Gå til innhold

God på farger? Trenger hjelp til farge på vaskerom.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rommet er på 8 kvm, med dør inn til kjøkkenet.  Det er innredning med skuffer, skap og hvitevarer langs alle tre veggene.  Ingen overskap, men det skal bygges åpne hyller i front.  Innredning og benkeplater er i hvitt med stål handtak.  Vask og armatur er også i stål.  Gulvbelegget skal skiftes når farge på veggene er bestemt.  

Hele rommet har hittil vært malt hvitt.  Alle uregelmessigheter på veggene vises lett.  Har sparklet og pusset, men hvor mye arbeid skal man legge ned i et vaskerom liksom?  

Tenker at en mørkere farge, i matt glansgrad, vil skjule alt det uperfekte på veggene.  Belysningen er veldig god i rommet, så det vil tåle litt mørk farge.   Kan også nevne at kjøkkenet er i fargene Dempet sort og Blåmann (Jotun).  

Det er 12 år siden rommet sist ble pusset opp, og da ble alt hvitt.  Håper at det blir minst 12 år til neste oppussing.  Har du forslag til farge?  

Anonymkode: 264ff...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med en mellommørk grå eller blå eller gråblå farge som står til de to fargene på kjøkkenet som du nevnte?

Anonymkode: d9a24...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for den vanlige norske trasige!
Hvitt overalt inni huset og koksgrått på utsiden!
La oss hate livet!
Gud forby at at rom kan være f.eks. rødt og gult eller oransje.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva med en mellommørk grå eller blå eller gråblå farge som står til de to fargene på kjøkkenet som du nevnte?

Jeg tenkte på en mellomgrå.  Fant en som heter "Sober" som så fin ut.  Kanskje blir det den.  Er egentlig ikke veldig begeistret for gråfarger, men hvor lenge oppholder man seg på vaskerommet liksom?  

Vi har blåfargen Kveldshimmel i Tv-stuen, som ligger like ved kjøkkenet.  Tror ikke jeg må ha flere gråblå farger :)  

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenkte på en mellomgrå.  Fant en som heter "Sober" som så fin ut.  Kanskje blir det den.  Er egentlig ikke veldig begeistret for gråfarger, men hvor lenge oppholder man seg på vaskerommet liksom?  

Vi har blåfargen Kveldshimmel i Tv-stuen, som ligger like ved kjøkkenet.  Tror ikke jeg må ha flere gråblå farger :)  

Det blir sikkert fint :) Men hvorfor ikke velge en frisk farge, en farge som du elsker som feks lime, orange,  fiolblå 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir sikkert fint :) Men hvorfor ikke velge en frisk farge, en farge som du elsker som feks lime, orange,  fiolblå 🥰

Min yndlingsfarge er faktisk oransje.  Jeg liker brunt, sort, oransje og hvitt i alle sjatteringer :)  Rustfarger, messing, kobber, natur, brunt og sort.  Der har du meg.  

Men på et vaskerom?  Jeg så på en farge som heter Adventure hos Jotun.  Men er redd at den vil bli for prangende?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min yndlingsfarge er faktisk oransje.  Jeg liker brunt, sort, oransje og hvitt i alle sjatteringer :)  Rustfarger, messing, kobber, natur, brunt og sort.  Der har du meg.  

Men på et vaskerom?  Jeg så på en farge som heter Adventure hos Jotun.  Men er redd at den vil bli for prangende?

Ja, hvorfor ikke på et vaskerom? ♥️

Hvorfor har du så mye gråblåe farger i huset når du elsker brunt, sort, oransje og hvitt i alle sjatteringer? 🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heydayotheinterweb skrev (36 minutter siden):

Gå for den vanlige norske trasige!
Hvitt overalt inni huset og koksgrått på utsiden!
La oss hate livet!
Gud forby at at rom kan være f.eks. rødt og gult eller oransje.

Nei takk, så morsomt skal vi ikke ha det!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, hvorfor ikke på et vaskerom? ♥️

Hvorfor har du så mye gråblåe farger i huset når du elsker brunt, sort, oransje og hvitt i alle sjatteringer? 🥰

Fordi jeg leser alt for mange interiørblader/-nettsider og lar meg påvirke.  Men det blågrå er en flott bakgrunn for møbler, puter og tekstiler i oransje- og rusttoner :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Adventure

jotun%20adventure%2011175%20(21).jpg?ph=

Vakre farger 🥰

a61393efa35f5387612090972202a69b.jpg

Dette var vakre farger :)  Jeg har notert meg Grounded Red og Wisdom.  Takk!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke kritt hvitt men jeg ville gå for en slags gråhvit. Det er et lite rom og da synes jeg det er fint at det er litt "luftig" og kreative farger kan man fort gå lei av. 

Anonymkode: e44bd...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje ikke kritt hvitt men jeg ville gå for en slags gråhvit. Det er et lite rom og da synes jeg det er fint at det er litt "luftig" og kreative farger kan man fort gå lei av. 

Problemet med lys farge er at alt vises.  Før det ble malt var det tapet her.  Selv om jeg har pusset ned er det ujevnheter.  
Jeg er enig i at motefarger og såkalt kreative farger ikke overlever over tid.  Men jeg trenger en noe mørk farge for å skjule alle ujevnhetene på veggene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for noe i orange- toner! 🧡

Hvitt og grått er jo til å spy av! Så dørgende kjedelig! 

Anonymkode: a199a...541

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en vegg med Northern mystic, tre vegger med sommersne og malt gulv i valmuefrø - skikkelig fornøyd!

Anonymkode: babb3...879

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (1 time siden):

Problemet med lys farge er at alt vises.  Før det ble malt var det tapet her.  Selv om jeg har pusset ned er det ujevnheter.  
Jeg er enig i at motefarger og såkalt kreative farger ikke overlever over tid.  Men jeg trenger en noe mørk farge for å skjule alle ujevnhetene på veggene.  

Du kan jo alltid gå for en ny tapet også 🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...