Gå til innhold

Blir ikke kjent med meg, er jeg ikke åpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr det, om noen sier de ikke føler de blir kjent med deg? 

Har flere ganger opplevd at folk sier det er vanskelig å bli kjent med meg. Men nå har jeg gått til en psykolog i 2 år, i siste samtalen sier han: etter så lang tid, føler jeg allikevel at jeg ikke blir kjent med deg, så det er vel ikke noe grunn til å fortsette dette. 

Saken er at jeg følte det ikke sånn, jeg følte jeg delte så mye personlig, var åpen og ærlig, som jeg ofte er. Så hva er grunnen til at folk synes dette? Hva betyr det når noen sier dette? Er det noe jeg ikke ser? Hva deler man med folk for at de skal lære å kjenne deg? 

Hilsen forvirret 

Anonymkode: 7faf2...3f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du noen sosiale angstlidelser eller er utilpass blandt folk? 

Endret av Cob
Skrevet

anbefaller å få tak i en ny psykolog. Om du mener du har vært veldig åpent så trur jeg nok det er noe feil med han

• Liker 1
Skrevet (endret)

Prøv å bytte psykolog! 

Endret av Cob
Skrevet

Joda, blir nok en annen psykolog. Men det hjelper jo ikke med andre mennesker, kan jo alltids skaffe nye venner. Men vil gjerne til bunns i hva som er årsaken til at det jeg mener er å være åpen, ikke er det folk mener er nok til å bli kjent. Kanskje jeg skal spørre annerledes;

hva skal til for å føle at man blir kjent med noen? 

Alle råd er velkomne, for vil så gjerne ha venner en dag.. 30 år uten nære venner nå 😔

Skrevet

Deler du mest om situasjoner, hendelser og logikk etc, uten å snakke mye om dine følelser rundt det som skjer? Snakker du om dine aspirasjoner, drømmer, frykter og usikkerheter? 

Anonymkode: 31e4c...035

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Noen er mer lukket og vanskelig å komme innpå. Slik er det med meg i hvert fall fordi jeg er sjenert.

Skrevet

Er nok litt sjenert ja @Ghostface, men jobbet mye med meg selv og klarer snakke med mennesker uten for mye angst nå 😉

Vet du, @AnonymBruker, det har jeg faktisk ikke tenkt over. Tusen takk!! Jeg sier kanskje ikke så mye om følelsene, siden det er logisk å tenke at man får visse følelser i bestemte situasjoner og derfor kan regne med at det er disse som gjelder om ikke annet bli nevnt. Men takk, der fikk jeg noe å tenke på ☺️👏😄

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Er nok litt sjenert ja @Ghostface, men jobbet mye med meg selv og klarer snakke med mennesker uten for mye angst nå 😉

Vet du, @AnonymBruker, det har jeg faktisk ikke tenkt over. Tusen takk!! Jeg sier kanskje ikke så mye om følelsene, siden det er logisk å tenke at man får visse følelser i bestemte situasjoner og derfor kan regne med at det er disse som gjelder om ikke annet bli nevnt. Men takk, der fikk jeg noe å tenke på ☺️👏😄 -Tusen takk

Skrevet

Lever du under en fasade? Ønsker du at folk skal ha et bestemt inntrykk av deg?

Autentiske mennesker blir ofte likt. Vær den du er med det gode og dårlige. Tørre å vise svakheter. 

Anonymkode: 53353...772

Skrevet

Jeg kunne nok oppfattes sånn da jeg var selvutslettende. Jeg tok jo ikke min plass, men gjorde alt for å bli likt så ingen visste hvem jeg faktisk var og ble usikre rundt meg. Jeg ble også lett forglemmelig og fremsto kjedelig. Veldig deilig å ikke være der mer, og jeg opplever oftere å bli likt nå som jeg er meg selv om jeg har sterke (og noen ganger upopulære) meninger. 

Anonymkode: 013a4...265

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du er diffus og ikke forteller hva du mener og føler?  Når noen sier «så du det nye showet på TV i går, det var.. ja.. hva skal man si.. Du skjønner hva jeg mener.» så ANER jeg ikke om du elsket det eller hatet det 🤷🏻‍♀️😅 er overraskende mange som er sånn at de tror jeg vet hva de mener, men da synes jeg det er vanskelig å bli kjent. 

Anonymkode: 2cd95...649

• Liker 1
Skrevet

Enten er psykologen utrolig uprofesjonell, eller så mistolker du andre mennesker fullstendig.

Anonymkode: 079b2...2a3

Skrevet
ryzorwarlock skrev (12 timer siden):

anbefaller å få tak i en ny psykolog. Om du mener du har vært veldig åpent så trur jeg nok det er noe feil med han

Det er ikke hennes ansvar å vite om hun er åpen nok. Hvis han har latt det gå to år(!) uten å ta tak, så er det han som er uprofesjonell. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke hennes ansvar å vite om hun er åpen nok. Hvis han har latt det gå to år(!) uten å ta tak, så er det han som er uprofesjonell. 

det er jo det jeg sier...

Skrevet

Anbefaler at du tar en titt på Joharis vindu. Tenk gjennom hvilke deler av personligheten din som passer hvor. Snakk gjerne med psykologen din om dette etter at du har tenkt gjennom dette. 
image.png.0edb6ea8cbb2705871cd88526b883901.png

Anonymkode: cdc60...c9d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...