AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #121 Skrevet 13. februar 2022 Jeg er fornøyd. Jeg har tenårigsbarn, så jeg sov til klokken 13.00, fikk gave på sengen som var fra ungene, men mannen har fikset og gratulasjon fra dem. Så hadde han kjøpt en god kake. Så slappet jeg av frem til kvelden egentlig, men laget middagen og småryddet litt på kvelden og det går heeelt fint 😄 Anonymkode: 49093...5cf 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #122 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvis man blir så enormt skuffet av det, hvordan er forholdet ellers i året tro? Lurer på om det er menn som ellers viser at de bryr seg. Anonymkode: d3707...70b Jeg tror du misforstod meg. Jeg hadde blitt skuffet fordi jeg hadde forstått at sønnen min ikke hadde vært en bra mann for familien sin. Når det er sagt så kjenner jeg mine sønner og svigerdøtre og vet at de ikke oppfører seg sånn. Anonymkode: fd8bf...b66
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #123 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg gratulerer ikke egen mor og vi feirer ikke morsdag/farsdag hjemme. Synes slike dager er så teit. Samme med Valentine feks. Så det er ingen selvfølge. Anonymkode: 1e843...d24 Du synes det er teit ja. Har du tatt bestemmelsen for at de andre nær deg synes det er teit også ? Anonymkode: fd8bf...b66 4
lillevill Skrevet 13. februar 2022 #124 Skrevet 13. februar 2022 Jeg får ingenting så jeg er ikke skuffet heller. Får ingenting til jul,bursdag, osv. 😆 Sånn er singellivet når man er straks 40. Jeg har tapetsert en vegg eller to denne helgen og syntes det ble fint, så er glad for det da. Takk, meg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #125 Skrevet 13. februar 2022 Dagen begynte litt skuffende når han sov lenge og var slapp mens jeg styrte med ungen og lagde frokost osv. Så ikke ut som at det ble noe særlig egentid på meg, tror han merket at jeg var litt skuffet da jeg sa jeg bare ville ha litt egentid denne dagen, så heiv han seg rundt og laget middag, matet ungen (noe jeg vanligvis gjør så min mat fort blir kald), vasket kjøkkenet og ryddet stua mens jeg tok et laaaaangt bad. Anonymkode: e1a0a...797
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #126 Skrevet 13. februar 2022 Ikke lest hele tråden, men legger merke til at mange av dere skriver "måtte stå opp med barna som vanlig" eller lignende. Hvorfor i hule tillater dere dette? Jeg er mann, og kona og jeg deler på å stå opp tidlig lørdag og søndag, og det burde da være en selvfølge. Så hvorfor er dere så tafatte og lar mannen sove lenge hver dag??? Anonymkode: 69aa8...6cf 9
Rosa Dartle Skrevet 13. februar 2022 #127 Skrevet 13. februar 2022 Jeg vet ikke, jeg.. Jeg fikk ingenting, han husket ikke at det var morsdag. Men ham tok guttungen da han våknet flere ganger i natt, han lagde matpakker som ungene og jeg har hatt med på tur, også har han skrudd kjøkken i hele dag før han så kom hjem og lagde middag (som han egentlig lager til oss hver dag). Jeg synes det er litt kjedelig at han aldri husker på sånne dager (å ta initiativet til f.eks å lage kort med ungene), men samtidig gjør han så utrolig mye her hjemme hver eneste dag at alt i alt synes jeg han er verdens beste pappa og mann ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #128 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du synes det er teit ja. Har du tatt bestemmelsen for at de andre nær deg synes det er teit også ? Anonymkode: fd8bf...b66 Nei, men sier det ikke er en SELVFØLGE. Man må kommunisere forventninger om slike dager og forklare hvorfor man alternativt synes det er viktig. Anonymkode: 1e843...d24 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #129 Skrevet 13. februar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Hver farsdag har han fått frokost på senga, sjokolade og en liten gave. Har også hjulpet barnet å lage kort/tegning til han. Er det ikke litt merkelig å ikke gjøre noe tilbake? Anonymkode: 3c63f...1e0 Vel, når du gjør ting likevel når det ikke blir gjort av ham, så er du en dørmatte dessverre. Dropp å gjør noe på farsdagen i år. Anonymkode: 00ec7...cfb 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #130 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, men sier det ikke er en SELVFØLGE. Man må kommunisere forventninger om slike dager og forklare hvorfor man alternativt synes det er viktig. Anonymkode: 1e843...d24 Det er sånt som en lærer barna sine mens de vokser seg til å bli å voksne ansvarsfulle mennesker Anonymkode: fd8bf...b66
