sicario Skrevet 13. februar 2022 #1 Del Skrevet 13. februar 2022 Jeg vokste ikke opp med at mor og farsdag var noe man feiret eller markerte. Jeg kan huske vi laget kort på barneskolen et par ganger, thats it. Er det vanlig der ute å markere disse dagene på noen spesiell måte? Våre barn lager kort/tegninger og syntes det er stas. Men det stopper liksom der. Det er mulig en generasjonsgreie? Vi har heller ingen markering av valentines. Føler litt at det også hører de yngre til..? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Del Skrevet 13. februar 2022 Det er handelsstanden som gjør dette til ekstrem greie, dessverre! Anonymkode: 0a08f...8fa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #3 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er handelsstanden som gjør dette til ekstrem greie, dessverre! Anonymkode: 0a08f...8fa Det er ikke det ! Jeg er godt over 50, og vi har alltid feiret mors og farsdag . Det bestod gjerne i mors/farsdagskort, kanskje frokost på senga, og kaffe og kake på ettermiddagen Anonymkode: 29d96...b6c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #4 Del Skrevet 13. februar 2022 Ja, det er en stpr greie. Selv vokst opp med det og har overført set til mine barn ! Barn har godt av å lære å sette pris på foreldre Anonymkode: dd336...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #5 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er handelsstanden som gjør dette til ekstrem greie, dessverre! Anonymkode: 0a08f...8fa Absolutt ikke Anonymkode: dd336...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #6 Del Skrevet 13. februar 2022 Varierer nok. Hjemme hos oss ble det blåtur for meg til nabobyen med 5-retters middag for meg og mannen, mens ungene var på kino, (eldste er 16). Anonymkode: 8c206...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #7 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er handelsstanden som gjør dette til ekstrem greie, dessverre! Anonymkode: 0a08f...8fa Signerer denne. Jeg fikk et nydelig kort fra det ene barnet litt og en vakker, selvlaget rose fra den andre. Beste gavene jeg kunne ha fått 🥰 H orfor skal mannen dra på med fin gave osv til meg? Jeg er da ikke hans mor? Anonymkode: 9b2f8...f54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 13. februar 2022 #8 Del Skrevet 13. februar 2022 Vi feirer på et ganske lavt nivå. Blomster og kake. Så pleier vi å invitere foreldrene våre og feire de også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #9 Del Skrevet 13. februar 2022 Jeg og mine søsken kjøper gave til vår familie, og søstrene mine pleier få gave. Pappa kjøpte gave til samboeren sin. Jeg pleier ordne noe til farsdagen til mannen, men får sjeldent/aldri noe tilbake. Så blir vel slutte med det. Som oftest styrer jeg med farsdag, kalendere osv, men sjeldent han gidder eller husker det. Han er ikke vant til det hjemmefra, så kan tenkes det er derfor. Jeg er vant til masse små feiringer, og ordne ting for hverandre. Anonymkode: a10e0...990 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #10 Del Skrevet 13. februar 2022 Her feirer vi ikke, så nei. Vokste ikke opp med å feire det da jeg var ung på 90-tallet heller. Trives med å ikke delta på slike dager. Anonymkode: 879ce...469 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #11 Del Skrevet 13. februar 2022 Vokst opp som deg, TS. Født på 80-tallet. Mulig vi hadde ei ferdigkjøpt kake fra pappa på morsdagen et par ganger, men hjemme hos oss har feiring av mors- og farsdag aldri vært noen greie. Mine foreldre var selv «mostandere» og sa det var oppfunnet av handelsstanden. Heller ikke nå som voksen gratulerer jeg mine foreldre på denne dagen. De som sier det er fint å sette pris på sine foreldre og at de derfor trenger denne dagen, synes jeg synd på. Foreldre setter man pris på som andre i livet sitt gjennom hele året. Bursdag er feks en dag man viser litt ekstra at man setter pris på dem. Anonymkode: d35c8...b43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barmhjertighet Skrevet 13. februar 2022 #12 Del Skrevet 13. februar 2022 (endret) For noen er det vel sikkert det. For oss er det ikke så kjempe viktig, men det er alltid søtt med tegninger fra barna og masse gode klemmer både fra barna og mannen❤ men det er like mye stas alle de andre dagene I året også og ikke bare på morsdagen/farsdagen. Endret 13. februar 2022 av Barmhjertighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #13 Del Skrevet 13. februar 2022 Det er ingen stor greie her i huset. Vi setter pris på hverandre uten å gi kort de fleste dager i året uten å se hva som står på en kalender. Anonymkode: cc49b...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #14 Del Skrevet 13. februar 2022 Her i huset har vi aldri lagt noe vekt på eller feiret mors- og farsdag. Bare noe tøys, mener nå jeg. Anonymkode: 9e9f8...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #15 Del Skrevet 13. februar 2022 Jeg synes det er en fin anledning for å gi både samboeren min, foreldrene våre og besteforeldrene mine (samboerens lever ikke lenger) litt positiv oppmerksomhet i form av en blomst, en kake og, viktigst, et kort som sier noe om hva de betyr for oss og hvor glad vi er i dem. Er ikke det at vi ikke setter pris på dem i hverdagen, men mors og farsdag er hyggelige dager i min verden hvor jeg ofte får være sammen med de jeg er mest glad i i hele verden ❤️❤️ Anonymkode: 5a5c0...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #16 Del Skrevet 13. februar 2022 Nok en tråd der kjipingene som ikke orker å stelle i stand noe, som proklamere høyt at dette er noe "handelstanden" har satt i gang Anonymkode: a9b22...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #17 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vokst opp som deg, TS. Født på 80-tallet. Mulig vi hadde ei ferdigkjøpt kake fra pappa på morsdagen et par ganger, men hjemme hos oss har feiring av mors- og farsdag aldri vært noen greie. Mine foreldre var selv «mostandere» og sa det var oppfunnet av handelsstanden. Heller ikke nå som voksen gratulerer jeg mine foreldre på denne dagen. De som sier det er fint å sette pris på sine foreldre og at de derfor trenger denne dagen, synes jeg synd på. Foreldre setter man pris på som andre i livet sitt gjennom hele året. Bursdag er feks en dag man viser litt ekstra at man setter pris på dem. Anonymkode: d35c8...b43 Ja for det er jo selvsagt kun en dag man setter pris på de Anonymkode: dd336...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #18 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nok en tråd der kjipingene som ikke orker å stelle i stand noe, som proklamere høyt at dette er noe "handelstanden" har satt i gang Anonymkode: a9b22...7de Alltid sånn Anonymkode: dd336...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #19 Del Skrevet 14. februar 2022 Barmhjertighet skrev (10 timer siden): For noen er det vel sikkert det. For oss er det ikke så kjempe viktig, men det er alltid søtt med tegninger fra barna og masse gode klemmer både fra barna og mannen❤ men det er like mye stas alle de andre dagene I året også og ikke bare på morsdagen/farsdagen. 🥱 Anonymkode: 60be0...396 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #20 Del Skrevet 14. februar 2022 Jeg er vokst opp med å feire morsdag og farsdag, ja. Mine foreldre (født på slutten av 50-tallet) feiret også morsdag som barn, så nytt og moderne er det ikke akkurat. Anonymkode: 92b81...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå