Gå til innhold

Når samboer har bestilt kredittkort i mitt navn…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og maxet dem uten mitt vitende, før regningene kom i posten. 
Er det noen måte å få igjen pengene på om hun nekter å betale? Hun er ikke lengre min samboer og har blokkert meg overalt. 
Kan hun anmeldes? 

Spør for en venn. 

Anonymkode: 80175...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke at dette kan være et spørsmål engang. Hvorfor skulle man ikke anmeldt slik? 

Anonymkode: e383f...057

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva anmelder man for da? Underslag? Han har jo vært uaktsom som har hatt kodebrikke og passord tilgjengelig for henne slik at hun kunne misbruke det. 

Han er konfliktsky og har liksom trodd på at hun skulle betale ham tilbake i et par år nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er foreldelsesfristen på noe sånt? Dette skjedde i 2017-18, de gikk fra hverandre et par år senere og da sa hun at hun skulle gjøre opp for seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du vekselvis at det er deg selv og en venn? Uansett, han/du må anmelde. Men måtte hun ikke ha bankid for å få bestilt kortet?

Anonymkode: bbf83...72b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men hva anmelder man for da? Underslag? Han har jo vært uaktsom som har hatt kodebrikke og passord tilgjengelig for henne slik at hun kunne misbruke det. 

Han er konfliktsky og har liksom trodd på at hun skulle betale ham tilbake i et par år nå. 

Spiller ingen rolle. Det er ikke lov å bestille kredittkort i noen andres navn uansett. 

Han bør anmelde.

Anonymkode: 48a09...428

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er du som er ex-samboeren ts? Bra han anmeldte deg. 

Anonymkode: 5284a...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så det er du som er ex-samboeren ts? Bra han anmeldte deg. 

Nei, jeg er den nye dama hans som er lei av at han aldri har penger, siden han betaler på gjelden eksen pådro ham. Jeg føler meg litt som Silje i Luksusfellen 🤪

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

DUMP HAM! 
Eller vent, anmeld henne blir det vel. 

Anonymkode: 82d46...1ad

Det er faktisk litt fristende siden han er så tafatt når det gjelder dette. Han eier INGENTING og jeg sitter med en litt for liten leilighet for to personer… 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg er den nye dama hans som er lei av at han aldri har penger, siden han betaler på gjelden eksen pådro ham. Jeg føler meg litt som Silje i Luksusfellen 🤪

Det er faktisk litt fristende siden han er så tafatt når det gjelder dette. Han eier INGENTING og jeg sitter med en litt for liten leilighet for to personer… 

Så problemet er egentlig ikke den urett som han ble utsatt for, men at dette er kjipt for deg økonomisk fordi han ikke kan gi deg like mye som du ønsker. 

Anonymkode: eef5a...b73

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anmeld! Det står jo hva som er kjøpt i kvitteringen, da ser du jo om det er iPad og dameting eller herreting

Anonymkode: 79d4c...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva er foreldelsesfristen på noe sånt? Dette skjedde i 2017-18, de gikk fra hverandre et par år senere og da sa hun at hun skulle gjøre opp for seg. 

Gjeldsbrev for private er en ting, sett det mye i luksusfellen

Anonymkode: 79d4c...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så problemet er egentlig ikke den urett som han ble utsatt for, men at dette er kjipt for deg økonomisk fordi han ikke kan gi deg like mye som du ønsker. 

Nettopp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

...eller så er hun lei av at han ikke bidrar noe økonomisk og å "måtte" betale for ham.

Anonymkode: c16e9...324

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...