Gå til innhold

Er det fritt frem og reise uten test nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er uvaksinert om det skulle bety noe. Vil ta ei helgetur utenlands. Kanskje Italia. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sjekke italias innreiseregler, dette variererjo enormt fra land til land

• Liker 1
Skrevet

Det som betyr noe er hvilke krav landet du vil reise til har. 

• Liker 1
Skrevet

Du får ikke gjort en dritt i Italia uten grønt pass.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Italia er strengt 

Endret av Tunique
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Som uvaksinert er det vanskelig å reise til Italia akkurat nå. For fullvaksinerte derimot så kan man delta på alt. Du kommer inn med negativ pcr test men du får ikke gjort så mye. Eller dvs det kommer også an på om du nylig har hatt covid eller ikke. Man kommer langt med det også, men da må det jo være registrert med PCR. I Italia gjelder green pass og super green pass. Corona reglene er ulike i ulike regioner og er delt inn i et fargesystem. Hvilke regler som gjelder kommer an på smittesituasjonen. Jeg tror det kommer til å være litt vanskelig å være uvaksinert turist i Italia akkurat nå, mens de vaksinerte kan leve la Dolce Vita😉  Jeg tror Italia ganske sikkert kommer til å løsne en del på reglene senere før turistsesongen til våren/ sommeren. Men Italia er et land som ønsker å begrense denne bølgen også basert på tidligere store konsekvenser av Covid19. 

https://www.italia.it/en/covid19

Endret av J.E
  • Nyttig 1
Skrevet
Melissa30 skrev (18 timer siden):

Er uvaksinert om det skulle bety noe. Vil ta ei helgetur utenlands. Kanskje Italia. 

Glem å dra til Italia som uvaksinert. Du slipper ikke inn noen steder, bortsett i fra matbutikker og apotek. Og du må teste deg (ikke selvtest) for å komme deg på flyet. 

• Nyttig 1
Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

Dette varierer vel fra land, til reiseselskap og flyplass?

Håper uansett det blir slutt på denne tulletestingen. Kunne fått slutt på det for lengst, om alle hadde nekta å teste seg. Da hadde det ikke blitt noe reising, og kravet om tester ville falt bort. Jeg har i hvert fall ikke tenkt å la meg teste. Ei heller kommer jeg til å reise til et land, som krever dette tullet. 

Akkurat nå frister det lite å reise uansett, men kan jo være det blir aktuelt senere. I så fall, skal det være uten koronapass, testing, og denslags tull. Om ikke, klarer jeg meg fint uten å reise. Mye fint i Norge også :) 

Endret av Villfisker
Skrevet

Mange europeiske land krever koronapass, sats evt på et østeuropeisk land.

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet
Tunique skrev (2 timer siden):

Italia er strengt 

Da fortjener de ikke turisme heller.

Skrevet
Villfisker skrev (14 minutter siden):

Dette varierer vel fra land, til reiseselskap og flyplass?

Håper uansett det blir slutt på denne tulletestingen. Kunne fått slutt på det for lengst, om alle hadde nekta å teste seg. Da hadde det ikke blitt noe reising, og kravet om tester ville falt bort. Jeg har i hvert fall ikke tenkt å la meg teste. Ei heller kommer jeg til å reise til et land, som krever dette tullet. 

Akkurat nå frister det lite å reise uansett, men kan jo være det blir aktuelt senere. I så fall, skal det være uten koronapass, testing, og denslags tull. Om ikke, klarer jeg meg fint uten å reise. Mye fint i Norge også :) 

Så lenge pandemien varer så varer sikkert dette systemet i EU også. Så håper du er ekstra glad i Norgesferie da. 

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet
J.E skrev (4 minutter siden):

Så lenge pandemien varer så varer sikkert dette systemet i EU også. Så håper du er ekstra glad i Norgesferie da. 

Livet er mer enn ferie og reiser. Jeg kommer ikke til å bøye meg for slike krav, og det burde ingen andre gjøre heller. Er på den måten man godtar mer og mer gradvis. Den som tror det stopper med dette, tar feil. Men det kan stoppes, om folk bare sier nei.

Skrevet
Dolce skrev (2 timer siden):

Glem å dra til Italia som uvaksinert. Du slipper ikke inn noen steder, bortsett i fra matbutikker og apotek. Og du må teste deg (ikke selvtest) for å komme deg på flyet. 

Jeg vet det er strengt der nå. Jeg skal bare ned til familie i så fall og vi skal bare være hjemme, så drar ikke ned for og være turist. Men greit og vite det om testing. Og bare jeg slipper karantene når jeg kommer hjem så er det det viktigste. Takk for svar. 

• Opprett ny...