Gå til innhold

God på farger? Trenger hjelp til farge på vaskerom.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Støtter de som sier du skal male i oransje hvis det er favorittfargen! Hvis det er noe sted du kan være litt crazy med fargevalget så er det vel der. Og så mye hyggeligere å vaske og brette klær i et rom med en glad farge. 😃

Anonymkode: 51abc...42b

• Liker 5
Skrevet

Er det et sted du kan slå ut håret fargemessig så er det jo nettopp vaskerommet. Dette er et rom du antagelig ikke blir så fort lei en sånn farge også. Med innredning og hyller på veggen vil den jo også dempes litt.

Grått og hvitt er veldig kjedelig og lite inspirerende.

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville valgt en farge jeg likte godt, men som jeg syntes ble "for mye" i andre rom, hvis jeg skulle pusse opp vaskerom!

Skulle foreslå en litt dyp grønnfarge, men hvis du liker oransje, så er vel et oransje vaskerom knall! Litt morsommere å være der inne med litt knall farge!

• Liker 2
Skrevet

Adventure fra Jotun gjør vaskerommet til et trivelig og muntert rom å være på!

Skrevet

Hva med noe i en rosa nyanse? Så mange fine varianter hos Jotun! 

A179603A-6B63-4CFB-A820-A6786EFE4262.jpeg

0D77261C-218E-4202-A60A-774D27CD07B8.png

Anonymkode: e199e...cc1

Skrevet

Følg Therese Lien på snap og insta! 

Anonymkode: bb680...05f

Skrevet

Husk at rommet ikke skal brukes så mye av gjester, så tenk på en farge du blir glad av og som gir deg energi. 

Instagram er også en god måte å finne inspirasjon på. Søk f.eks #Jotunmasala eller #Jotunnaturalclay om du vil ha flere bilder av fargene du liker. 

Screenshot_20220214_112230.thumb.jpg.0ea2119ccba5431b0a37d5cedfa31137.jpg

Anonymkode: e1ccf...637

Skrevet

Jeg skal også male et vaskerom, og tror jeg har vært gjennom hele fargesirkelen 😅 Jeg skal bare ha en kontrastvegg da, resten av rommet i Letthet. 

Jeg har sett på Jotun Rusty, Rustic Terracota, Vital eller Senses. Hadde det passet med resten av fargene i huset og gulvet kunne jeg også vurdert en helt klar/sterk grønn eller blå :)

• Liker 1
Skrevet

Daydream fra Jotun

Anonymkode: 3445e...4dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du kan jo alltid gå for en ny tapet også 🤷‍♀️

Anonymkode: e44bd...fb7

Jeg har aldri tapetsert før, så det tør jeg meg ikke på.  Er dessverre ikke den mest tålmodige, og mye måling og nøyaktighet er ikke lurt å prøve engang.  Ellers synes jeg at der er utrolig mange flotte tapeter, og skulle gjerne brukt mer tapet hos meg. 

Anonymkode: 264ff...13e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva med noe i en rosa nyanse? Så mange fine varianter hos Jotun! 

A179603A-6B63-4CFB-A820-A6786EFE4262.jpeg

0D77261C-218E-4202-A60A-774D27CD07B8.png

Anonymkode: e199e...cc1

Jeg synes de matte rosafargene er fine, men synes alle har rosa nå for tiden.  Pale Linden, som du viste, liker jeg godt.  Den vurderer jeg å ha i en stue.  Den må bare ikke være for pastell, for det liker jeg ikke.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Husk at rommet ikke skal brukes så mye av gjester, så tenk på en farge du blir glad av og som gir deg energi. 

Instagram er også en god måte å finne inspirasjon på. Søk f.eks #Jotunmasala eller #Jotunnaturalclay om du vil ha flere bilder av fargene du liker. 

Screenshot_20220214_112230.thumb.jpg.0ea2119ccba5431b0a37d5cedfa31137.jpg

Anonymkode: e1ccf...637

Her var det mange nydelige farger!  Welcoming Red skal sjekkes ut.  Den ser ut til å være dyp nok til å skjule dårlig puss etter sparklingen min.  

