AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #1 Skrevet 13. februar 2022 Jeg og min søster har utrolig dårlig/lite kontakt. Hun virker ikke interessert, hverken i meg eller mine barn. Mine foreldre bor på andre kanten av landet, hun bor rett ved dem. De er gamle og syke, er nok borte om ikke lenge. Gruer meg utrolig mye. Min søster er mye eldre enn meg, og har giftet seg til penger. Men mye vil ha mer, og jeg er redd hun vil utnytte situasjonen med at hun bor så nære dem. Noen tips til hvordan jeg kan unngå det? Anonymkode: 4c504...747 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Skrevet 13. februar 2022 Er ikke foreldrene deres fair da? Anonymkode: 1f0a0...88d 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #3 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er ikke foreldrene deres fair da? Anonymkode: 1f0a0...88d Jo, men de planlegger ingenting mht arv. Anonymkode: 4c504...747
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #4 Skrevet 13. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Jo, men de planlegger ingenting mht arv. Anonymkode: 4c504...747 Da anbefaler jeg at dere appointerer bobestyrer som kan sørge for at ring går korrekt for seg. Alternativt kan du kreve offentlig skifte men det er jo veldig dyrt da Anonymkode: 4d825...522
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #5 Skrevet 13. februar 2022 Hvis det ikke foreligger testament så blir det jo 50/50 på hver. Med mindre hun rensker huset for innbo er det lite hun kan få gjort. Anonymkode: 4d825...522
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #6 Skrevet 13. februar 2022 HI er vel mer bekymra for at søster kan klare å lure til seg verdier mens de er i live. Anonymkode: 9a783...6e9
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #7 Skrevet 13. februar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: HI er vel mer bekymra for at søster kan klare å lure til seg verdier mens de er i live. Anonymkode: 9a783...6e9 Levende mennesker kan gjøre med pengene sine som de vil. Hvis de vil gi alt til søsteren så er det deres valg. Anonymkode: 4d825...522 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #8 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Levende mennesker kan gjøre med pengene sine som de vil. Hvis de vil gi alt til søsteren så er det deres valg. Anonymkode: 4d825...522 Det er ikke noe tema, de forskjellsbehandler ikke. Penger på konto, og etter salg av bolig, blir delt likt. Den biten er enkel. Men boligen er full av ting med verdi. Er redd hun og hennes barn forsyner seg grovt. Anonymkode: 4c504...747 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #9 Skrevet 13. februar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke noe tema, de forskjellsbehandler ikke. Penger på konto, og etter salg av bolig, blir delt likt. Den biten er enkel. Men boligen er full av ting med verdi. Er redd hun og hennes barn forsyner seg grovt. Anonymkode: 4c504...747 Vet ikke helt hvordan du kan forhindre det. Du får nesten reise opp med en gang de er døde og filme hva som er i huset? Eller få noen til å sette segl på huset, det gjorde politiet når noen i min familie døde. Anonymkode: 4d825...522
Brunello Skrevet 13. februar 2022 #10 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke noe tema, de forskjellsbehandler ikke. Penger på konto, og etter salg av bolig, blir delt likt. Den biten er enkel. Men boligen er full av ting med verdi. Er redd hun og hennes barn forsyner seg grovt. Anonymkode: 4c504...747 Hva slags ting? De aller fleste hjem består av innbo uten særlig stor verdi. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #11 Skrevet 13. februar 2022 Jeg tror jeg hadde brukt vinterferien på å ta med meg barna en rur hjem. Besøkt de gamle og svake, og min søster. Forsøkt å bevare gode familie relasjoner, Arv hadde. jwg brydd meg mindre med. Anonymkode: 36c13...a69 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #12 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og min søster har utrolig dårlig/lite kontakt. Hun virker ikke interessert, hverken i meg eller mine barn. Mine foreldre bor på andre kanten av landet, hun bor rett ved dem. De er gamle og syke, er nok borte om ikke lenge. Gruer meg utrolig mye. Min søster er mye eldre enn meg, og har giftet seg til penger. Men mye vil ha mer, og jeg er redd hun vil utnytte situasjonen med at hun bor så nære dem. Noen tips til hvordan jeg kan unngå det? Anonymkode: 4c504...747 Tviler på at hun gjør det.. Anonymkode: f00f4...26a 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #13 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror jeg hadde brukt vinterferien på å ta med meg barna en rur hjem. Besøkt de gamle og svake, og min søster. Forsøkt å bevare gode familie relasjoner, Arv hadde. jwg brydd meg mindre med. Anonymkode: 36c13...a69 Mine barn og jeg skal 'hjem' til mine foreldre i vinterferien - som alltid. Min søster er ikke interessert i å møte oss. Ts Anonymkode: 4c504...747 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #14 Skrevet 14. februar 2022 Er det noe som er viktig for deg? Som i affeksjon, ikke faktisk verdi? Da ville jeg bedt mine foreldre om de gjenstandene og la resten fare. Jeg er veldig ulik mine søsken og min plan er rett og slett ikke å gå inn i hjemmet til våre foreldre etter deres død. Vil de gi meg noe får de sørge for det nå. Mine foreldre vet dette. Mine søsken får når den tid kommer bare beskjed om å forsyne seg med hva de måtte like, så bestiller vi kast av resten og utvask. Jeg foretrekker å beholde vettet fremfor å tilbringe masse tid med søsken som all erfaring tilsier ikke vil deg vel Anonymkode: ec149...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #15 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2/14/2022 den 5.37): Er det noe som er viktig for deg? Som i affeksjon, ikke faktisk verdi? Da ville jeg bedt mine foreldre om de gjenstandene og la resten fare. Jeg er veldig ulik mine søsken og min plan er rett og slett ikke å gå inn i hjemmet til våre foreldre etter deres død. Vil de gi meg noe får de sørge for det nå. Mine foreldre vet dette. Mine søsken får når den tid kommer bare beskjed om å forsyne seg med hva de måtte like, så bestiller vi kast av resten og utvask. Jeg foretrekker å beholde vettet fremfor å tilbringe masse tid med søsken som all erfaring tilsier ikke vil deg vel Anonymkode: ec149...7a7 Beste tipset jeg har fått hittil, takk 😊 Anonymkode: 4c504...747 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #16 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 0.49): Tviler på at hun gjør det.. Anonymkode: f00f4...26a Hvorfor tviler du på det? Husker selv da mine besteforeldre døde, og tanta mi låste seg inn og rensket huset for det meste av verdi. 🙈 Jeg bodde i en leilighet i nabohuset (siden den lengstlevende besteforelderen behøvde mye hjelp på det siste) og satt og leste til eksamen mens jeg så henne lesse bilen full av ting. Møbler, som hun ikke fikk med seg i bilen, var hun frekk nok at hun ringte til meg for å få bærehjelp med da jeg ikke var hjemme. 🙈 Jeg blandet meg ikke inn siden jeg ikke var direkte arving, og mine foreldre gadd heller ikke gjøre noe ut av det «for å bevare familiefreden» (De gjemte dog reservenøkkelen til besteforeldrenes hus etter første «raidet», men da marsjerte tanta mi bort til meg i full panikk neste gang hun skulle «forsyne» seg fordi hun ikke kom inn, og jeg turte ikke annet enn å vise henne hvor nøkkelen lå) For å være ærlig så er det fortsatt et par ting jeg skulle ønske jeg hadde etter bestemoren min, men de forsvant. Anonymkode: 6202e...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #17 Skrevet 15. februar 2022 Er jeg den eneste som synes TS antar veldig mye negativt om sin søster helt uten grunn? Hun og mannen hennes har god økonomi, og derfor tror du at hun skal snuske til seg mer enn hun har rett til fra dine foreldre? Om noe er det vel den med dårligst råd, altså du, som det er mest sannsynlig at ønsker mer enn man har rett på. Ikke rart arv splitter familier hvis det er dette folk går rundt og tror om egne familiemedlemmer. Anonymkode: c7732...de1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #18 Skrevet 15. februar 2022 du skriver "mye vil ha mer" om din søster men det er du som opprtter tråd om arv før foreldrene er borte... Anonymkode: a8d7f...7b3 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #19 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 22.38): Jeg og min søster har utrolig dårlig/lite kontakt. Hun virker ikke interessert, hverken i meg eller mine barn. Mine foreldre bor på andre kanten av landet, hun bor rett ved dem. De er gamle og syke, er nok borte om ikke lenge. Gruer meg utrolig mye. Min søster er mye eldre enn meg, og har giftet seg til penger. Men mye vil ha mer, og jeg er redd hun vil utnytte situasjonen med at hun bor så nære dem. Noen tips til hvordan jeg kan unngå det? Anonymkode: 4c504...747 Kanskje hun gir dem litt omsorg ettersom hun bor så nært? Og ikke bare litt heller etterhvert som de blir pleietrengende. Så kanskje hun fortjener mer enn du som er langt borte, og ikke har tenkt å bidra i det hele tatt? Anonymkode: 3e434...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #20 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 22.54): Levende mennesker kan gjøre med pengene sine som de vil. Hvis de vil gi alt til søsteren så er det deres valg. Anonymkode: 4d825...522 Skjønner godt at TS er bekymret jeg. Har selv den tante som begynte å forsyne seg med dyrt servise, smykker, samleobjekter, osv, fra hjemmet til bestemoren min. Bestemor var ikke klar over det før jeg begynte å merke at ting manglet og senere fant noen av tingene til salgs på Finn Anonymkode: 65fc5...d31 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå