AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #161 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere som mener at vi med elendige menn må skille oss;- Dere skjønner at ungene da må ha to hjem, og være dagesvis alene med en mann som knapt greier seg selv? Anonymkode: ac73b...04e Det er ikke lett. Men en setter også standarden for hvordan barna vil bli behandlet eller behandle sin partner i fremtiden ved å bli. Dere er barnas viktigste rollemodeller. Og mange menn klarer på forunderlig vis å stelle hus og hjem og barn når de er blitt alene og MÅ. Synd de ofte ikke gjør det eller skjønner hva de må gjøre før det er blitt for sent. Anonymkode: 85e5e...23f 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #162 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dere som mener at vi med elendige menn må skille oss;- Dere skjønner at ungene da må ha to hjem, og være dagesvis alene med en mann som knapt greier seg selv? Anonymkode: ac73b...04e Merkelig nok så er det når mannen må være alene og ikke har en «tjener» som ordner alt fra hue til ræv for han, at han faktisk skjerper seg og blir noen med et tak i, en far som faktisk klarer å ta vare på hus og barn - utrolig nok. Ellers er denne tråden er perfekt eksempel på alle menn som senere i livet oppleve at damen pakker sin kos og han sitter; «jeg skjønner ingenting, vi hadde det så greit. Hun klaget/sa aldri noe». Tada! Sa det på KG om ikke annet. Anonymkode: 7a2fc...4fc 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #163 Skrevet 14. februar 2022 Unika skrev (44 minutter siden): Nei, det er ikke enkelt, men fult mulig. Med fire unger har man krav på noe bidrag/stønad vel? De må ikke eie hus i den dyre skolekretsen, det går faktisk an å leie. De må dermed ikke flytte ut av kretsen eller bytte skole. Ja, det er slitsomt og stressende å flytte, men det stresset varer antagelig bare noen måneder til alt faller på plass. Hvis jeg var henne ville jeg iverksatt NÅ, ikke når ungene ble store. Man lever faktisk bare ett liv. Hvordan er det fullt mulig? Vis med regnestykke. Spør oppriktig. Her i skolekretsen koster leilighet med 2 soverom minimum 11.000kr. Ingen billigere. Av utgifter har hun 2500kr i studielån i mnd pluss vanlige utgifter med barn. Av far nr 1 får hun 4000kr i mnd for to barn, de er hos pappen annenhver helg og i feirer. Hun får 26.000kr netto utbetalt i mnd fra jobb. Sånn hun ser det har hun ikke økonomisk mulighet uten at det går for mye på akkord med barnas basale behov. Hun er ingen snobb og klarer seg uten bil, merkeklær og dyrt slalåmutstyr osv til barna altså. Barn nr 4 er baby. Eldste er 13. Anonymkode: 2015e...fe2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #164 Skrevet 14. februar 2022 Jeg fikk en mamma kopp, og da har han overgått seg selv for å si det slik. Har alltid kun ønsket å få sove på morningen, kun det... Har dog aldri fått det og heller ikke denne gangen. Jeg sto opp 05.30 og han sto opp 09.30. Jeg står opp med ungene hver morgen alene, så jeg ville gjerne bare hatt denne ene dagen med søvn. Det samme gjelder bursdagen min. Anonymkode: bc818...4cc
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #165 Skrevet 14. februar 2022 Jeg fikk to små bamser og en flaske vin. Han VET at jeg ikke ønsker meg alkoholholdige gaver fordi jeg føler meg presset til å drikke. (Han begynte å mase samme kveld om jeg ikke kunne ta et glass vin, for så å bli sur når jeg sa nei. Jeg drikker ikke når barnet våres er hjemme) Anonymkode: 81432...34d
Natea Skrevet 14. februar 2022 #166 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg fikk en mamma kopp, og da har han overgått seg selv for å si det slik. Har alltid kun ønsket å få sove på morningen, kun det... Har dog aldri fått det og heller ikke denne gangen. Jeg sto opp 05.30 og han sto opp 09.30. Jeg står opp med ungene hver morgen alene, så jeg ville gjerne bare hatt denne ene dagen med søvn. Det samme gjelder bursdagen min. Anonymkode: bc818...4cc Men hvorfor står du opp? Skjønner ikke, kan du ikke bare nekte å stå opp? 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #167 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er det fullt mulig? Vis med regnestykke. Spør oppriktig. Her i skolekretsen koster leilighet med 2 soverom minimum 11.000kr. Ingen billigere. Av utgifter har hun 2500kr i studielån i mnd pluss vanlige utgifter med barn. Av far nr 1 får hun 4000kr i mnd for to barn, de er hos pappen annenhver helg og i feirer. Hun får 26.000kr netto utbetalt i mnd fra jobb. Sånn hun ser det har hun ikke økonomisk mulighet uten at det går for mye på akkord med barnas basale behov. Hun er ingen snobb og klarer seg uten bil, merkeklær og dyrt slalåmutstyr osv til barna altså. Barn nr 4 er baby. Eldste er 13. Anonymkode: 2015e...fe2 Men hun har vel en eierandel i huset så hun kan bli kjøpt ut derfra? Anonymkode: e3da3...5f3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #168 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg fikk en mamma kopp, og da har han overgått seg selv for å si det slik. Har alltid kun ønsket å få sove på morningen, kun det... Har dog aldri fått det og heller ikke denne gangen. Jeg sto opp 05.30 og han sto opp 09.30. Jeg står opp med ungene hver morgen alene, så jeg ville gjerne bare hatt denne ene dagen med søvn. Det samme gjelder bursdagen min. Anonymkode: bc818...4cc Hva er det slags mannfolk er det dere finner? Alltid like fantastisk hver gang en slik tråd kommer. Det virker som om likestilling ikke er i deres vokabular. morsdagen min: alle sov heldigvis lenge etter en uke med koronadrit i hjemmet. Jeg syk, da jeg sto opp halv ni ble jeg sendt i seng fordi de skulle jo komme med kaffe på senga. Det var det. Ellers var vi bare sammen som vi alltid er, likestilt. Hvorfor står du opp alltid? Og hvorfor lar du han sove så lenge? Vi sover en dag lenge i helgene og bytter på, lørdag og søndag, men ofte ikke lenger enn 08-08.30 og til dere som klager over at dere fortsatt gjør mye husarbeid, last ned husarbeid appen og mål hvor mye dere gjør. Da kan han få sett det ja! Gjelder dette unge folk, hvor gamle er dere? Anonymkode: 4c1f1...d6e 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #169 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hun har vel en eierandel i huset så hun kan bli kjøpt ut derfra? Anonymkode: e3da3...5f3 Ja, det er denne ene millionen jeg nevner som egenkapital. Anonymkode: 2015e...fe2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #170 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er denne ene millionen jeg nevner som egenkapital. Anonymkode: 2015e...fe2 Jeg ser jeg ikke skrev det. Beklager 🙈😵💫😵💫 Hun har én million i egenkapital i huset slik taksten står i dag. Anonymkode: 2015e...fe2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #171 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi hun også har morsdag?? Anonymkode: 69966...1c4 Bra, du tok den! Anonymkode: 2e55f...678
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #172 Skrevet 14. februar 2022 Fikk gave, kake og middag. I tillegg til at han ryddet og tok alle lufteturene med hunden. Det samme gjør jeg for han på farsdagen. Vi har vært sammen i 20 år så jeg synes det er fint at vi fortsatt holder på slike tradisjoner. Anonymkode: 88d9c...beb
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #173 Skrevet 14. februar 2022 Jeg gjør alltid stas på han på farsdag, han gjør aldri noe på morsdag. Men jeg liker gjøre stas på han for barna sin del, at han ikke gjør noe legger de merke til nå som de er store og de er skikkelig flinke til å factime og ordne kort og blonster selv uten han. Denne gangen så det ikke ut til at det gikk innpå han en gang - han sa ikke god morsdag eller noe slikt som han "tvinges" til når ungene er her fysisk heller og vet dere hva, det betyr ikke at han ikke er en omtenksom eller god mann de andre 364 dagene i året liksom, det betyr bare at denne dagen ikke er viktig for han.. Om jeg ikke hadde gjort noe til farsdag når det bare var oss to igjen hjemme tror jeg ikke han hadde nevnt det med ett ord.. Anonymkode: b1214...e86
