Gå til innhold

Egoistisk oppførsel av samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 10 år fikk positiv corona test idag og har blitt veldig dårlig, hun har høy feber, oppkast og muskelsmerter. Så jeg foreslo for samboer at datteren min kunne sove med meg i natt i vår seng ,  så jeg kunne passe bedre på henne i natt.
Dette var han ikke enig i og ville ikke bli kastet ut fra sengen sin på grunn av min datter, ( han er stefar)
hun sover til vanlig i underetasjen i køyeseng og det ville blitt plundrete for henne og komme seg ut av sengen om hun plutselig ble dårlig midt på natten, og vanskelig for meg å høre henne når hun ligger så langt unna. 

Jeg ble litt overrasket over reaksjonen hans, og det endte med at han gikk ned i garasjen i sinne.. i tillegg sa han at han fikk høre om han kunne sove hos foreldrene sine, han ville ikke sove nede! 

Jeg må jo sette datteren min først og synes det er en veldig egoistisk oppførsel av han å ikke kunne se vår side av saken.. 

Eller er jeg helt på bærtur her ? 

Anonymkode: b511e...a86

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han minner om min eks 🙄

om forslaget dit var så fælt så burde han om ikke annet være villig til å snakke med deg og komme frem til en løsning.

Anonymkode: 5640f...327

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror du vet svaret selv. Det er samboeren din som er på bærtur! Et barn som er så sykt og som i tillegg kaster opp skal selvsagt få sove sammen med en voksen som kan passe på, på det stedet som er mest egnet. Det er jo ikke noe å diskutere en gang.

Anonymkode: a6126...09a

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Du er ikke på bærtur. Jeg hadde ikke klart å sove om mitt barn lå i etasjen under med feber, oppkast og muskelsmerter. Og jeg hadde seriøst revurdert forholdet til en mann som har så lite empati og omsorg at han blir sinna fordi han må vike for et sykt barn i én natt. 

Anonymkode: d3977...9a0

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet

Du har rett. 

Anonymkode: 308c3...dc0

• Liker 3
Skrevet

Hvordan er han med henne ellers? 

Han oppfører seg fullstendig på bærtur!

Anonymkode: b1e60...490

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Han er på bærtur ja. Barn kommer alltid først bår de er syke.

• Liker 3
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Han oppfører seg som et lite barn.. Selfølgelig skal du passe på datteren din, og han kan vel bare sove hos foreldrene sine da.. Håper de kjefter på ham når han forteller hvorfor han er der. Hilsen stemor - som har overnattet både på sofa og i barneseng fordi far skulle passe på det syke barnet sitt..

Skrevet

Jeg synes faktisk det er så ille oppførsel at jeg sannsynligvis hadde slått opp. Tenk å kreve nedprioritering av et stakkars, sykt barn. 

Han burde legge seg langflat asap, og hvis det ikke skjer rimelig straks burde slik oppførsel i det aller minste få en annen real konsekvens for han. Hvis ikke durer han nok bare videre på egotrippen sin hvor hans ønsker og behov er viktigere enn alle andres. 

• Liker 4
Gjest Letharia
Skrevet

Hadde sagt god tur til foreldrene dine, håper de klarer å plante litt empati i deg og kanskje hjelpe deg med den pinnen du har oppi ræva... Nei fy f... Selvfølgelig skal ungen din komme først, du er ikke på bærtur! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan er han med henne ellers? 

Han oppfører seg fullstendig på bærtur!

Anonymkode: b1e60...490

Han sliter litt med stefar rollen sin, og jeg har derfor ikke lagt noe ansvar over på han. Han lever sitt liv og de få gangene jeg må be om litt hjelp så er det litt tiltak for han. 
og han er ikke så ofte hjemme når barna er våkne, da er han på trening eller å jobber i garasjen eller på turer med kompiser. Helgene barna er hos far er han hjemme stort sett hele tiden, og vi har det egentlig veldig fint sammen da,, men med en bi smak for min del da jeg føler på han væremåte ovenfor mine barn. 

• Hjerte 2
Skrevet

Selvfølgelig skal datteren din som er syk få sove sammen med deg! Samboeren din fremstår umoden og lite empatisk i denne situasjonen. 

• Liker 2
Skrevet

Sønnen på 6 sover på eget rom med feber. Men er selvfølgelig velkommen i foreldresengen om natten. 

Anonymkode: 297a8...a58

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sønnen på 6 sover på eget rom med feber. Men er selvfølgelig velkommen i foreldresengen om natten. 

Anonymkode: 297a8...a58

Virker som TS sitt barn er vesentlig dårligere enn din sønn, så dette svaret var et rimelig bortkastet innlegg sett opp mot TS sin problemstilling.

TS: jeg er enig med de andre her, stefar er så bortinatta på bærtur at jeg hadde også seriøst vurdert dette forholdet..

Anonymkode: a6629...b3a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Han sliter litt med stefar rollen sin, og jeg har derfor ikke lagt noe ansvar over på han. Han lever sitt liv og de få gangene jeg må be om litt hjelp så er det litt tiltak for han. 
og han er ikke så ofte hjemme når barna er våkne, da er han på trening eller å jobber i garasjen eller på turer med kompiser. Helgene barna er hos far er han hjemme stort sett hele tiden, og vi har det egentlig veldig fint sammen da,, men med en bi smak for min del da jeg føler på han væremåte ovenfor mine barn. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Datteren min på 10 år fikk positiv corona test idag og har blitt veldig dårlig, hun har høy feber, oppkast og muskelsmerter. Så jeg foreslo for samboer at datteren min kunne sove med meg i natt i vår seng ,  så jeg kunne passe bedre på henne i natt.
Dette var han ikke enig i og ville ikke bli kastet ut fra sengen sin på grunn av min datter, ( han er stefar)
hun sover til vanlig i underetasjen i køyeseng og det ville blitt plundrete for henne og komme seg ut av sengen om hun plutselig ble dårlig midt på natten, og vanskelig for meg å høre henne når hun ligger så langt unna. 

Jeg ble litt overrasket over reaksjonen hans, og det endte med at han gikk ned i garasjen i sinne.. i tillegg sa han at han fikk høre om han kunne sove hos foreldrene sine, han ville ikke sove nede! 

Jeg må jo sette datteren min først og synes det er en veldig egoistisk oppførsel av han å ikke kunne se vår side av saken.. 

Eller er jeg helt på bærtur her ? 

Du er ikke på bærtur!! Nå bor jeg sammen med barnas far da, men det der tenker jeg er helt normalt å gjøre for syke (eller redde for den del) barn, uavhengig av om begge voksne som bor der er barnets foreldre. 

Det er kanskje lett for meg å si, men det overrasker meg hvor mange som blir sammen med noen som har barn fra før, og som tilsynelatende ikke tar inn over seg at barnet er en del av pakka og en del av familien - og ikke en som "er på besøk annenhver uke som man kan velge å ikke forholde seg til".

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Sliter "litt"? Han er jo totalt uinteressert. Du får bestemme deg for om du ønsker å dele livet ditt med en fyr som har null interesse og empati for barna dine. For meg hadde det vært helt uaktuelt da barna mine kommer først og ingen partner skal få ødelegge selvfølelsen deres.

Anonymkode: f5d0f...3a0

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor er du sammen med han? 

Anonymkode: 29a9e...167

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor i all verden har dere flyttet sammen da? Hadde vært helt uaktuelt for meg å bo sammen med en mann som sliter med å være stefar. Sett ungene først her. 

Anonymkode: 66ca1...625

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Type ut. Hva stefar er dette? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvor lenge har dere vært sammen?

Dette er jo ikke greit i det hele tatt!

Hvorfor vil du være sammen men noen som har null interesse for barna dine?

Hva er det han sliter med som stefar?

Anonymkode: 9fd31...d8e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...