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #131 Skrevet 13. februar 2022 Her gjør vi litt ut av morsdag og farsdag. Synest det er viktig at barna lærer å sette pris på andre også, og ser jo at de synest det er stas å gjøre i stand og overraske oss. Her hadde de kjøpt blomst og ene barnet hadde laget nydelig kort. Jeg ble vekket med kake, blomst og kort på senga og spesielt minstemann var forventningsfull. Han har sett lur ut i flere dager og har flere ganger denne uken måttet snakke med pappa alene mens jeg fikk ut for å planlegge ❤️ Sett krav til disse mennene som ikke bidrar og ikke gjør noe for å vise at de setter pris på dere. Dere setter også standarden for hvordan barna deres tillater å la seg behandle, eller behandler fremtidig partner. Anonymkode: 85e5e...23f 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #132 Skrevet 13. februar 2022 Forventet meg nada og fikk nad - men jeg fikk gitt mamma en fin gave som hun kommer til å kose seg med! høres ut som du var litt vag TS, neste gang sier du at du forventer blomster og middag. Og så er du jo litt dum som står opp med ungen når han sier nei. Skulle sagt til han at det er morsdag og at DU er trøtt. Menn er typisk 80% hjerneskadet når de er trøtte. Anonymkode: 6e169...282 1
NiceOrNothing Skrevet 13. februar 2022 #133 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Flere som kjenner på en skuffelse over morsdagen? Partneren min spurte for noen dager siden hva jeg ønsket for dagen. Jeg svarte at jeg ønsket å få sove, få servert middag eller bli litt skjemt bort på andre måter denne dagen. Ønsket altså ingen overdådige gaver, men gjerne å slippe å drukne i et hav av husarbeid og gjøremål. Dattera vår på 4 år er syk og våknet allerede kl. 05 i natt. Jeg spurte om far kunne ta henne, men det orket han ikke svarte han. Middag var det ingen som tok initiativ til, så kl 17 bare satte jeg i gang selv. Stekte en fiskegrateng og raspa noen gulerøtter. Fikk bare til kommentar "jaja, så du gjorde det enkelt i dag?". Hver farsdag har han fått frokost på senga, sjokolade og en liten gave. Har også hjulpet barnet å lage kort/tegning til han. Er det ikke litt merkelig å ikke gjøre noe tilbake? Han har sent gratulasjonsmelding til mammaen sin, så han har ikke glemt dagen heller... Kanskje det oppfattes som sytete, men akkurat i dag kjenner jeg meg lei av å hele tiden yte alt for familien, men bli så lite satt pris på tilbake. Fikk heller ikke noe til sist bryllupsdag. Har sagt det så uendelig mange ganger at jeg elsker å få blomster, men vil ikke legge inn bestilling på at han skal gjøre noe koselig for meg. Da mister det jo litt av sjarmen.. Valentines i morgen... Kanskje jeg skal gjøre noe overdådig stort, bare for at han skal kjenne litt på det? 🤷♀️😅 Eller kanskje bare gjøre noe for dattera vår? Anonymkode: 3c63f...1e0 Nei ikke dull mer med han som er så «slapp « tilbake . Kjøp noe pent til deg selv i morgen ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #134 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Flere som kjenner på en skuffelse over morsdagen? Partneren min spurte for noen dager siden hva jeg ønsket for dagen. Jeg svarte at jeg ønsket å få sove, få servert middag eller bli litt skjemt bort på andre måter denne dagen. Ønsket altså ingen overdådige gaver, men gjerne å slippe å drukne i et hav av husarbeid og gjøremål. Dattera vår på 4 år er syk og våknet allerede kl. 05 i natt. Jeg spurte om far kunne ta henne, men det orket han ikke svarte han. Middag var det ingen som tok initiativ til, så kl 17 bare satte jeg i gang selv. Stekte en fiskegrateng og raspa noen gulerøtter. Fikk bare til kommentar "jaja, så du gjorde det enkelt i dag?". Hver farsdag har han fått frokost på senga, sjokolade og en liten gave. Har også hjulpet barnet å lage