GÃ¥ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😊

Er i uke 17+6 nå og har et voldsomt sug for lakris, især tyrkisk pepper og den type lakris.

Vet lakris ikke er bra for barnet i magen, så har holdt meg på et lavt nivå, fire-fem drops i uka.

Men jeg lurer på om det er noe alternativ til lakris som ikke er lakris? Som kan minne om smaken🤔

Er sugen på surt og salt og spiser sunn mat men litt dessert av og til i form av is og wienerbrød😋

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anis frø. Lag tr for ex. Google først ang graviditet. 

Anonymkode: 0b7e6...f52

Skrevet

Jeg syntes surt godteri hjalp litt.

Anonymkode: f2791...6df

• Liker 1
Skrevet

Du kan trygt spise litt lakris. Studien om lakris i svangerskapet regner noe sånt som halvannen boks med IFA hver eneste dag som store mengder. De færreste har det forbruket!

Anonymkode: 20759...ad0

• Liker 2
Skrevet

Du kan trygt spise 125 g i uken (0-125 g regnes som lavt forbruk). 

Jeg fikk også ekstremt sug etter lakris i begge mine svangerskap, og to ulike leger sa det var helt greit i små mengder (og jeg googlet det selvsagt også selv i timesvis...). 

Anis har litt lakrisaktig smak. 

Ellers spiste jeg bare litt lakris, jeg da. Holdt meg til anbefalte mengder. 

Anonymkode: 9204a...07c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Spiser lakris iblant jeg, spesielt disse ukene hvor jeg er sykt kvalm og er lite som ikke gjør meg kvalm.

Anonymkode: f882d...60e

Skrevet

Du kan spise lakris, men ikke mer enn 500 gram i uka

Hvor mye lakris kan gravid spise?

Bilderesultat for kan gravide spise lakris

SÅ MYE LAKRIS KAN GRAVIDE SPISE: Gravide bør ikke spise mer enn 500 mg glycyrrizin, som finnes i lakris, i uka. Det tilsvarer dog 11 esker Ifa eller 10 plater Nero-sjokolade, så litt lakris kan du trygt spise.

Anonymkode: 8eca2...ca0

• Nyttig 1
Skrevet
Renna87 skrev (PÃ¥ 13.2.2022 den 22.07):

Hei😊

Er i uke 17+6 nå og har et voldsomt sug for lakris, især tyrkisk pepper og den type lakris.

Vet lakris ikke er bra for barnet i magen, så har holdt meg på et lavt nivå, fire-fem drops i uka.

Men jeg lurer på om det er noe alternativ til lakris som ikke er lakris? Som kan minne om smaken🤔

Er sugen på surt og salt og spiser sunn mat men litt dessert av og til i form av is og wienerbrød😋

Kryptonitter hjelper veldig. Pulveret inni der er så sinnsykt godt og det sure hjelper mot kvalme. Gjorde det på meg ihvertfall. 

Anonymkode: 140e5...be7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (PÃ¥ 14.2.2022 den 14.08):

Du kan spise lakris, men ikke mer enn 500 gram i uka

Hvor mye lakris kan gravid spise?

Bilderesultat for kan gravide spise lakris

SÅ MYE LAKRIS KAN GRAVIDE SPISE: Gravide bør ikke spise mer enn 500 mg glycyrrizin, som finnes i lakris, i uka. Det tilsvarer dog 11 esker Ifa eller 10 plater Nero-sjokolade, så litt lakris kan du trygt spise.

Anonymkode: 8eca2...ca0

Det står 500 mg glycyrrizin, ikke 500 gr lakris!

Anonymkode: 0bdee...802

• Nyttig 1
Skrevet

Pastinakk.

Anonymkode: 19279...c58

Skrevet

Trodde man kunne spise 50 g om dagen. Jeg har selv ikke hatt behov for lakris så har bare holdt meg unna. Men den siste uka har jeg kjent en lengsel etter Kick🙈😂 så det hadde vært fint om denne tråden ender med en fasitt😇

Anonymkode: 65a2f...6ba

• Liker 1
Skrevet

Surt godteri dekker lakrissuget mitt greit her. 

Anonymkode: 201c9...66e

Skrevet
AnonymBruker skrev (PÃ¥ 15.2.2022 den 15.35):

Kryptonitter hjelper veldig. Pulveret inni der er så sinnsykt godt og det sure hjelper mot kvalme. Gjorde det på meg ihvertfall. 

Anonymkode: 140e5...be7

Da skal jeg teste meg på kryptonitter😊

Føles ut som suget på lakris ender med sterk mat og den mest usunne desserten🙈

Så alt må testes😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...