Gå til innhold

Flere som er litt skuffet over morsdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker kommunikasjon er veldig viktig i et forhold. Ser jo ut fra hva mange av oss skriver så kan det virke som vi kvinner bryr oss mer om slike merkedager enn hva menn gjør. 

Jeg er intet unntak, men vi kommuniserer over at det ER viktig for meg. Han er veldig flink til å gjøre småting i hverdagen og det er en like stor selvfølge at han shiner huset, lager middag, legger barn som at jeg gjør det. Men min eksmann så var det IKKE sånn. Jeg er blitt mer tydelig på kommunikasjon og hvordan jeg ønsker, hva jeg forventer, spurt hva hva han forventer og ønsker osv. 

I går lagde jeg kake, jeg dro på nattevakt og jeg tok ungen i morges så han kunne få sove litt. Han hadde vært oppe med barnet til kl 04 pga tannfrembrudd med mye uro og gråt. Jeg fikk legge meg kl 09.30, og sov til 16. Så fikk han slappe av litt før jeg dro og hentet take away. Så spiste vi sammen før jeg sendte han i seng på gjesterommet så jeg kan ta baby i natt så han får sove. Jeg fikk gave og hjemmelaget kort fra eldste og jeg har hatt en super dag. Vi har gjort det beste vi kan ut fra at vi begge er slitne, sykt barn og at jeg jobber natt. Vi gir og tar. Så er det ny dag i morgen. Det er livet! 

Anonymkode: bfb28...76f

• Liker 5
Skrevet

Ryddet for kommentarer til moderering. 

Christina82, mod

Skrevet

Nei jeg er virkelig ikke skuffet. Jeg har dog ingen store forventninger heller. Jeg kjøper en liten gave fra barna til han på farsdag, men det er fordi jeg setter pris på han uten forventninger om å få noe tilbake. Vi pleier uansett å stå opp hver vår dag i helgen og annet ellers pleier vi å bytte på så null stress. 

Jeg fikk et hjemmelaget kort av datteren min, mannen min spurte hva jeg ville ha til frokost og lagde det. Ellers har det vært en vanlig søndag.

Anonymkode: de381...f45

• Liker 1
Skrevet

Hva er det som gjør at fedre tror at "orker ikke" er gyldig grunn eller relevant på noe vis? Jeg har sett mange mødre som sier "jeg orker ikke", så trekker de pusten, reiser seg opp og sier "jeg kommer lille venn" med vennlig stemme.

Anonymkode: bc7a8...020

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Føler kanskje at denne skulle vært litt mer spesiell, det er den første og vi har en liten baby.

Jeg tror jeg har en forventning han ikke helt forstår angående det.

Men så trodde jeg også at han kanskje hadde gjort litt stas på meg etter fødselen også. 

Så er vel jeg som har for høye forventninger og han som ikke er tankeleser 🙈

Jeg er villig til å ta den på min kappe for å være ærlig!

Endret av mereo
  • Liker 1
Skrevet

Det er viktig å velge en partner i livet som faktisk er en partner. Jeg skulle ønske vi kunne ha en ærlig diskusjon på hva som  får kvinner (for det ER flest kvinner) til å velge menn som helt klart ikke er verken ok mennesker eller en likeverdig partner. 

Kan de ikke overleve uten en ekstra inntekt? Er det å være singel noe kvinner mestrer dårlig? Føler man at å formere seg er viktigere enn å ha en ok partner (og i så fall - hvorfor satser en ikke heller på donorsæd)? Hva er det - kort sagt - som får hauger med kvinner til å kaste bort livet på udugelige samboere? For man innbiller ikke meg at kvinner oppdager at partneren er udugelig plutselig en dag når ungene er 5 og 2 år. De vet det før de blir samboere og lenge før de dropper p-pillene.

Anonymkode: 61c36...511

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er viktig å velge en partner i livet som faktisk er en partner. Jeg skulle ønske vi kunne ha en ærlig diskusjon på hva som  får kvinner (for det ER flest kvinner) til å velge menn som helt klart ikke er verken ok mennesker eller en likeverdig partner. 

Kan de ikke overleve uten en ekstra inntekt? Er det å være singel noe kvinner mestrer dårlig? Føler man at å formere seg er viktigere enn å ha en ok partner (og i så fall - hvorfor satser en ikke heller på donorsæd)? Hva er det - kort sagt - som får hauger med kvinner til å kaste bort livet på udugelige samboere? For man innbiller ikke meg at kvinner oppdager at partneren er udugelig plutselig en dag når ungene er 5 og 2 år. De vet det før de blir samboere og lenge før de dropper p-pillene.

Anonymkode: 61c36...511

Enig. Fy fader så mange sørgelige historier det er om udugelige partenere her inne. Helt utrolig. Menn som ikke vasker, rydder, eller lager mat. Som ikke gidder å være sammen med barna. Som gamer (!!!!) i timesvis (som om det er en normal ting for en familiefar å drive med...), og som hverken gir kona bursdaggave, morsdagsgave, eller en oppmerksomhet når hun føder barna hans. Knapt nok julegave. Mens hun gjerne sørger for å ha alt dette på stell. Nei, dump disse parasittene og finn dere sikkelig menn!

• Liker 10
Skrevet

Han kom subbende opp i 11-draget med hetta på hettegenseren over hodet. Som en slags tenåring. Jeg hadde som alle dager ellers stått opp med ungene og lager søndagsfrokost osv. Jeg sa ikke noe for jeg forventer lite av den mannen etterhvert. Han har feks glemt fire av de fem siste bursdagene mine og vet hvor lei meg jeg blir hver gang. Vel, jeg drev ingen passivt aggressiv kampanje og satt bolledeig med avtale om å feire meg selv og min venninne med felles barn noen timer senere. Har lært - bitterhet hjelper ingen, ta saken i egne hender. Men - da min utkårede (ja, skivebom) ga seg til å mene høyt foran min datter på 8 år at jeg vasker for dårlig, og at jeg dermed må gå ned i stilling eller slutte med videreutdannelse om dette er nivået av renhet i huset. Da sa jeg fra. Og holdt en lengre ganske så grei 8.mars-aktig tale for ham som inneholdt de viktige bestanddelene A) lar meg alsri dirigere til mindre inntekt og utvikling av deg B) vask sjæl, i huset er det stor sett meg som vasker og jeg tåler en rotete gang (som var dagens problem) i bytte mot gode timer med ungene C) skaff vaskehjelp om du ikke er fornøyd d) enda bedre, vask selv. 

Jaja. Sjelden følt meg mindre forelsket. Ungene er fine da. Og på veien, med bollene i en kurv, snakket jeg med dem om samtalen de hørte. At jeg og min mann ikke er enige om alt og at jeg mener det er feil at kvinner skal vaske mer enn menn. St ingen av dem må tro at det skal være sånn, for sånn er det ikke i andre hjem. 

Anonymkode: 2015e...fe2

• Liker 6
  • Hjerte 13
Skrevet

Ungene var fra seg av begeistring da de overleverte gaver de hadde lagd på skolen. Det er jo barna som skal gjøre stas på mor, og de klarer de alltid med sine kort eller gaver ❤️ 

Men synes likevel han er en dust som ikke gjør litt ekstra for deg når du pleier det.

• Liker 1
Skrevet

Ja, eller var jo forventet. Mannen jobber ekstra og er bortreist og guttungen og jeg har korona. Ikke mye stas her, gitt😂

Anonymkode: 8932f...955

Skrevet

Så deilig å høre om flere ubrukelige man folk!

Han tok ungen i morrest, men kun fordi jeg gjorde det i går. Jeg har gjort ALT med hus og barn de siste dagene, for ikke å glemme i dag også. Han gratulerte meg ikke en gang, enda han vet at det er morsdag.

Jeg kjøper alltid «pappa» gaver og lager noe godt på farsdag, det blir aldri igjen for å si det sånn!

Anonymkode: a002b...639

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han kom subbende opp i 11-draget med hetta på hettegenseren over hodet. Som en slags tenåring. Jeg hadde som alle dager ellers stått opp med ungene og lager søndagsfrokost osv. Jeg sa ikke noe for jeg forventer lite av den mannen etterhvert. Han har feks glemt fire av de fem siste bursdagene mine og vet hvor lei meg jeg blir hver gang. Vel, jeg drev ingen passivt aggressiv kampanje og satt bolledeig med avtale om å feire meg selv og min venninne med felles barn noen timer senere. Har lært - bitterhet hjelper ingen, ta saken i egne hender. Men - da min utkårede (ja, skivebom) ga seg til å mene høyt foran min datter på 8 år at jeg vasker for dårlig, og at jeg dermed må gå ned i stilling eller slutte med videreutdannelse om dette er nivået av renhet i huset. Da sa jeg fra. Og holdt en lengre ganske så grei 8.mars-aktig tale for ham som inneholdt de viktige bestanddelene A) lar meg alsri dirigere til mindre inntekt og utvikling av deg B) vask sjæl, i huset er det stor sett meg som vasker og jeg tåler en rotete gang (som var dagens problem) i bytte mot gode timer med ungene C) skaff vaskehjelp om du ikke er fornøyd d) enda bedre, vask selv. 

Jaja. Sjelden følt meg mindre forelsket. Ungene er fine da. Og på veien, med bollene i en kurv, snakket jeg med dem om samtalen de hørte. At jeg og min mann ikke er enige om alt og at jeg mener det er feil at kvinner skal vaske mer enn menn. St ingen av dem må tro at det skal være sånn, for sånn er det ikke i andre hjem. 

Så utrolig fint!

Fint at barna lærer at mor og far ikke alltid er enige, og fint at barna lærer hvordan de burde og skal bli behandlet av andre. DENNE samtalen gleder jeg meg til å ha med mine barn når de blir eldre.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så deilig å høre om flere ubrukelige man folk!

Han tok ungen i morrest, men kun fordi jeg gjorde det i går. Jeg har gjort ALT med hus og barn de siste dagene, for ikke å glemme i dag også. Han gratulerte meg ikke en gang, enda han vet at det er morsdag.

Jeg kjøper alltid «pappa» gaver og lager noe godt på farsdag, det blir aldri igjen for å si det sånn!

Hva er det med disse mannfolkene som gjør at dere ønsker å være sammen med dem? Lurer oppriktig. 

Anonymkode: 100a2...9ba

• Liker 11
Skrevet

Og løsningen er din er å gjøre ekstra nye ut av valentin? Seriøst. Jeg hadde gjort nada fram til jul. 

• Liker 7
Skrevet

Ja! Fikk kokebok impulskjøpt på dagligvarebutikk i går kveld.  Jeg hater å lage mat!

Anonymkode: 3cff6...e36

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bla bla. Du finner deg jo i å ha det sånn så da kan du ha det så godt.

Anonymkode: e3da3...5f3

• Liker 6
Skrevet

Enkelte her burde være enig i at "go fuck yourself" er en fullstendig setning og svar på oppførsel her....

Anonymkode: 8fea1...fde

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bla bla. Du finner deg jo i å ha det sånn så da kan du ha det så godt.

Anonymkode: e3da3...5f3

Det gjør jeg. Dette er ekteskap nr to og jeg er jo medidiot som fikk barn med ham. De to eldste er mine fra før. De skal ikke oppleve mere turbulens og flytting, ring økonomi mm. Og i bytte mot det tåler jeg at bursdagene glemmes og at han er helt bak mål på mye. Men gamle sammen blir vi ikke. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis dere lar mennene deres holde på sånn alle de andre dagene i året, er det ikke rart de later seg denne dagen heller. Slutt og vær mamma for voksne folk. Si "Når skal du lage middag da?" og ikke lag noe selv. Si "Nå er det din tur til å stå opp med barnet." 

Klarer de ikke dette, er det kanskje ikke vits i å ha de som "partner"? 

Anonymkode: 1e843...d24

• Liker 4
Skrevet

Jeg har etter hvert innsett at jeg må fortelle konkret hva jeg ønsker meg. Mannen min setter ikke hva jeg eventuelt gjør på farsdagen i sammenheng med hva han bør gjøre på morsdagen. 

Anonymkode: 08ffe...7cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...