kort/tegning til han. Er det ikke litt merkelig å ikke gjøre noe tilbake? Han har sent gratulasjonsmelding til mammaen sin, så han har ikke glemt dagen heller... Kanskje det oppfattes som sytete, men akkurat i dag kjenner jeg meg lei av å hele tiden yte alt for familien, men bli så lite satt pris på tilbake. Fikk heller ikke noe til sist bryllupsdag. Har sagt det så uendelig mange ganger at jeg elsker å få blomster, men vil ikke legge inn bestilling på at han skal gjøre noe koselig for meg. Da mister det jo litt av sjarmen.. Valentines i morgen... Kanskje jeg skal gjøre noe overdådig stort, bare for at han skal kjenne litt på det? 🤷♀️😅 Eller kanskje bare gjøre noe for dattera vår? Anonymkode: 3c63f...1e0 Jeg skjønner at du ikke er tilfreds med dagen. Jeg kan ikke skryte stort jeg heller men det kunne vært verre.. Det viktigste er at ungene her har hatt en fin dag i dag. Hilse ei som har to små ekstra innomhus som ikke har en mor å gjøre stas på 💔 Morgendagen ville jeg bare markert for dattera deres. Og til farsdag ville jeg passa på at datteren fikk forberede et kort til får samt at hun fikk smake på farsdagskake. Anonymkode: eff37...c18 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #135 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er sånt som en lærer barna sine mens de vokser seg til å bli å voksne ansvarsfulle mennesker Anonymkode: fd8bf...b66 Enig i det, det burde ikke være så vanskelig å kommunisere og lytte til hverandres ønsker og forventninger. Det verste TS kan gjøre her er jo å fortsette fulle med fyren som tydeligvis ikke bryr seg om sånne dager. Ikke legg tid og energi i feks farsdagen når han ikke bryr seg, for så å klage over at man ikke får det samme tilbake. Gi heller han det samme som han gir deg. Anonymkode: 1e843...d24
Gjest Tutte Skrevet 13. februar 2022 #136 Skrevet 13. februar 2022 Er selv vokst opp med at markering av mors- og farsdager ikke er viktig og har aldri vært noe vi har brydd oss noe om. Merker jeg er glad for det etter å ha lest her inne. Et problem mindre😊 Ikke er barnefar opptatt av det heller. Samme med valentinsdag og andre "kjøpepress dager også. Slike dager er kun for at folk skal kjøpe mer.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #137 Skrevet 13. februar 2022 Når jeg leser tråder som dette så skjønner jeg hvorfor det er så mange sure kjerringer her inne. At dere gidder å leve sånn. Dere er klare over at dere er en selvfølge for en ubrukelig mann? Anonymkode: 8ba62...ef5 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #138 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du ikke har forstått at både mann og dame skal og børe gjøre noe for hverandre for at en skal ha e godt liv sammen, så fikk du vite det nå. Å være så smålig at en ikke forstår at en skal investere i partneren, ja da er det rart at det skjærer seg Anonymkode: fd8bf...b66 Nei, man må faktisk ikke det. Å forvente gaver hele tiden blir for dumt, og det kommer til å ødelegge forholdet til slutt pågrunn av mas og syting over det. Faren min har vært ilag med kjerringa si i over 25 år, og dem kjøper nesten aldri gaver utenom jul og BURSDAG. Går så fint. Det er iallefall min mening. selvfølgelig kan jeg kjøpe blomster av og til for og være snill og hyggelig, men å kjøper gave i ny og ne får meg bare til å føle at det blir som en "rutine" at dette er noe som MÅ gjøre. Anonymkode: 2af4a...6ca 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #139 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du synes det er teit ja. Har du tatt bestemmelsen for at de andre nær deg synes det er teit også ? Anonymkode: fd8bf...b66 Hva andre tenker eller synes er ikke mitt problem. Jeg skal ikke forandre meg fordi noen skal ha gaver hele tiden Anonymkode: 2af4a...6ca 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #140 Skrevet 13. februar 2022 Fikk en gratulasjon for første morsdag fra svigermor. (Burde jeg gratulert tilbake?) Ellers har jeg passet baby og drevet med oppussing. Synes det er nok med bursdager og jul jeg da. Slike dager har aldri vært ei greie på min side av familien. Anonymkode: a0c59...512
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå