Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på andregangs intervju denne uka på en kontormedarbeider (administrasjonsmedarbeider) stilling. Er så spent! Det hadde vært utrolig mange søkere. Nå som jeg er en av få så lurer jeg litt på hva som egentlig er et ok lønnsnivå på en slik stilling er ute på bygda? Jeg kommer fra en jobb i storby så jeg er redd at det kanskje ikke er like høyt nivå og selv om jeg ikke egentlig har lyst å gå ned i lønn så vil jeg jo ikke spille meg selv ut ved å si at lønnsforventningene mine er sånn og sånn.

Hvor mye mindre er lønna på bygda egentlig? 

Anonymkode: 3d8d2...2b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bygda er ikke bygda. Det vil jo variere det. Samtidig får du kanskje vesentlig mindre kostnader på å bo? Noen steder lønner de for å få inn flinke folk. 
I mitt hode er det viktigste hva en har igjen etter at de faste utgiftene er betalt. 

Anonymkode: 2f617...126

Skrevet

Sjekk lønnsstatestikken i fagforeninden, det gir den beste pekepinnen. Eksempelvis har de egne statestikker for fylker osv..  

Anonymkode: ce5a7...d9f

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor på bygda (6000 innbyggere i kommunen, men en av Norges største i areal). Minstelønn har vært 470', høyeste lønnstrinn 560'. Jeg er økonom, og bare hatt økonomistillinger. Kommunale kontormedarbeidere hos oss tjener ca 430-480', men da har de lavere utdanning (dvs. ikke master) og ikke noe særstilt ansvar. 

Anonymkode: 5a444...35e

Skrevet

Kommer jo helt an på. Vi bor i en liten by og min arb.plass er på bygda (kontorjobb) og jeg har 600.000,- mens min mann som jobber 5 min hjemmefra har over 1 mill. Men tipper vi er et unntak og at de fleste som tjener som oss må til en av de nærmeste byene.

Anonymkode: e6912...7ce

Skrevet

Vi bytter gjerne tjenester for varer her på bygda. Ett spann med melk, nykjerna smør, litt kjøtt eller ett lass med ved.

Hallo! "Bygda" er ikke noe med en felles mal over hele landet. Mannen sitter på kontor, og tjener 800', mens på andre kontor tjener man kanskje 400'.

Anonymkode: 51938...a20

• Liker 6
Skrevet

Jeg har inntrykk av at lønnsnivå er mer likt innen det offentlige enn det private.

Må du si noe, kan du ikke si at du i utgangspunktet forventer samme lønnsnivå som din gamle jobb og lurer på hva de kan tilby for så å ta stilling til dette?

Skrevet

«Bygda» er jo ikke akkurat ett sted hvor alt er likt… 🙄 

Anonymkode: 0d62e...093

Skrevet

jeg jobber på kontor på bygda. Tjener 600 000. 

Anonymkode: f8a72...144

Skrevet

Jobber og bor på skikkelig "bygda". Har mastergrad og kommunal jobb, tjener 600.000.

Anonymkode: f8e06...c4d

Skrevet

Da jeg hadde stilling som kontorfagarbeider i en bygdekommune hadde jeg med 448.000,- i året, med full ansiennitet og litt tillegg fra lokale lønnsforhandlinger.

Anonymkode: 94315...20a

Skrevet

Som tannlege tjener man hvertfall bedre på bygda. I Oslo er det vanskelig å få jobb, så man tar til takke med litt lavere lønn. Så det er tydeligvis ulikt fra yrke til yrke. I utgangspunktet trenger man jo mye mindre inntekt på landet der boligprisene er helt latterlig lave.

Anonymkode: ce46c...bf7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg bor på bygda (6000 innbyggere i kommunen, men en av Norges største i areal). Minstelønn har vært 470', høyeste lønnstrinn 560'. Jeg er økonom, og bare hatt økonomistillinger. Kommunale kontormedarbeidere hos oss tjener ca 430-480', men da har de lavere utdanning (dvs. ikke master) og ikke noe særstilt ansvar. 

Anonymkode: 5a444...35e

Oppdal?

Anonymkode: 6237f...709

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...