Gå til innhold

Forventer folk at mannen skal gi dama en fin morsdag?

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
Skrevet

Jeg bare lurer på en ting. Morsdag er jo barna som skal gi moren oppmerksomhet. I alle fall har jeg alltid tenkt sånn. 
Likevel er det mange som forventer at mannen skal gi dama ekstra oppmerksomhet den dagen. Hva menes egentlig med det? Det var jo morsdag og ikke valentinsdag. 
Mannen skal gi oppmerksomhet til sin mor. Ikke dama som skal skjemmes bort. Barna skal gi moren oppmerksomhet. Samme når det er farsdag. Da skal barna gi faren oppmerksomhet og ikke dama som skal skjemme bort mannen den dagen. Det er min mening. Joda greit å hjelpe de minste barna med å kjøpe/lage en morsdagsgave så klart. 

Hva mener dere? :) 

Gratulere med dagen i dag alle mødre🤗Håper dere har kost dere sammen med barna deres i dag. Selv har jeg vært hos min mamma i dag og gitt henne oppmerksomhet. Spist kake med familien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk nydelig kort og hjemmelaget rose av barna mine. Beste jeg kunne fått 🥰 Jeg er ikke moren til mannen min så han forventer jeg selvfølgelig ikke noen gave fra i fbm morsdag 😆

Anonymkode: 7b156...13a

Skrevet

Skal små barn selv dra i butikken og kjøpe gave? Kjøpe kort og skrive selv? Lage mat og servere kaffe på senga?

Du skjønner vel at på morsdag/farsdag er det den andre forelderen som hjelper til med det praktiske.

Anonymkode: 6bbe0...1e9

• Liker 18
  • Hjerte 2
Skrevet

Nei, det forventer jeg ikke. Selv om mødre fikser og ordner til farsdagen så er det visst forventet at fedre skal gjøre det samme på morsdagen. 

Anonymkode: a045c...0c3

Skrevet

Mini her er bare 1,5 år. Så hun kan ikke akkurat ordne noe selv, og er nok noen år til hun feks kan kjøpe/lage en kake. Så det hadde vært hyggelig om han hadde ordnet noe. Jeg har ordnet noe til begge farsdagene hans, og sagt at det hadde vært hyggelig om han gjorde noe. Fikk ingenting. Så blir ingen kake eller gaver til neste farsdag. 

Anonymkode: 0f85a...fe9

• Liker 11
  • Hjerte 2
Gjest Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal små barn selv dra i butikken og kjøpe gave? Kjøpe kort og skrive selv? Lage mat og servere kaffe på senga?

Du skjønner vel at på morsdag/farsdag er det den andre forelderen som hjelper til med det praktiske.

Anonymkode: 6bbe0...1e9

Selvfølgelig greit at en hjelper til med å kjøpe/lage gaver fra barna. Lage mat og servere kaffe på senga er da ikke noe mannen/dama er nødt til å gjøre de dagene synes jeg. Kun hvis de vil selv. Ellers bør det være når barna er store nok til å gjøre selv for moren/faren sin. Men det er nå min mening. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg forventer at en far gir en fin oppmerksomhet til den som har født barna hans. Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig?

Skrevet

Nei, fordi vi har ikke barn sammen. 

Anonymkode: 9d7a6...8b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mini her er bare 1,5 år. Så hun kan ikke akkurat ordne noe selv, og er nok noen år til hun feks kan kjøpe/lage en kake. Så det hadde vært hyggelig om han hadde ordnet noe. Jeg har ordnet noe til begge farsdagene hans, og sagt at det hadde vært hyggelig om han gjorde noe. Fikk ingenting. Så blir ingen kake eller gaver til neste farsdag. 

Anonymkode: 0f85a...fe9

Du kan vente til barnet er gammelt nok til å skjønne hva farsdag og morsdag er før du forventer noe fra mannen...du er ikk hans mor, mens barnets mor, så at du skal få noe på morsdagen fra din mann høres jo helt vilt ut. Og det at du gir han noe på farsdagen er jo bare merkelig

Anonymkode: 4fd43...1b2

• Liker 4
Skrevet

Som mor selv så skjønner jeg ikke hva som feiler kvinnemennesket for tiden. Det beste når det er morsdag er å våkne opp til sine barn og få en god klem fra de, å får være sammen med de hele dagen og vite at de er friske og har sunne verdier. Hva mannen gjør og ikke gjør er ikke så viktig. Ja, jeg fikk to blomsterbuketter av mine barn i dag, kjempehyggelig. Men hadde ikke vært filt så hyggelig hadde jeg forlanger og forventet dette på morsdagen. 

Anonymkode: 658ac...f8f

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, jeg synes det er hyggeligere med et hjemmelaget kort initiert av barna enn noe stort som mannen har stelt i stand. Helt greit at den andre forelderen hjelper til, betaler for evt gave eller kanskje minner barna på hvilken dag det er, men utover det synes jeg det meste skal komme fra barna.

• Liker 4
Skrevet

Jeg var sammen med eksen i over 20 år og tror jeg kan telle på én hånd de gangene jeg fikk noe jeg ikke ordnet selv 🙄 dette gjaldt både bursdager og jul og fikk vel aldri noe på morsdag. Han ordner stort sett blomster til sin egen mor på morsdag (når han husker det)         
Jeg fikk gaver og kort av barna da de fortsatt gikk i bhg/småskole. 
Selv lagde jeg frokost på sengen til han på farsdag første året han var far. Han ble så sint av å bli vekket (kl typ 10) at det gjorde jeg aldri igjen.

• Liker 2
Gjest Warrior
Skrevet
Blondie65 skrev (14 minutter siden):

Jeg forventer at en far gir en fin oppmerksomhet til den som har født barna hans. Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig?

Men det er jo ikke det morsdag handler om? Det er barna som skal gi mammaen sin oppmerksomhet den dagen.

Skrevet

Jeg fikk hjemmelagde kort fra begge barna. De er 2 og 6, så mannen min måtte organisere det. Hvis han ikke hadde gjort det, ville det ikke blitt noen markering. Da hadde jeg blitt lei meg. Jeg er jo mor til hans barn.

Anonymkode: 62010...ce1

• Liker 4
Skrevet
Warrior skrev (1 minutt siden):

Men det er jo ikke det morsdag handler om? Det er barna som skal gi mammaen sin oppmerksomhet den dagen.

Du kan gjerne lage regler for din husholdning, men det er ikke sånn at alle praktiserer dette likt. For mange handler morsdag om at hele husholdningen (barna OG far) viser kjærlighet til barnas mor.

Anonymkode: 62010...ce1

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker som deg, TS. Og det er det jeg er vant med fra min egen oppvekst også. Jeg tok med toåringen på kafé i dag, og kjøpte en kopp god kaffe fra henne til meg. Og så ringte jeg og pratet med min egen mor i telefonen, sa jeg var glad i henne og at hun skal få en klem og et kakestykke av meg neste gang vi sees. 

Anonymkode: 8e3b7...f69

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

I og med at mannen i går snakket om at det var morsdag idag, hadde jeg kanskje forventet at han hadde tatt initiativet til å få barna (3 og 6 ) med på å lage et kort eller tegning. De stod opp sammen litt før meg idag, så hadde absolutt hatt mulighet til det. Det hadde krevd så sinnsykt lite av ham, samtidig som det hadde betydd mye. 

Anonymkode: cd873...47a

• Liker 8
Skrevet

For å kunne lage dette til en fin tradisjon er det greit at far er et godt forbilde for barna, og hjelper til / legger til rette. 

Anonymkode: 0679c...ce5

• Liker 5
Skrevet
Warrior skrev (30 minutter siden):

Jeg bare lurer på en ting. Morsdag er jo barna som skal gi moren oppmerksomhet. I alle fall har jeg alltid tenkt sånn. 
Likevel er det mange som forventer at mannen skal gi dama ekstra oppmerksomhet den dagen. Hva menes egentlig med det? Det var jo morsdag og ikke valentinsdag. 
Mannen skal gi oppmerksomhet til sin mor. Ikke dama som skal skjemmes bort. Barna skal gi moren oppmerksomhet. Samme når det er farsdag. Da skal barna gi faren oppmerksomhet og ikke dama som skal skjemme bort mannen den dagen. Det er min mening. Joda greit å hjelpe de minste barna med å kjøpe/lage en morsdagsgave så klart. 

Hva mener dere? :) 

Gratulere med dagen i dag alle mødre🤗Håper dere har kost dere sammen med barna deres i dag. Selv har jeg vært hos min mamma i dag og gitt henne oppmerksomhet. Spist kake med familien.

Fin getaway. Men også bs... Barna klarer ikke å gi mor det hun fortjener uten hjelp av far. Kjøp noe fint (og dyrt), hun fortjener det mest sannsynlig. Og be ungene levere gaven med en sang og kaffe på senga. 

Happy wife osv. Og imorgen må du gi smykker/armbånd+++, over en ekstraordinær flott middag, hun fortjener mest sannsynlig det også. 

Kvinner er fantastiske, gi de det de fortjener for å holde ut med deg. 

M39

Anonymkode: 0cf5a...b29

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Varierer. Noen hjem markerer ikke nevneverdig mens andre feirer. Hjemme hos oss er det ikke noe mer enn at mannen står opp med ungene, kommer med frokost på senga, tar med ungene på tur, og lager middag.

Anonymkode: 687f9...52e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...