Adrenalina1 Skrevet 14. februar 2022 #174 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det kreler tydeligvis av usikre damer som godtar all mulig dritt for at noen skal vise interesse for dem. Jeg blir helt oppgitt av å lese her på KG. Anonymkode: 7a2fc...4fc Det man hører og leser om her, bør man ta med verdens største klype salt.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #175 Skrevet 14. februar 2022 Mannen min gjør alltid de riktige tingene på slike dager. Lar meg sove lenge, baker kake, kjøper blomst og lager kort med barna. Han tok også med barna på lekeplassen, så jeg kunne få tid alene (brukte den til husarbeid, noe han ikke påpekte). Men alltid med en litt sånn martyr-holdning, hvor det skinner gjennom at han har ofret masse og at jeg må være supertakknemlig. Han er da sur og avvisende gjennom dagen, noe som gjør at jeg blir lei meg, og så spør han hvorfor jeg er i dårlig humør... Jeg har sagt flere ganger at det er bedre for meg at han dropper all sånn type oppmerksomhet dersom han egentlig ikke vil eller det blir for slitsomt for han, men det vil han ikke. Jeg mistenker at han også er opptatt av hvordan det tar seg ut, at han har lyst til å kunne si at han har ordnet noe for meg på denne dagen. Anonymkode: 66611...3f7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #176 Skrevet 14. februar 2022 Hvorfor ubrukelige fedre blir gjort stas på når det er farsdag skjønner jeg ikke. Anonymkode: 3ecf1...2e1 2 2
Carrot Skrevet 14. februar 2022 #177 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ubrukelige fedre blir gjort stas på når det er farsdag skjønner jeg ikke. Anonymkode: 3ecf1...2e1 er man ubrukelig som far om man ikke gjør så mye stas på mor en dag i året som hun kanskje forventer? Merkelig at det er kriteriet for om man er en god far eller ikke.. 😎 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #178 Skrevet 14. februar 2022 Carrot skrev (38 minutter siden): er man ubrukelig som far om man ikke gjør så mye stas på mor en dag i året som hun kanskje forventer? Merkelig at det er kriteriet for om man er en god far eller ikke.. 😎 Men er jo utrolig mange i denne tråden som skriver om menn som ikke gidder å stå opp med barna noen gang, ligger på sofaen med mobilen mens mor styrer med aktivisering, middag og husarbeid. Ikke akkurat omsorgsfulle, gode fedre. Handler nok ikke bare om denne dagen, det er bare dråpen som gjør det veldig synlig hvor urettferdig fordelingen er. Setter alltid ekstra pris på mannen min når jeg leser slike tråder. Han tar sin del av husholdet og oppfølging av barn som den naturligste ting i verden (som det faktisk er). Anonymkode: 85e5e...23f 9 1
Carrot Skrevet 14. februar 2022 #179 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men er jo utrolig mange i denne tråden som skriver om menn som ikke gidder å stå opp med barna noen gang, ligger på sofaen med mobilen mens mor styrer med aktivisering, middag og husarbeid. Ikke akkurat omsorgsfulle, gode fedre. Handler nok ikke bare om denne dagen, det er bare dråpen som gjør det veldig synlig hvor urettferdig fordelingen er. Setter alltid ekstra pris på mannen min når jeg leser slike tråder. Han tar sin del av husholdet og oppfølging av barn som den naturligste ting i verden (som det faktisk er). Anonymkode: 85e5e...23f Og derfor skrev jeg "den dagen i året" - om mannen generelt er en "slaur" er det jo mors valg å bli, og ergo ikke bli skuffet.. Jeg tenker at mange, kvinner og menn, blir i dårlige forhold og tror at det gir dem en form for rett til å klage - det gjør jo ikke det når de velger bli? Det er de andre dagene i året som teller, som du sier - en god partner er en som deler alt ansvar, alle oppgaver, som støtter hverandre, som ser på as familien som en felles oppgave, gjelder både kvinner og menn. og den ene dagen - morsdag / farsdag er i det store bildet egentlig ikke viktig hvis alt det andre er greit. Men at det blir en stor greie når man ellers har det dårlig er kanskje bare ett ekstra tegn på at man bør vurdere om man er i forhold med den riktige personen?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #180 Skrevet 14. februar 2022 Alenemor de siste 16 årene. Da blir man vant med å ikke få en dritt… Anonymkode: 21006...43b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå