Gå til innhold

Flere som er litt skuffet over morsdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg kom hjem med minstemann etter tre uker på sykehus med han. Far har stelt hjemme med de to eldste ungene og det syntes. Huset var totalt bomba, jeg så ikke kjøkkenbenken for all oppvask og det første mannen min sa var ; nå var det godt du kom for jeg er helt utkjørt. 🤯 så la han seg på sofaen og klagde over at katten vår hadde klort opp høytalerstoffet på de svindyre høytalerens hans, så jeg fikk håpe jeg slapp å erstatte dem. (Atte hæ? Skal jeg erstatte noe som har blitt ødelagt mens jeg har vert 250 km unna?) Da jeg svarte at jeg ikke tok ansvar for hva katten gjorde når jeg var borte ble han drit sur og kjefta høylydt på meg foran ungene fordi «jeg var så vanskelig». 
Jeg forventer egentlig ikke noe til morsdag. Her i huset er det ingen som setter pris på noen og hvis vi ikke hadde hatt det kritisk syke barnet vårt hadde vi nok gått fra hverandre. Mannen min er helt uspiselig, og jeg har slutta å danse etter hans pipe. Så nå har jeg en dødssyk unge, to barn som må tas vare på og en sur tenåring som forventer sex hver kveld såfremt jeg ikke har mensen. 
Jævla bra morsdag.

Anonymkode: b3b83...888

Jeg er lei for det, som medmenneske ønsker jeg deg så jævlig mye bedre, jeg håper det går bra med barnet deres! Mannen er et jævla svin, faktisk. 

Anonymkode: 8fea1...fde

• Liker 4
Skrevet

Skjønner godt at du ble skuffet ts, særlig siden han faktisk hadde gitt deg forhåpninger på forhånd med å spørre hva du ønsket.

Når det er sagt tror jeg rett og slett ikke menn flest «ser den». Vi damer har jo gjerne glede av å planlegge en hyggelig overraskelse og gjøre litt ut av sånne dager. Men glemmer det gjerne og finner det vel stressende å gjøre i stand noe.

Jeg er gravid og kommer til å ha min første morsdag neste morsdag. Spurte min kjære etter at jeg hadde laget middag, tatt oppvasken og luftet hundene i min gravide tilstand om jeg kan forvente å bli gjort stas på neste morsdag. Det kunne jeg visst ikke forvente. Nå får jeg han til å høres forferdelig ut, han er en flott mann og gjør masse for meg, men sånne dager syns han er tull.

Skulle gjerne sett at han kunne vært litt mer romantiker som min egen far, mamma fikk et gullsmykke av livets tre i gave i dag sammen med blomster og frokost på sengen ❤️

Anonymkode: 0d95c...333

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen som misforstår noe som helst. Det er en forbanna selvfølge at han gratulerer sin egen mor OG at han hjelper barna i huset å gjøre stas på mor hvis de er for små til å greie det selv. 

Anonymkode: 100a2...9ba

Ok. Hadde uansett ikke giddet å lage så mye ut av det. Egentlig har ikke morsdag noe som helst med kjærester/ektefeller å gjøre.

Anonymkode: d3707...70b

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet det er galskap, men jeg trenger han for å ta vare på ungene. For han er en god far, det skal han ha. 
Og ungene tåler ikke mer tumulter nå. Det har vært en helvetes vinter der vi flere ganger har trodd vi skulle miste minstemann. Det går jo utover søsken og, og det siste vi trenger å gjøre nå er å stappe en skilsmisse oppå det hele. 

Ok... Men han er jo et særdeles dårlig forbilde for ungene? Dere vil jo antakelig sende problemene videre i generasjoner hvis barna dine lærer at slik oppførsel er greit. Ville vært bekymret for det :( Det er vondt med brudd ja, men hva er mest traumatisk for barn? Brudd og kortsiktig smerte eller et elendig forbilde i årevis? Hvor gammel er du? Ønsker du å vente til du blir enda eldre med å gå fra han? Blir jo ikke lettere med åra å finne seg en ny (normal oppegående stabil kar med emosjonell intelligens).

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå er det faktisk sin egen mor han burde gjort noe for, ikke deg.

For å si det sånn , hvis en av mine sønner hadde behandlet moren til sine barn på en sånn måte som TS beskriver, så kunne han gi blanke i å gratulerer moren sin med dagen.

Jeg hadde følt en enorm skuffelse, og hadde ikke følt noe slags behov for å feire. 
Men jeg hadde besøkt min svigerdatter og prøvd å gi henne det hun trengte. 
For å være helt ærlig så hadde jeg aldri tillatt å la det gå så langt 

Anonymkode: fd8bf...b66

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Senk forventningene, eller vær tydelig på forventningene. 

Da går det meste fint! 

Anonymkode: 08ce5...8e0

• Liker 3
Skrevet

Her ble morsdagen glemt helt til han snakket med sin søster, og da fikk han litt dårlig samvittighet. Nå skal det sies at vi våknet til en korona-syk unge og hadde fokus et annet sted. 
Men, jeg bryr meg egentlig ikke, for jeg hater oppmerksomhet! Liker ikke bursdagen min heller.

Anonymkode: d3ce8...9f6

Skrevet

Hvorfor er dere sammen med sånne menn egentlig? Min mann har vært på jobb i utlandet i 3 uker. Gave hadde han tatt med ungene (8, 11 og 12 år) ut for å kjøpe før han reiste og blomster kom på døra i formiddag.

Anonymkode: 37bfe...a50

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For å si det sånn , hvis en av mine sønner hadde behandlet moren til sine barn på en sånn måte som TS beskriver, så kunne han gi blanke i å gratulerer moren sin med dagen.

Jeg hadde følt en enorm skuffelse, og hadde ikke følt noe slags behov for å feire. 

For sikkerhets skyld så er jeg ikke TS, men måtte bare kommentere denne 

• Hjerte 1
Skrevet

Skjønner godt at du ble skuffet ts, særlig siden han faktisk hadde gitt deg forhåpninger på forhånd med å spørre hva du ønsket.

Når det er sagt tror jeg rett og slett ikke menn flest «ser den». Vi damer har jo gjerne glede av å planlegge en hyggelig overraskelse og gjøre litt ut av sånne dager. Men glemmer det gjerne og finner det vel stressende å gjøre i stand noe.

Jeg er gravid og kommer til å ha min første morsdag neste morsdag. Spurte min kjære etter at jeg hadde laget middag, tatt oppvasken og luftet hundene i min gravide tilstand om jeg kan forvente å bli gjort stas på neste morsdag. Det kunne jeg visst ikke forvente. Nå får jeg han til å høres forferdelig ut, han er en flott mann og gjør masse for meg, men sånne dager syns han er tull.

Skulle gjerne sett at han kunne vært litt mer romantiker som min egen far, mamma fikk et gullsmykke av livets tre i gave i dag sammen med blomster og frokost på sengen ❤️

Da synes jeg faen meg du kan si til ham at DU synes det er viktig, at det er en tradisjon du ønsker å ha, barna dere får KOMMER til å ville sette pris på deg på denne dagen, skal han fortsatt drite i sånt fordi han ikke tror på sånt?

Man strekker seg for den man elsker, men å feire MORSDAG når partneren er mor, er faen meg ikke å strekke seg langt...!

• Liker 2
Skrevet

Jeg fatter ikke at dere gidder å tilbringe livet med tafatte menn som ikke setter pris på partneren sin. Og de som sier at de holder ut på grunn av ungene? Bullshit. Ingen barn fortjener eller får gevinst av å bo sammen med foreldre som åpenbart ikke elsker hverandre eller setter pris på hverandre. Hva slags bilde/signaler sender det til barna? At det ikke er så farlig eller viktig å sette pris på andre mennesker. Og tro meg, dette er ting barn lukter og oppfattet på lang avstand. 

Anonymkode: 7a5bd...f53

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg vet det er galskap, men jeg trenger han for å ta vare på ungene. For han er en god far, det skal han ha. 
Og ungene tåler ikke mer tumulter nå. Det har vært en helvetes vinter der vi flere ganger har trodd vi skulle miste minstemann. Det går jo utover søsken og, og det siste vi trenger å gjøre nå er å stappe en skilsmisse oppå det hele. 

Skjønner deg veldig godt. Stpr også i er avhengighetsforhold med en søppelmamn. Få forstår. Men det er best for barna som det er nå. Alternativer går mer ut over dem. Men en dag, da stikker både du og jeg. Og snur oss aldri

Anonymkode: 2015e...fe2

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner deg veldig godt. Stpr også i er avhengighetsforhold med en søppelmamn. Få forstår. Men det er best for barna som det er nå. Alternativer går mer ut over dem. Men en dag, da stikker både du og jeg. Og snur oss aldri

Anonymkode: 2015e...fe2

Hva betyr dette egentlig? I avhengighetsforhold med?

Anonymkode: e3da3...5f3

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Da synes jeg faen meg du kan si til ham at DU synes det er viktig, at det er en tradisjon du ønsker å ha, barna dere får KOMMER til å ville sette pris på deg på denne dagen, skal han fortsatt drite i sånt fordi han ikke tror på sånt?

Man strekker seg for den man elsker, men å feire MORSDAG når partneren er mor, er faen meg ikke å strekke seg langt...!

Det er helt sant, burde nok bli litt flinkere til å si ifra, takk! 😊

Skrevet

Det er helt sant, burde nok bli litt flinkere til å si ifra, takk! 😊

Gå og still opp for deg selv, du vil ikke våkne 4 år fra nå og være dritskuffa fordi han driter i deg, fortell hva som er viktig for deg 🤗

• Hjerte 1
Annonse
Skrevet

Ok. Hadde uansett ikke giddet å lage så mye ut av det. Egentlig har ikke morsdag noe som helst med kjærester/ektefeller å gjøre.

Du hadde ikke giddet nei. Neivel, så "gidder du ikke", men kanskje partneren din hadde satt pris på det? (den hypotetiske partneren). Er det ikke hyggelig å gjøre noe som gjør at partneren blir glad? 

Og JO, det har mye å gjøre med kjærester/ektefelle-relasjon å gjøre. Det at du ikke skjønner det sier jo mye om deg. Min mann er nok ikke så innmari opptatt av mor/farsdag han heller, men han vet at det er tradisjon i vår familie og derfor ordner han gave og blomst hvert år til meg. Fordi han vet det er viktig for meg. Da blir jeg glad, og blir snillere mot han. Mykere. Mer forelsket. Båndet mellom oss blir sterkere. For sånne små ting vi gjør for hverandre, gjør vi for å opprettholde en god relasjon. Så jo, det har faktisk alt å gjøre med kjærester/ektefelle-relasjon å gjøre. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis man blir så enormt skuffet av det,  hvordan er forholdet ellers i året tro? Lurer på om det er menn som ellers viser at de bryr seg.

• Liker 1
Skrevet

Da gjør du som jeg neste farsdag...

Farsdag = kvantitetstid med far

Far får stå tidlig opp og ta seg av ungene. Samt sørge for at ungene har en gøy dag 😉 Ungene må jo få  tilbringe tid med far på farsdagen 🥳

Mannen er mot det kommersielle i fars/mors/valentinsdag så her i huset vanker ingen gaver.

Ungene er opptatt av mors/farsdag og passer på å gratulere og gi en god klem. I år har yngstemann hatt nedtelling i nesten to uker til morsdag, koselig!

Mannen må motvillig ringe og gratulere mor/far med mors/farsdagen. En telefon og gratulasjon koster ingenting!

Anonymkode: 861ef...fbb

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Her var det INGENTING fra mannen heller. Barna hadde laget kort. 

Jeg har helt sluttet å gjøre noe for han tilbake. Jeg gidder ikke bry meg mer. Jeg tror 1 av 5 menn har evnen til å vise oppmerksomhet på en slik dag. 

Og ja, jeg har sagt ifra HELT tydelig hvor skuffet jeg har blitt før, og sagt at det er vanlig å kjøpe en gave eller gjøre noe hyggelig. Svaret da er: « Å, vær nu ikke sånn da.» «Jeg er tom for penger». Etc...,, sjarmerende!

Derfor driter jeg i farsdag og valentins dag tilbake. Jeg gidder IKKE gjøre stas på en person som ikke gjør det tilbake. Synd, men dagens menn er bortskjemte, selvsentrerte guttunger. 

Anonymkode: 08e01...f2d

Skrevet

Nei, har 4 friske flotte barn ❤️ 

Anonymkode: 0c897...763

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...