Gå til innhold

Spørsmål ang vekt og trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startvekt 73, 180 cm høy kvinne. 

Begynte å trene hard styrke 3 ganger i uken og loggfører maten, lå på 1500 - 1600 kalorier (stort sett sunt, lite proteiner) Gikk opp til 77 på en måned. 

Begynte så å trene 4 styrkeøkter og 2 kondisjonstreninger pr uke. Ligger på 1800 - 1900 i kalorier(stort sett sunt, masse proteiner) . Gått ned til 75 kilo på noen uker, men vekten stoppet der. 

Jeg har gått ned en størrelse og begynner å få mer synlige muskler, mindre fett og ser forskjell fra uke til uke. 

Men, jeg har da ikke lagt på meg noen kilo muskler på under 2 måneder? 🤔 Jeg klør meg litt i hodet av dette og skjønner ikke så mye. Noen gode forklaringer? 

Anonymkode: 76d2c...d46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Musklene holder på vann de første ukene og månedene etter at man begynner å trene. Dette pga mikroskopiske skader i fibrene.

Anonymkode: 8bd59...14c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Musklene holder på vann de første ukene og månedene etter at man begynner å trene. Dette pga mikroskopiske skader i fibrene.

Anonymkode: 8bd59...14c

Takk for svar. Så det kan være årsaken til vektøkningen kombinert med muskler? 

Ts 

Skrevet

Er vekta egentlig så viktig om du begynner å bli smalere med synlige muskler? Det betyr jo at det går riktig vei. 

Skrevet

Fra start har du gått opp 2kg, pluss mer siden du samtidig har mistet noe fett. Du ser at du blir mindre fordi 1kg fett tar mye større plass enn 1kg muskler. 

Anonymkode: 12b24...462

Skrevet
Inwe skrev (3 timer siden):

Er vekta egentlig så viktig om du begynner å bli smalere med synlige muskler? Det betyr jo at det går riktig vei. 

Det er jo i grunn ikke så viktig i det store og hele, men lurer litt på hvorfor det skjer ☺️

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fra start har du gått opp 2kg, pluss mer siden du samtidig har mistet noe fett. Du ser at du blir mindre fordi 1kg fett tar mye større plass enn 1kg muskler. 

Anonymkode: 12b24...462

Men er det vanlig å legge på seg så mye muskler relativt raskt? 

Ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...