Gå til innhold

Hjelp - er dette gode vaskemaskiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt grønn på vaskemaskiner, men trenger ny, og vil helst ha en som er enkel og grei. Jeg blir helt overveldet av antallet maskiner som finnes, og skjønner ikke hvordan jeg skal velge en. Er det noen som har litt peiling som gidder å se på de to lenket under, og se om de ser ok ut? Jeg tror de er mer eller mindre samme maskin, bare litt forskjell i størrelsen.

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/185548/samsung-ww3000t-vaskemaskin-ww80t304mww#

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/185564/samsung-ww3000t-vaskemaskin-ww90t304mbw

Anonymkode: 86e1a...18c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det smarteste å gjøre når du trenger hvitevarer er å gå inn på prisguiden.no.  Ikke bare får du opp pris, men også hvordan maskinen har kommet ut av det på tester.  

Tenker du vil bli overrasket over hvor store prisforskjeller det er, selv på samme maskin.  

Anonymkode: 1ce4c...2f5

• Liker 1
Skrevet

De har jo veldig dårlig energimerke da…

Anonymkode: 0dc3d...38b

Skrevet

Ligg langt unna Samsung vaskemaskiner!! Elendig kvalitet og enda mer elendig service når de går i stykker!

Gå for merker som veit hva de driver med og har laget vaskemaskiner i mange år. F.eks AEG, Electrolux, Bosch eller Miele.

Anonymkode: 6a0ef...13f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 18.59):

Jeg er helt grønn på vaskemaskiner, men trenger ny, og vil helst ha en som er enkel og grei. Jeg blir helt overveldet av antallet maskiner som finnes, og skjønner ikke hvordan jeg skal velge en. Er det noen som har litt peiling som gidder å se på de to lenket under, og se om de ser ok ut? Jeg tror de er mer eller mindre samme maskin, bare litt forskjell i størrelsen.

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/185548/samsung-ww3000t-vaskemaskin-ww80t304mww#

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/185564/samsung-ww3000t-vaskemaskin-ww90t304mbw

Ikke kjøp samsung vaskemaskiner og ikke LG, vil du ha en maskin som varer med små barn ihvertfall, ville jeg valgt miele, alt av "mobilmerke" maskiner med kun design som er brukanes ville jeg styrt unna, har hatt begge, ble to år. 

Anonymkode: 2c300...ccb

Skrevet

Miele maskiner er best, men de veier over 100 kg, så vær forberedt. Har en rygg som er vandt til tunge løft, men jeg og samboer bærte, ryggen spente seg flere dager etter et løft opp noen trapper, bør bli bært av mannfolk, eller en veldig sterk dame og mann. Eventuelt betale noen for bæring.

Skrevet

Har hatt samsung i mange år (typ EcoBubble 8kg), har barn og har aldri hatt problemer her 😊 

Anonymkode: f2395...0fa

Skrevet

Jeg har også samsung ecobubble 8kg, går som ei klokke. Har en 4-åring og tvillinger på 2 år, så denne går nesten daglig. Aldri vært noe trøbbel med den, tror jeg har hatt den i 6 år nå.

Anonymkode: 07597...51d

Skrevet

TS her.

Takk for alle svar. Å sjekke prisguiden var lurt. Det skal jeg gjøre etter hvert, men først må jeg finne ut av hvordan jeg finner frem i jungelen av maskinger... Jeg har ikke barn, og har ikke tenkt å skaffe meg noen, så jeg trenger ikke noe beist av en maskin, men jeg vil jo gjerne ha en som holder normalt godt uansett.

Dere to som har Samsung, hva er EcoBubble? :sjenert:

AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 0.33):

Denne er mye større enn de jeg har sett meg ut. Jeg vil helst ha en mindre maskin, jeg er kun 1 1/2 person :ler: 

Skrevet

Sier som de andre her, kjøpt alt annet enn samsung. Hårreisende dårlig kvalitet OG kundeservice. 

Anonymkode: 9e127...c99

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

TS her.

Takk for alle svar. Å sjekke prisguiden var lurt. Det skal jeg gjøre etter hvert, men først må jeg finne ut av hvordan jeg finner frem i jungelen av maskinger... Jeg har ikke barn, og har ikke tenkt å skaffe meg noen, så jeg trenger ikke noe beist av en maskin, men jeg vil jo gjerne ha en som holder normalt godt uansett.

Dere to som har Samsung, hva er EcoBubble? :sjenert:

Denne er mye større enn de jeg har sett meg ut. Jeg vil helst ha en mindre maskin, jeg er kun 1 1/2 person :ler: 

Aner ikke hva det er egentlig 😅 Men har gått som ei kule her i hus i flere år. Vi byttet fra Miele da den var "utgått på dato" til Samsung, har ikke merket noe forskjell på kvalitet og bruk. Kan forsåvidt også anbefale Bosch, svigerforeldre har hatt Bosch i alle år og vært fornøyd. Miele og Bosch er jo de som alltid kommer best ut i tester, men for vår del koster de alt for mye. Kjøpte vår Samsung vaskemaskin på tilbud, har ikke angret på kjøpet, så alle disse negative kommentarene om Samsung kjenner i alle fall ikke vi oss igjen i, etter litt over 5 år i nesten daglig bruk ✌️

Anonymkode: f2395...0fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 0.37):

Miele maskiner er best, men de veier over 100 kg, så vær forberedt. Har en rygg som er vandt til tunge løft, men jeg og samboer bærte, ryggen spente seg flere dager etter et løft opp noen trapper, bør bli bært av mannfolk, eller en veldig sterk dame og mann. Eventuelt betale noen for bæring.

Noen som har noen gode råd på å bære tungt? bæreseler? Evt trille?

Anonymkode: 0690d...f39

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har noen gode råd på å bære tungt? bæreseler? Evt trille?

Anonymkode: 0690d...f39

Min erfaring er at sekketralle med spennrem til sikring medfører bedre stemning ved forflytting av tunge, uhamslige gjenstander. Og sparer rygger.

Anonymkode: 34364...776

Skrevet

Hva med å faktisk spørre de som jobber på Elkjøp? De har vel langt bedre oversikt over modeller og hva som kan passe for deg enn brukere her? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: d9af1...db6

Skrevet

Sjekk ut asko. Det er knallgode maskiner. Miele selger mye pga merket. 

Anonymkode: 63868...873

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2022 den 15.05):

Hva med å faktisk spørre de som jobber på Elkjøp? De har vel langt bedre oversikt over modeller og hva som kan passe for deg enn brukere her? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: d9af1...db6

De er selgere. Jeg var interessert i folks personlige erfaringer og meninger :)

• Liker 1
Skrevet

Vaskemaskiner er ikke rocketscience lissom.  Har både tørk og v.maskin Samsung. Har gått uten problem i 9 år👍

Anonymkode: 8a211...72a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...