sier at du ikke får lov til å mene hva du vil. Men hvordan den meningen uttrykkes er noe helt annet. Anonymkode: 900b2...945 Ja, ok så min uttalelse om at Sophie Elise er et naut er tydeligvis ikke innafor i henhold til reglene. Og at jeg mener det er fascisme å begynne å rapporter meg fordi jeg ikke liker henne og syns hun er et, quote, "forferdelig forbilde for ungene" er også tydeligvis totalt STRENGESTE VERBOTEN, da er det egentlig ett fett for meg om jeg er her eller slettes herifra for da vil jeg virkelig ikke være her. Hva med de som er enig med meg? Er de medskyldige de også? Burde de også slettes? Eller ihvertfall rapporteres for sin tankekriminalitet?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #14 Skrevet 14. februar 2022 Heydayotheinterweb skrev (2 minutter siden): Ja, ok så min uttalelse om at Sophie Elise er et naut er tydeligvis ikke innafor i henhold til reglene. Og at jeg mener det er fascisme å begynne å rapporter meg fordi jeg ikke liker henne og syns hun er et, quote, "forferdelig forbilde for ungene" er også tydeligvis totalt STRENGESTE VERBOTEN, da er det egentlig ett fett for meg om jeg er her eller slettes herifra for da vil jeg virkelig ikke være her. Hva med de som er enig med meg? Er de medskyldige de også? Burde de også slettes? Eller ihvertfall rapporteres for sin tankekriminalitet? Egentlig så... Å kalle noen et naut er personangrep. Men å påpeke hun er et forferdelig forbilde er faktisk lov, og har blitt gjort opptil flere ganger i en del år nå med jevne mellomrom. Problemet er altså ikke hva man mener, men hvordan man uttrykker det. Anonymkode: 900b2...945 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #15 Skrevet 14. februar 2022 Det er en forskjell på å kalle noen en drittunge og å si at man oppfører seg som en. Du får si ifra når du har lært forskjellen. Anonymkode: 900b2...945 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #16 Skrevet 14. februar 2022 Just smile and wave, boys. Just smile and wave. (og rapportér). Anonymkode: 083ea...1d5 1
herzeleid Skrevet 14. februar 2022 #17 Skrevet 14. februar 2022 Heydayotheinterweb skrev (5 timer siden): Eksempel: Om du mener Støre eller Elon Musk eller kongen av Spania eller hva faen er en STOR JÆVLA IDIOT! Er det da et personangrep? Eller det en personlig mening? Det er en OFFENTLIG PERSON som diskuteres i et OFFENTLIG FORUM! Det er mye idioter her inne som ikke ser ut til å forstå at med mindre du PERSONLIG skiver til Kongen av Spania eller Støre eller Elon Musk eller hvem faen og trakasserer dem PERSONLIG eller driver med doxxing av dem så er det ikke et personangrep, men en mening om en OFFENTLIG PERSON som ikke snowflakes skal regulere meninger på bare fordi DE ikke liker hva du sier. Det er tydeligvis folk her inne som mener at de har monopol på meninger og GUD FORBY at du sier noe de ikke liker. Dette kalles SNOWFLAKE KULTUR men et mer passende ord er faktisk FASCISME! Men hva er egentlig poenget? Hets mot offentlige personer fører sjelden til gode diskusjoner, og da gir det god mening om om et diskusjonsforum ikke aksepterer det. Ønsker en bare å skrike og skråle kan en jo heller finne andre steder å gjøre det. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #18 Skrevet 14. februar 2022 Forumet har ingen plikt til å gi deg en talerstol, det er ikke det som er ytringsfrihet. Og hvis man skal kunne si hva man vil, må andre få lov til å si hva de synes om dine ytringer. Anonymkode: 40627...7ff 2
Gjest Adobyen Skrevet 14. februar 2022 #19 Skrevet 14. februar 2022 Heydayotheinterweb skrev (6 timer siden): Eksempel: Om du mener Støre eller Elon Musk eller kongen av Spania eller hva faen er en STOR JÆVLA IDIOT! Er det da et personangrep? Eller det en personlig mening? Det er en OFFENTLIG PERSON som diskuteres i et OFFENTLIG FORUM! Det er mye idioter her inne som ikke ser ut til å forstå at med mindre du PERSONLIG skiver til Kongen av Spania eller Støre eller Elon Musk eller hvem faen og trakasserer dem PERSONLIG eller driver med doxxing av dem så er det ikke et personangrep, men en mening om en OFFENTLIG PERSON som ikke snowflakes skal regulere meninger på bare fordi DE ikke liker hva du sier. Det er tydeligvis folk her inne som mener at de har monopol på meninger og GUD FORBY at du sier noe de ikke liker. Dette kalles SNOWFLAKE KULTUR men et mer passende ord er faktisk FASCISME! Man kan vel fint uttrykke sin misnøye uten skriking, skråling, skjellsord og banning. Dette er bare uhøflig og dårlig språk.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #20 Skrevet 14. februar 2022 Heydayotheinterweb skrev (6 timer siden): Så om noen skriver at Elon Musk blir å ta selvmord når han innser at Hyperlink er en håpløs drøm som aldri blir realisert så er det et personangrep? Eller en personlig oppfordring til Musk om å gjøre det?? Nei, det er ikke det. På ingen måte! Spekulasjon. Du kan ikke påstå ting om en offentlig person uten å kunne dokumentere din påstand. Å spekulere i noens følelsesliv, motiver, og framtidige handlinger er ikke tillatt. Og godt er det. Rampelys er det mest modererte, og med høyest krav til redelighet i debattene her på forumet. Å anklage dine motdebattanter for å være det ene eller det andre, det er brukerdebatt. Ta ballen, ikke mannen. Å rope om ‘snowflakes’ kun fordi en blir bedt om å oppføre seg noenlunde skikkelig i debatt, reflekterer kun tilbake på en selv. Anonymkode: b68be...4bd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå