AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #1 Skrevet 13. februar 2022 Har en 1-åring som har fått omgangssyken nå. Ut fra deres erfaringer, tror dere resten av familien (foreldre og et søsken) kommer til å bli smitta nå? Eller kan det hende noen av oss eller alle slipper unna? Vet selvsagt at dere ikke kan forutsi hvordan dette kommer til å gå, men vil gjerne høre om deres erfaringer. Er mange år siden sist vi har hatt omgangssyken i huset. Anonymkode: dbb62...b72
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Skrevet 13. februar 2022 Vi har ikke pleid å bli smittet av barnet ved omgangssyke. Vi har vært bevist på håndvask og hygiene når barna har hatt det (men samtidig har de fått kos og trøst, og et par ganger har de spydd på oss også..). Så det kan godt være dere slipper unna. Er dere forresten sikre på at det ikke er korona? Min 7 årings første symptom ved korona var oppkast (og da smittet han oss foreldre). Anonymkode: a080e...70f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #3 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har ikke pleid å bli smittet av barnet ved omgangssyke. Vi har vært bevist på håndvask og hygiene når barna har hatt det (men samtidig har de fått kos og trøst, og et par ganger har de spydd på oss også..). Så det kan godt være dere slipper unna. Er dere forresten sikre på at det ikke er korona? Min 7 årings første symptom ved korona var oppkast (og da smittet han oss foreldre). Anonymkode: a080e...70f Takk for svar! Vi hadde korona for 3 uker siden hele gjengen, så tviler veldig på at vi har fått enda en runde nå. Håper vi andre slipper unna omgangssyken denne gangen. Eller i verste fall at jeg og far ikke blir dårlige samtidig. Håper i det minste vi kan få spredt det litt ut. Men det får nå gå som det går 😊 Anonymkode: dbb62...b72
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #4 Skrevet 13. februar 2022 Om jeg skulle tippet penger på dette, hadde jeg nok tippet at dere blir syke. Men tvi- tvi! Hilsen firebarnsmor Anonymkode: c5177...eaa 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #5 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Om jeg skulle tippet penger på dette, hadde jeg nok tippet at dere blir syke. Men tvi- tvi! Hilsen firebarnsmor Anonymkode: c5177...eaa Uff, er det jeg frykter! Hater virkelig å kaste opp, og det er ikke minst utrolig slitsomt å selv være syk når man skal ta seg av og gi omsorg til et sykt barn. Synes så synd på 1-åringen også, hun har kastet opp masse i kveld, og nå er det ikke stort mer å kaste opp, men hun fortsetter å få brekninger med jevne mellomrom. Håper hun kommer seg raskt, stakkars ❤️ Anonymkode: dbb62...b72 3
Urwa Skrevet 13. februar 2022 #6 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Har en 1-åring som har fått omgangssyken nå. Ut fra deres erfaringer, tror dere resten av familien (foreldre og et søsken) kommer til å bli smitta nå? Eller kan det hende noen av oss eller alle slipper unna? Vet selvsagt at dere ikke kan forutsi hvordan dette kommer til å gå, men vil gjerne høre om deres erfaringer. Er mange år siden sist vi har hatt omgangssyken i huset. Anonymkode: dbb62...b72 Eh jaa🤮
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en 1-åring som har fått omgangssyken nå. Ut fra deres erfaringer, tror dere resten av familien (foreldre og et søsken) kommer til å bli smitta nå? Eller kan det hende noen av oss eller alle slipper unna? Vet selvsagt at dere ikke kan forutsi hvordan dette kommer til å gå, men vil gjerne høre om deres erfaringer. Er mange år siden sist vi har hatt omgangssyken i huset. Anonymkode: dbb62...b72m Huff.. God bedring ❤️ jeg var også en ti mnd gammel baby som har fått infeksjon og blitt forferdelig syk i det siste.. Oppkast og u name it. Må Har jeg omikron og det verker overalt. Stå på! Det går over heldigvis. Anonymkode: 15c0e...45d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 Huff da, stakkars lita. Ikke la det gå for lenge før dere kontakter lege, så små blir fort dehydrert ❤️ Anonymkode: c5177...eaa
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 Uff ja desverre, de to gangene barna har hatt omgangssyke har jeg fått også 😅 håper dere slipper! Anonymkode: 25e9f...d36
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #10 Skrevet 14. februar 2022 Man blir smittet ved at man får avføringen eller oppkastet til den som har det i sin egen mage. Om dere bruker hansker og munnbind når dere tørker oppkast eller skiftet bleier er det mindre sjanse. Er også, som en annen her påpeker, svært viktig at alle i huset har ekstra god håndhygiene. Anonymkode: 6e0ec...820
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #11 Skrevet 14. februar 2022 Prøver på barn nå, så kan ikke svare den veien, men mine foreldre (og eldre bror) ble aldri syke da jeg var syk som barn. Anonymkode: 4106c...4f6
tussi84 Skrevet 14. februar 2022 #12 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en 1-åring som har fått omgangssyken nå. Ut fra deres erfaringer, tror dere resten av familien (foreldre og et søsken) kommer til å bli smitta nå? Eller kan det hende noen av oss eller alle slipper unna? Vet selvsagt at dere ikke kan forutsi hvordan dette kommer til å gå, men vil gjerne høre om deres erfaringer. Er mange år siden sist vi har hatt omgangssyken i huset. Anonymkode: dbb62...b72 hos oss har det vært 2 runder med omgangssyke hos barnet, siden han begynte i bhg I oktober. Første gangen ble ikke oss voksne smittet, men andre gangen smittet det oss og alle andre han var i kontakt med de få dagene før det slo ut hos han, og de smittet andre igjen. Til slutt endte det opp med at jeg, pappa, besteforeldre, tante og oldeforeldre var syke..
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #13 Skrevet 14. februar 2022 Har 6 unger, som i løpet av snart 30 år har utsatt meg for mange runder med omgangssyke. Jeg kastet opp i 1996 og i 2019. Så trenger ikke å få det selv om ungene har det. Jeg har veldig skjeldent blitt smittet av ungenes sykdommer, til tross for mye kos og at de gjerne har sovet i senga mi hvis de har vært syke. Anonymkode: bfcb1...e63 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #14 Skrevet 14. februar 2022 Jeg har aldri blitt smittet av barna ved omgangssyken, men har hatt det en gang etter jeg ble mor og da var det jeg som fikk det først og jeg var sykt dårlig 😭😅 🤷🏻♀️ Og da ble alle smittet. Anonymkode: 53748...0ac
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #15 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri blitt smittet av barna ved omgangssyken, men har hatt det en gang etter jeg ble mor og da var det jeg som fikk det først og jeg var sykt dårlig 😭😅 🤷🏻♀️ Og da ble alle smittet. Anonymkode: 53748...0ac Vi hadde det i hus for 2-3 år siden og da kastet minstemann opp PÅ meg på natta, men likevel var jeg eneste i familien som ikke ble syk. Anonymkode: 53748...0ac
Luckiness Skrevet 14. februar 2022 #16 Skrevet 14. februar 2022 Barnet vårt har foreløpig hatt omgangssyke to ganger. Da har vi foreldre også blitt smittet. Derimot har både jeg og far hatt mageproblemer hver for oss eller begge uten at barnet har fått noe. Men selvsagt så er det jo lettere å opprettholde hygienen optimalt når det bare er oss voksne. Når barn har det så er det jo tørking av oppkast, avføring, klemming, kos, spytt-kyss fra ungen og diverse selv om man er flink på håndvask😅
Ulrikke Skrevet 14. februar 2022 #17 Skrevet 14. februar 2022 Ikke alltid, men noen ganger... Husker jentungen sto i sprinkelsenga og jeg prøvde å manøvrere hodet hennes over bøtta, samtidig som jeg selv spøy i samme bøtte.... Morsomt i ettertid, men IKKE mens det står på... Synes ikke alltid graden av vask og avstand er avgjørende for om man blir smittet eller ei heller..... Noen ganger har jeg "gitt blaffen" og ikke blitt smittet, andre ganger har jeg gjort ALT etter boka og ligget langflat et par døgn etter.... Men enig med deg, oppkast er pyton! Håper dere slipper!!
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #18 Skrevet 14. februar 2022 Her er det alltid lillesøster som blir syk. Storebror og oss foreldre får det aldri. Men vi er nøye på at kun en voksen steller den syke og den syke er isolert fra resten av familien. Kjøp Plumbo desinfesksjonsspray og bruk denne flittig, bruk munnbind og vask hendene nøye (også på den syke). 🤞 Anonymkode: e210a...7a9
Myml1 Skrevet 14. februar 2022 #19 Skrevet 14. februar 2022 Blir nesten aldri smitta, kun når jeg er gravid, da får jeg alt ungene drar med seg. :p.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #20 Skrevet 14. februar 2022 Blir sjelden smitta av omgangssyken. Og da har jeg også blitt kastet opp på, og spist av samme mat som barnet samme daqg som det begynte å kaste opp, osv. Men det hender jeg blir litt uggen i magen, bare. Men ikke slik at jeg kaster opp eller noe. Og det kan være psykisk, at jeg tror jeg er litt uggen, bare pga at jeg er livredd for å bli smittet. Har skikkelig angst for oppkast, så det er litt traumatisk for meg når vi har det i hus 😄 Anonymkode: 973d9...955 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå