Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal ut på byen med mitt team på jobb. Vi er kun et par stykker så sjefen passet på at det var en dato alle kunne. 

Jeg er bare 6 uker på vei og er ikke klar for å fortelle det til kollegaer (allierte)

Vi bestiller drinker med bordet.
Hva gjør jeg?

Anonymkode: 1cd88...0a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste er å være sjåfør, den unnskyldningen godtar alle. Du kan alltids si at du går på medisin eller har en hvit måned eller hva som helst, men de kommer til å gå ut ifra at du er gravid (selv om de forhåpentligvis er for høflige til å spørre og respekterer at du ikke vil dele). 

Det enkleste er vanligvis å late som du drikker (har "nippet" til et vinglass og byttet med mannen halvveis gjennom middag f.eks og ingen la merke til noe som helst). Om du har mulighet til å bestille i baren så er de vant til problemstillingen og serverer gjerne noe alkoholfritt som ser ut som en drink.

Anonymkode: a316b...cf0

• Liker 1
Skrevet

Møt litt tidligere og snakk med de i baren og bli enig om at du skal serveres alkoholfri vin/øl i glass. Du bestiller ved bordet men de gir deg et annet glass enn hva du bestiller.

Anonymkode: 92ed5...0d9

• Liker 1
Skrevet

Kan vel feks si du går på medisin, og ikke kan drikke akkurat da. Ikke uvanlig ved feks UVI. Og de fleste driver ikke akkurat nevne om de har det. 

Anonymkode: 832fb...133

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan vel feks si du går på medisin, og ikke kan drikke akkurat da. Ikke uvanlig ved feks UVI. Og de fleste driver ikke akkurat nevne om de har det. 

Det er bare en gammel myte så sier du "jeg går på antibiotikakur" så skjønner alle at du er gravid.

Anonymkode: 92ed5...0d9

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en myter at man ikke kan drikke alkohol om man går på antibiotika.

Kan du ikke bare si at du har hvit måned? Det er ganske populært å gjøre for tiden. 

Anonymkode: 8dabd...b6a

• Liker 1
Skrevet

Drinker med bordet? Hva betyr det?

Anonymkode: ba2b9...373

Skrevet

Kommer litt an på hva slags sted det er og hvordan menyen deres er, men mange steder kan man bestille ting som ikke lyser alkoholfritt. Du trenger ikke bestille Munkholm eller Cola liksom. Hvis de har alkoholfrie drinker, alkoholfri øl som ikke alle umiddelbart tenker på som alkoholfri, eller kanskje alkoholfri vin, kan du bare si navnet på det når du bestiller og ikke lage noe større poeng ut av det. "Jeg tar en Brooklyn Special Effects" liksom. Det gjorde jeg da jeg var ute med jobb eller venner før jeg ville si noe om graviditeten. Det var ingen som kommenterte noe om det. Kanskje tenker de sitt, men det blir bare mer oppmerksomhet rundt det om du kommer med masse bortforklaringer.

Anonymkode: 5f5f9...3ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Drinker med bordet? Hva betyr det?

At vi ikke bestiller ved baren, men gjennom kelner

Skrevet

Tusen takk for gode tips😄 kommer definitivt til å prøve en av dem 

Skrevet

Forstår problemet. På min jobb bestiller vi også vinflasker som alle på bordet deler. eneste mulighet der er å kjøre :) Du kan også finne på en avtale morgen etter eks hjelpe foreldre eller svigers som du kan bruke som årsak til at du uansett ikke ville ha drikker så mye :) og at det bare hadde lyst til å kjøre. 

Anonymkode: 71357...a4c

Skrevet

Evt si du skal kjøre bil kl 6 i morgen for å hente noen på flyplass feks, og du tar ikke sjansen på å drikke

Anonymkode: 55e6f...202

• Liker 1
Skrevet

Kjør bil, ingen kan argumentere på det! 😊

Personlig er jeg ikke så glad i alkohol så har bestandig bare sagt rett ut at jeg ikke har lyst på noe alkoholholdig. Gjorde overgangen til å ha en unnskyldning under graviditet veldig grei 😉 men altså, voksne folk godtar som regel en «jeg har faktisk lyst til å være alkoholfri i dag» uten videre spørsmål!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

At vi ikke bestiller ved baren, men gjennom kelner

Ok, du mente VED bordet… du skrev med.

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Det er å rope ut at du er gravid.

Anonymkode: 78bae...07b

Skrevet

Bare bestill alkoholfritt uten å gjøre noe stor greie ut av det. Om noen spør, så sier du bare at du ikke har lyst på / orker å drikke. Er jo ikke påbudt med alkohol, og gjør man en greie ut av det med å kjøre når det er unaturlig el så vet alle at du er gravid. Om du bare trekker på skuldrene derimot...

Anonymkode: 17227...b4a

Skrevet

Si du skal noe tidlig dagen etter. Et besøk, barnepass eller kjøre noen tidlig til flyplassen. Ta med bilen. 

Forslag som å late som ingenting ig bestille alkoholfritt er bare dumt. Folk forstår. Ikke alltid det er lurt sjefen vet tidlig heller. Noen forskjellsbehandler

Anonymkode: 25fd0...ab8

Skrevet

Jeg har UVI støtt og stadig og drikker aldri under antibiotikakurene mine. Da tisser jeg bare ut medisinen og jeg får raskt smerter igjen. Jeg er uansett slapp av sykdommen/medisinen og har ikke lyst til å drikke da. Jeg sier alltid at jeg går på antibiotika og ingen spør noe mer. Jeg er 33 år nå og aldri vært gravid. Har vært samboer med kjæresten i 9 år. Likevel har jeg aldri fått inntrykk av at folk tror jeg er gravid, hverken venner, familie eller kolleger. 

Anonymkode: 35b12...2f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...