Gå til innhold

Kaffekapsel-maskin, hvilken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kollektiv med 4 studenter:

Petter liker bare vanlig sort kaffe. Bruker i dag vannkoker, og Nescafé pulver.

Ida  lager te… masse te! Har en egen hylle på kjøkkenet, med masse ulike te-sorter.

Nickolai  liker alt mulig! Te, kaffe, kakao.. melkeskummer og sirup. Men kjøper det meste på 7Eleven = dyrt

Janne  (meg) er ikke så nøye! Drikker litt te, og kaffe når vi har fest 😊 (altså kaffe m Baileys 😇)

Er det noen som kan anbefale en slik kapselmaskin til oss? 
En maskin som kan passe til oss alle? 
Tuuusen takk om du gir oss noen tips 🤞🏼

Anonymkode: f266f...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nespresso er best på smak og har best utvalg av ren kaffe, men Dolce gusto er kanskje rimeligst? Hvis ingen egentlig bryr seg om kvaliteten er Dolce gusto kanskje bra for dere. Da kan dere lage cappuccino osv også (den er ikke særlig god da 😂). Skal man lage cappuccino med Nespresso må man skumme melk ved siden av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Albbas said:

Nespresso er best på smak og har best utvalg av ren kaffe, men Dolce gusto er kanskje rimeligst? Hvis ingen egentlig bryr seg om kvaliteten er Dolce gusto kanskje bra for dere. Da kan dere lage cappuccino osv også (den er ikke særlig god da 😂). Skal man lage cappuccino med Nespresso må man skumme melk ved siden av. 

Som en som har både Nespresso og Dolce Gusto må jeg si meg uenig, det er klart sistnevnte som blir mest brukt her i heimen. Og joda, vi er glade i god kaffe, vi og! Klarer heller ikke se at Dolce Gusto er noe særlig rimligere heller.

Hadde jeg vært Ida, som bare lager te, så hadde jeg hoppet helt over kapselmaskinen. Det vil nok lønne seg både smaksmessig og økonomisk for henne om hun fortsetter som før.

Siden Petter tar til takke med pulverkaffe i dag, så har han neppe store krav og blir fornøyd med alt.

For Nikolai har nok maskinen kanskje mest å by på, og særlig fra merker som produserer til Dolce Gusto-maskiner. Her kan du få alt mulig, fra varm sjokolade til kaffe, te og annet. Som nevnt over er det ikke noe som passer for en fast te-drikker, men utvalget er altså stort.

For Janne passer det meste, alt fungerer til bruken beskrevet.

Summert: siden dere er studenter, og ikke har særlig høye krav - bare kjøp den maskinen som er på tilbud som passer dere. Det eneste som kan være irriterende er at på enkelte av disse maskinene så er vanntanken veeeldig liten (type to kopper).
Selv om jeg er alene foretrekker jeg maskinen som har litt større tank, så slipper jeg å fylle vann "hele tiden".

Anonymkode: 45377...88c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Som en som har både Nespresso og Dolce Gusto må jeg si meg uenig, det er klart sistnevnte som blir mest brukt her i heimen. Og joda, vi er glade i god kaffe, vi og! Klarer heller ikke se at Dolce Gusto er noe særlig rimligere heller.

Hadde jeg vært Ida, som bare lager te, så hadde jeg hoppet helt over kapselmaskinen. Det vil nok lønne seg både smaksmessig og økonomisk for henne om hun fortsetter som før.

Siden Petter tar til takke med pulverkaffe i dag, så har han neppe store krav og blir fornøyd med alt.

For Nikolai har nok maskinen kanskje mest å by på, og særlig fra merker som produserer til Dolce Gusto-maskiner. Her kan du få alt mulig, fra varm sjokolade til kaffe, te og annet. Som nevnt over er det ikke noe som passer for en fast te-drikker, men utvalget er altså stort.

For Janne passer det meste, alt fungerer til bruken beskrevet.

Summert: siden dere er studenter, og ikke har særlig høye krav - bare kjøp den maskinen som er på tilbud som passer dere. Det eneste som kan være irriterende er at på enkelte av disse maskinene så er vanntanken veeeldig liten (type to kopper).
Selv om jeg er alene foretrekker jeg maskinen som har litt større tank, så slipper jeg å fylle vann "hele tiden".

Anonymkode: 45377...88c

Litt usikker på hva du er uenig i? Er du uenig i at cappuccinoen fra Dolce Gusto egentlig er ganske kjip? Eller at den svarte kaffen fra Nespresso er bedre? Kaffen fra Nespresso er mye bedre, og utvalget er enormt mye større. Men de fleste bryr seg jo ikke så veldig, og folk som generelt er glade i kaffe er ikke like kresne er mitt inntrykk. 😅 Men mitt inntrykk er også at det er stor enighet blant kaffeeksperter at kvaliteten på ren kaffe er desidert størst med Nespresso. Det ser du hvis du googler.

Selv drikker jeg nesten bare espresso, og Dolce Gusto taper dessverre veldig der. Er også vant med begge maskinene, da mine foreldre har Dolce Gusto. 

En annen ulempe med Nespresso er at kapslene ikke er tilgjengelig i dagligvare. Joda, du får kapsler fra andre leverandører, men de beste kapslene må du kjøpe direkte fra Nespresso. Kjapp levering da, men et ekstra tiltak versus å bare raske med seg noe fra butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...