Ser mange av dere nevner Insta.  Jeg er på Pinterest, men ikke på Insta (enda).  

Skrevet
Mhmjadda skrev (3 timer siden):

Jeg skal også male et vaskerom, og tror jeg har vært gjennom hele fargesirkelen 😅 Jeg skal bare ha en kontrastvegg da, resten av rommet i Letthet. 

Jeg har sett på Jotun Rusty, Rustic Terracota, Vital eller Senses. Hadde det passet med resten av fargene i huset og gulvet kunne jeg også vurdert en helt klar/sterk grønn eller blå :)

Velkommen i klubben!  Om du aner hvor mye tid jeg har brukt på dette fargevalget! :)  

En av fargene jeg har vurdert er Rusty.  Den virker ikke å være for pastell.  Jeg kommer i hvert fall ikke til å male vaskerommet grått.  Stor takk til alle her som har frarådet meg det!  

• Liker 1
Skrevet

Ser Wisdom er nevnt, den har jeg på en vegg i stuen, er veldig fornøyd med den. Den bytter farge med lyset i løpet av dagen. 

Den var dritt å male med da, tror jeg brukte fem strøk før jeg skrudde av arbeidslyset og ga opp 😃

Anonymkode: fdd40...56c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser Wisdom er nevnt, den har jeg på en vegg i stuen, er veldig fornøyd med den. Den bytter farge med lyset i løpet av dagen. 

Den var dritt å male med da, tror jeg brukte fem strøk før jeg skrudde av arbeidslyset og ga opp 😃

Hvilken maling brukte du? Og brukte du hvor mange kvadratmeter og hvor mye maling brukte du?

Anonymkode: 72f12...500

Skrevet

Jeg synes oransje er fint på vaskerom. Evt. Rødt eller gult.👍

• Liker 2
Skrevet
Lea skrev (3 minutter siden):

Jeg synes oransje er fint på vaskerom. Evt. Rødt eller gult.👍

Selv om oransje er min yndlingsfarge vil det bli too much å møte på alle vegger i vaskerommet i oransje.  Det blir overskap på den ene veggen, og dør og tilbehør som kurver er i sort.  Likevel..  Eventuelt må jeg finne en oransje tone som er noe dempet og ikke for skarp.  Kanskje noe mot rust.  

I morgen kjøper jeg maling og lar det hele stå til :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvilken maling brukte du? Og brukte du hvor mange kvadratmeter og hvor mye maling brukte du?

Anonymkode: 72f12...500

Jotun i helmatt. Brukte nesten et spann på 5 liter(?) på en liten vegg som er 2.15x3 meter. 

Skrevet
Amossa skrev (På 14.2.2022 den 23.50):

Selv om oransje er min yndlingsfarge vil det bli too much å møte på alle vegger i vaskerommet i oransje.  Det blir overskap på den ene veggen, og dør og tilbehør som kurver er i sort.  Likevel..  Eventuelt må jeg finne en oransje tone som er noe dempet og ikke for skarp.  Kanskje noe mot rust.  

I morgen kjøper jeg maling og lar det hele stå til :)

Det går også an å kun male en vegg i en farge. Rust er veldig fin farge👍 Lykke til❤️

Skrevet
Lea skrev (9 timer siden):

Det går også an å kun male en vegg i en farge. Rust er veldig fin farge👍 Lykke til❤️

Heldigvis kjøpte jeg et prøvespann først.  Fargen Rusty er en nydelig brent, rødoransje tone a la terrakotta.  Men det blir for intenst på fire vegger i et såpass lite rom. Siden vi har skråtak er den ene veggen ganske høy.  Den maler jeg nå i Rusty.  De andre veggene maler jeg i en gråbeige farge som heter Shade. 

Jeg tror det blir fint når jeg blir ferdig.  Mange takk for supre råd!😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...